Auto blijft maar storing hebben

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar, mijn auto heeft sinds 2 maanden weer kuren, vorige keer was het de nokkenassensor die aangegeven werd, deze is vervangen. Even op een rijtje wat allemaal motorisch vervangen is aan mijn auto de afgelopen 2 jaar;

nieuwe bosch accu, speciaal voor koude start en start stop motor.
nokkenassensor
Distributieriem
Alle filters zijn een aantal maanden geleden vervangen inclusief de koelvloeistof en olie (hoogwaardige castor olie)

Dit zijn de storingen van de afgelopen weken


566B6513-3F28-488F-9C21-18543689A377.jpeg45B2A06E-8C6A-4EF8-A3D6-6AA2E82B23FC.jpeg9B2A29F4-79E8-4CDF-8151-087EE473E3E6.jpeg57601FAD-2FCB-45CD-B352-9E6E99AA903B.jpeg57601FAD-2FCB-45CD-B352-9E6E99AA903B.jpeg0AEAFB66-5CB7-4768-81C9-728F30A22255.jpeg469851CA-928C-4816-9DD9-DEB948F243ED.jpeg
De problemen die ik heb;
Auto rijd niet weg, toeren blijven heen en weer gaan stationair tot uitvallen.
auto heeft geen tot weinig vermogen
Auto schokt en bonkt met rijden
Turbo slaat te laat aan

Ik laat mijn auto warmdraaien, gebruik nu sinds paar weken de hoogwaardige diesel. De ene keer rijd mijn auto de sterren van de hemel, trekt heerlijk op, lekker vlot. Dan stop ik na een ritje, boodschappen ofzo, en rijd ik weer weg en heeft die opeens kuren. Ik verwijder de storingen die ik dan zie meteen en soms doet die weer normaal na normaal opstarten, maar dit werkt niet altijd. Dit probleem ontstaat dus niet bij een koude motor perse, ook als de motor warm is gereden. De 01341 storing zie ik de laatste tijd de hele tijd terug komen. Net niet uitgebreid kunnen checken maar dit was de eerste storing die ik zag.

voor verdere info, auto is nog niet gechipt maar EGR heb ik wel weg laten schrijven.
Ik moet voor mijn werk veel rijden normaal gesproken, door ziekte afgelopen 2 maanden weinig gereden, maar dat zou niet het probleem moeten zijn lijkt mij.

wie heeft advies?Ik ga evt proberen volgende week als ik vrij ben naar degene die de EGR heeft verwijderd, maar moet ik wel zeker zijn dat dat het probleem is. Toen anwb gekomen was 1,5 maand geleden had hij een storing in de turbo. Helaas geen code hiervan, de druk was te laag , dat weet ik wel. Daarna weer even probleemloos kunnen rijden. De laatste 2 afgebeelde storingen hebben altijd al in de auto gezeten, daar maak ik mij niet zo druk om.

ik hoor het graag of er iemand tips heeft. Ik wil niet weer van het kastje naar de muur gestuurd worden...
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Egr systeem moet goed weggeschreven zijn en afgedopt en niet iedereen kan dit goed mooi wegschrijven en storing vrij inregelen.
Dat is inderdaad wat ik ook heb gehoord, maar deze garage staat goed aangeschreven en is gespecialiseerd in tuning etc. Niet een random gast in een garage.

Hij had mij toen ook geholpen met de turbodruksensor die stuk was (vergeten in opening te zetten) waardoor lucht in de turbo kwam. Was toen naar meerdere garages geweest en geen 1 kon het probleem vinden, hij zag het in 1 oogopslag naar mijn draaiende motor. Dit was overigens een jaar geleden ongeveer. Zat een b merk turbodruk sensor in, nu gewoon een vw turbodruksensor.

maar daarom overweeg ik inderdaad om terug te gaan naar hem, als ik zeker weet dat de EGR het probleem is.
Ik heb trouwens geen brandende alarmmeldingen branden in mijn auto, heb dit een maand geleden gehad toen ik anwb had laten komen en zag vandaag alleen mijn accu lamp knipperen toen hij weer afsloeg. Maar die accu is nieuw, pas een jaar oud.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Heeft je auto ooit eens schade gehad misschien?
Een aantal storingen klinken als een slecht contact/massaprobleem:
P040300:
P010100:
01273
01314:
00457
01300

Heb even snel door deze storingen heen gelezen, De meeste storingen hebben 1 overeenkomst: Controleer bedrading/stekkers. Vandaar mijn vraag of de auto misschien een keer (Water)schade heeft gehad?

Toevallig heb ik laatst de motor uit mn 1.2TDI gehaald en ben er daardoor achter gekomen dat de kabelboom van het motorblok onder de accubak door loopt (over de chassisbalk) naar de ECU. Het kan, in mijn ogen, geen kwaad om die accu er eens uit te halen en de accubak ook, om de bedrading even goed te controleren op eventuele blootliggende kabels die (misschien) over je chassis rails schuren. Het feit dat alle klachten vrij sporadisch optreden doet mij denken aan een fout, ergens, in je kabelboom. Het is ook een goed idee om de CAN-bus kabels even goed te controleren. Dit zijn namelijk de "levensaderen" van jou elektronisch systeem. Als er een CAN-bus communicatie weg valt, kunnen er hele rare dingen ontstaan.

Succes!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Jurgen6R en Sal
Auto heeft inderdaad schade gehad, vermoedelijk 2,5 jaar geleden. Zal je nog mooier vertellen, de accu zat bij aanschaf helemaal los in het motorblok. Levensgevaarlijk. Ook een computer die achterin het motorblok zit (rechts als je er voor staat) zat ook aardig los, deze is dus ook vast geschroefd. Auto was een zooitje. Maar lijkt er op dat er dus nog steeds meer problemen zijn.

Dit is iets van een half jaar dat de auto echt motorisch problemen toont , daarvoor had ik eigenlijk weinig gekke problemen afgezien van een stuurairbaglamp waar ik niet vanaf kwam (na jaar uiteindelijk gelukt). Auto reed zoals het moest. En nu komt het best geregeld voor, toch wel een paar keer per week gok ik.

ik heb zelf totaal geen ervaring met kabels controleren, ik kan olie vullen, lampjes, wat filters etc vervangen en veel met het interieur enzo maar daar houd het bij op. Is er iemand die je zou kunnen aanraden om dit uit te zoeken? Dus echt het probleem opsporen?

dankjewel verder voor je heldere uitleg!
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Dag,

Welke omgeving ben je woonachtig?
Zit zelf in Drenthe en kan, en wil, wel een avondje besteden aan het controleren van de bedrading in jou motorruim.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Dag,

Welke omgeving ben je woonachtig?
Zit zelf in Drenthe en kan, en wil, wel een avondje besteden aan het controleren van de bedrading in jou motorruim.
Ik woon zelf in Den Haag, niet echt in de omgeving maar als het mijn auto kan helpen heb ik het er voor over hoor haha. Hij reed zojuist weer de sterren van de hemel, als een jong autootje, kijken hoe die straks hier wegrijd :rolleyes:
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Anders kan je ook een afspraak maken bij een bedrijf dat een goede diagnose kan stellen. Een goede diagnose kost geld omdat er vaak veel tijd in gaat zitten. Maar een goede diagnose kan geld besparen op het onnodig vervangen van onderdelen. Je kan hiervoor naar de Volkswagen dealer gaan, maar Carrec Technocenter in Soesterberg (Link) is ook zeker een aanrader.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Ik had af en toe een terugkerende storing op turbodruk gerelateerd aan de turbo actuator. Na een update lijkt dit wel weg te zijn. Maar toch nog een keer goed laten controleren. En m’n tune die ik had is er door de update af. Dus ik denk maar gelijk weer een nieuwe tune er op laten zetten.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Ik had af en toe een terugkerende storing op turbodruk gerelateerd aan de turbo actuator. Na een update lijkt dit wel weg te zijn. Maar toch nog een keer goed laten controleren. En m’n tune die ik had is er door de update af. Dus ik denk maar gelijk weer een nieuwe tune er op laten zetten.

@guus6r Off topic: Staat me iets van bij dat er op sommige auto's met een 1.2 TSI (CBZ) een maatregel is op de laaddrukregelaar. Komt er zo'n plaatje tussen. Die is er in diverse diktes als ik me niet vergis. Als zo'n plaatje gemonteerd wordt, moet de software ook aangepast worden. Dit is tegen het ratelen van dat asje.

1605602668941.png
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
@guus6r Off topic: Staat me iets van bij dat er op sommige auto's met een 1.2 TSI (CBZ) een maatregel is op de laaddrukregelaar. Komt er zo'n plaatje tussen. Die is er in diverse diktes als ik me niet vergis. Als zo'n plaatje gemonteerd wordt, moet de software ook aangepast worden. Dit is tegen het ratelen van dat asje.

1605602668941.png
Ja klopt, dank je wel! Plaatje was gemonteerd, maar de softwarematige update was nooit uitgevoerd. Nu wel en t lijkt beter te gaan.
Nu weer on-topic :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: David97
Even een toevoeging, heb vandaag de koelvloeistof bijgevuld, stond op -min en heb het nu naar -Max gedaan. Is bij de grote beurt en wisseling van distributieriem volledig bijgevuld dus ergens is iets niet helemaal zoals het zou moeten zijn. Met uitlezen blijft de storing 01314 terugkomen, of ik hem nou reset of niet.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Nogmaals update, vanmorgen even boodschappen gaan doen en toen ik weer naar huis wou gaan besloot de auto er volledig mee te kappen, sloeg telkens af, haperen etc. Geen vermogen niks. Heb de anwb laten komen en het probleem bleek toch de EGR te zijn die wagenwijd openstond. Hij heeft hem afgedopt met een dun plaatje en ik kon weer rijden tijdelijk. Gekke is dat er geen storingen waren die naar de EGR konden leiden op dat moment maar het was wel duidelijk dat de auto na dat afdoppen weer werkte. Er brandde ook geen lampjes ofzo in het dashboard.

Direct naar mp carworks gebeld en kon er meteen terecht en zou wanneer hij tijd had er mee aan de slag gaan. Helemaal top, hij heeft het schoongemaakt, goed afgedopt en een nieuwe software voor de EGR wegschrijven er in gezet en mijn auto rijd weer als een zonnetje. Nou hopen dat er geen andere problemen meer zullen komen maar ik hoop dat mijn auto nu eindelijk eens voor langere periode storingvrij kan rijden! :cool: Als ik mijn auto volgend jaar besluit te chippen als die geen verdere problemen heeft dan breng ik de auto sowieso naar hun toe, ontzettend fijn bedrijf.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr, Sal en guus6r
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!