Audi rs1 voorbode voor de poloR???

Na de Audi RS3 met een vijfcilinder is dit nog niet zo'n heel opvallende verschijning. Denk ik juist? Vraag me wel af wat dit gaat kosten. Zelf kwam ik met een Audi A1 (122pk) uit op 37.500 euro... Voor dat geld koop ik dus liever een nieuwe Polo en een gebruikt cabrio of iets dergelijks...
 
Sdu7cb zei:
Na de Audi RS3 met een vijfcilinder is dit nog niet zo'n heel opvallende verschijning. Denk ik juist? Vraag me wel af wat dit gaat kosten. Zelf kwam ik met een Audi A1 (122pk) uit op 37.500 euro... Voor dat geld koop ik dus liever een nieuwe Polo en een gebruikt cabrio of iets dergelijks...

37.5k voor een 122pk A1? Holy f*ck. Belachelijk voor zo'n dinkietoy. Wat mag zo'n RS1 dan wel niet kosten. Voor dat geld heb je zoveel dikker materiaal!
 
Mja toch heeft ie wel wat, qua opties is het ook allemaal een stuk dikker dan bij de Polo het geval is.

Overigens moeten de afbeeldingen van Autoweek eigenlijk wel van de RS1 zijn, gezien de bumpers en spoilers er anders uit zien dan die van de S-Line. Het pakket dat qua uitstraling gelijk staat aan de S versie van een model.

Overigens is mijn schatting van de prijs van een 210-220pk Audi S1/RS1 tussen de 37.000 en 41.000 euro als ze in lijn met de prijzen van concurrenten en de eigen prijslijsten willen blijven.
 
Sdu7cb zei:
Mja toch heeft ie wel wat, qua opties is het ook allemaal een stuk dikker dan bij de Polo het geval is.

Overigens moeten de afbeeldingen van Autoweek eigenlijk wel van de RS1 zijn, gezien de bumpers en spoilers er anders uit zien dan die van de S-Line. Het pakket dat qua uitstraling gelijk staat aan de S versie van een model.

Overigens is mijn schatting van de prijs van een 210-220pk Audi S1/RS1 tussen de 37.000 en 41.000 euro als ze in lijn met de prijzen van concurrenten en de eigen prijslijsten willen blijven.

Een golf 6 GTI kost en 32.000 en een GTI 4 motion 45.000, das dan toch niet echt in lijn met de concurenten dan? Een A1 is toch net als de polo een segment kleiner.
 
GTI 4 motion zeet ie Stick Out Tongue (Ik geef je wel gelijk hoor)

Alleen is de A1 niet per definitie een model uit het segment Polo. De A1 is meer een premium compacte auto zoals de Mini en Mito.

Ik denk dat je moet rekenen op een vanaf prijs van €42.000. Afhankelijk natuurlijk van de basisuitrusting van de RS1. Een goed aangeklede A1 1.4TFSI 185 pk kost inclusief BPM rond de 38.000.
 
VAG kan kiezen om alleen de RS1 uit te brengen of hem voor de hele VAG groep (VW, Seat, Skoda) op de markt te gooien. Maar, hoeveel worden er dan verkocht? (De Polo GTI wordt al niet top verkocht) En gooien ze dan hun eigen ruiten richting de nieuwe Golf GTI niet in??
 
Vissa zei:
Sdu7cb zei:
Na de Audi RS3 met een vijfcilinder is dit nog niet zo'n heel opvallende verschijning. Denk ik juist? Vraag me wel af wat dit gaat kosten. Zelf kwam ik met een Audi A1 (122pk) uit op 37.500 euro... Voor dat geld koop ik dus liever een nieuwe Polo en een gebruikt cabrio of iets dergelijks...

37.5k voor een 122pk A1? Holy f*ck. Belachelijk voor zo'n dinkietoy. Wat mag zo'n RS1 dan wel niet kosten. Voor dat geld heb je zoveel dikker materiaal!

Ik was voor een A1 185pk S-line (binnen en buiten) mer korting 35 duizend kwijt.
Toch meer even bij de Polo GTI gekeken en dat scheelde me bijna 7000 euro..nou dan weet ik het wel.
Vind de A1 met een S-line pakket toch ook wel mooi hoor..alleen nu zie ik dat hij best wel kleiner oogt dan de Polo. #geenspijtvanmijnkeuze :mrgreen:
 
wat een bullshit om 37.000 euro uit te geven voor zo'n klein wagentje waar geen hond in past!!

occassion oké...maybe 25k dan maar nieuw!?! :shock: je moet toch echt wel een fan zijn om zo iets aan te schaffen. voor dat geld liever een Golf R/GTI of een Polo GTI.

Audi durft voor zo'n stickersetje die je erbij kan nemen 995 euro te vragen!! stelletje mafkezen daarbij de Audi dealer... :|
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!