Auto light + ch/lh op polo bluemotion

Allen,

Na veel zoeken kom ik niet een eenduidig antwoord tegen op de volgende vraag:

Ik heb een 6R bluemotion 1.2tdi met start/stop systeem maar zonder regen / licht sensor. Ik zou hier graag een automatische lichtschakelaar in bouwen + ch/lh functie.

Wat zijn mijn opties? Een China setje? OEM? En wat heb ik nodig voor OEM?

Idealiter zou ch/lh werken met dimlichten en achterlichten.

Wie biedt uitsluitsel? Wat kan en wat kan niet? Wie heeft ervaring?

Thanks!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Ik heb dit item ook al onder de aandacht gebracht. Heb Polo 6R 1.4 Highline (2010) en volgens verkregen informatie, (o.a. van Pon), is het niet mogelijk om genoemde functie achteraf in te bouwen. Er zijn wel diverse ombouwsetjes te koop (uit het verre Oosten) met vervangende lichtschakelaar, maar dit kan problemen geven (foutmeldingen).
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Coming home is manueel, als je de auto van contact hebt en 1x met grootlicht seint, dan werkt coming home. Leaving home werkt alleen als het donker genoeg buiten is en branden de stadslichten/dachrijverlichting/mistlampen (ligt eraan hoe je deze instelt)
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Aha, klinkt helemaal super! Verder, gaat dan bij coming home de waarschuwingstoon voor als je je lampen laat branden aan? En kan ik ook instellen dat coming home alleen de drl blijven branden? Of wil ik te veel...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Hoi qntr0l,

Ik ben zelf van plan om deze set te bestellen:
http://www.advanced-incar.co.uk/pro...its/volkswagen-auto-headlights-switch-module/

Er staat wel bij dat BlueMotion niet ondersteund is maar, dat is afhankelijk van welke stekker je hebt aan de achterkant van de huidige lichtschakelaar. Ik moet zelf nog kijken of dit past maar, misschien ook een uitkomst voor jou?

laten ze een demo zien inclusief montage.
 
Volkswagen  Polo 6R Bluemotion  1.2 TDI Bluemotion 75PK - Chiptuned @100PK / 210Nm. 
Heb dit filmpje al een keer bekeken, je krijgt alleen een lichtsensor (geen regensensor), wellicht moet je ook "softwarematig" deze functie aanpassen, ik blijf dit item volgen.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Coming home is manueel, als je de auto van contact hebt en 1x met grootlicht seint, dan werkt coming home. Leaving home werkt alleen als het donker genoeg buiten is en branden de stadslichten/dachrijverlichting/mistlampen (ligt eraan hoe je deze instelt)

Bij mij branden naast de dagrijverlichting ook de normale lampen en achterlichten bij CH/LH...
 
Coming home is manueel, als je de auto van contact hebt en 1x met grootlicht seint, dan werkt coming home. Leaving home werkt alleen als het donker genoeg buiten is en branden de stadslichten/dachrijverlichting/mistlampen (ligt eraan hoe je deze instelt)

Het seinen klinkt als de OEM oplossing, werkt dit ook zo met het China setje?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Even een vraagje van mij kant.
Dat come home leave home lijkt me ook wel wat maar ik weet niet wat ik daarvoor nodig heb aangezien ik verschillende dingen lees.
Mijn polo beschikt over een regensensor en origineel bi xenon.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Dat is wel jammer inderdaad. Is er iemqand die een workaround heeft? Ik kan mij voorstellen dat een China set werkt, maar:

  • CHLH via stads- en achterlichten (deze branden namelijk ook als je verlichting aan hebt maar geen sleutel in het contact;
  • Altijd de "pas-op-je-hebt-je-lampen-nog-aan-pieptoon" bij uitstappen.
Is er geen manier om de BCM op een dusdanige manier te tricken dat deze op het gebied altijd denkt dat het contact aan staat?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!