Audi A1 vs VW Polo (aw) Wat vinden wij ervan?

Snowdude

Bekend lid
1,527
758
122
maxresdefault.jpg


Zoals de kop al zegt de nieuwe Audi A1 vs de VW Polo.
In de autoweek wordt de A1 al het TE dure zusje van de Polo genoemd.

Wat vinden jullie van de A1 Sportback?

Zelf als Audi en VW rijder moet ik zeggen dat ik de Audi te rommelig vind overkomen met al zijn gaten, gleuven en vouwen. Het maakt de auto sneller oud zeg maar. Het design van de Polo mag dan wel terughoudender zijn maar langer houdbaar.

En dan de prijs......Dat je wat meer wilt vragen voor een "premium" product kan ik in meegaan. Maar je moet niet gaan overdrijven. Een beetje aangeklede Audi A1 116 pk gaat schaamteloos richting de 35 duizend.
Ik wil de prijs niet weten van de 200 pk versie van de A1. Gaan we de 45 duizend grens over voor deze klasse?

maxresdefault.jpg


Afwachten maar wat de verkopen gaan doen.

Moet zeggen zie de nieuwe Polo nu steeds meer rijden de laatste tijd. Lijkt erop dat de leveringen op gang beginnen te komen. Wat zijn andere zusje de Ibiza betreft zie ik die nog steeds erg weinig rijden. Op de 10 Polo's die ik zie rijden kom ik maar 1 Ibiza tegen.

seat-Ibiza-FR-for-sale.jpg
 
Interieur vindt ik de a1 mooier.
Extrieur vindt ik de polo en de ibiza vele malen mooier.

Vooral de achterkant van de ibiza is flink opgeknapt ten opzichte van z,n voorganger.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
De Polo met het interieur van de Audi? Alhoewel ik die sleuven in de neus van de Audi ook wel kan waarderen.

Wat me wel opvalt is dat ook in het filmpje van de test van de Audi wordt gesproken over de harde kunststoffen van de deurpanelen.
Er zit bij de Polo AW ook bijna geen stukje stof of leer op de deuren.
Wat dat betreft vindt ik persoonlijk dat ook de nieuwe Polo niet kan tippen aan de 6C.
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe A1 is leuk om te zien , maar dat leuke is er snel af als je het prijskaartje ziet:rolleyes:.

Leuk alternatief is toch echt wel de Ibiza, en de Ibiza is ook te krijgen met de 1.5 tsi EVO motoren :) en niet alleen met de saaie 1.0 tsi
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Aanbod Audi A1, Vw Polo en Seat Ibiza:

Audi A1
1.0 TSI 95 pk 6m/DSG (vraagteken of deze versie gaat komen?)
1.0 TSI 116 pk 6m/DSG (op dit moment alleen leverbaar)
1.5 TSI 150 pk 6m/DSG (verwacht dat de A1 dit blok ook gaat krijgen)
2.0 TSI 200 pk DSG (voorlopig topmodel van de A1, geen opvolger voor de S1 in de planning)

VW Polo
1.0 TSI 65/75 pk 5m (??)
1.0 TSI 95 pk 5m/DSG
1.0 TSI 116 pk 6m/DSG
2.0 TSI 200 pk DSG (alleen GTI)
1.6 TDI 95 pk 5m/DSG

Seat Ibiza
1.0 TSI 75 pk 5m (??)
1.0 TSI 95 pk 5m
1.0 TSI 116 pk 6m/DSG
1.5 TSI 150 pk 6m
1.6 TDI 95 pk 5m/DSG
1.0 TGI 90 pk 5m

Cupra Ibiza
2.0 TSI 200/220 pk 6m/DSG (wordt alleen gesproken over een 2.0 blok, aantal pk's is nog een ??)

:) Ik heb iets met lijstje by the way Big Grin
 
  • Leuk
Waarderingen: Michel6C
Voor mij:

A1
Ibiza
Polo

Opvolger wordt binnenkort de nieuwe Ibiza FR (wel met Full Led/ Digitaal instrumenten panel en 18'' anders hoef ik hem niet. Van de nieuwe Polo ben ik niet zo gecharmeerd helaas.

Ga je voor de 1.0 TSI of de 1.5 TSi met handbak ? Reden voor mij dat de Ibiza 1.5 afviel was omdat hij niet met DSG te leveren was.
 
Aanbod Audi A1, Vw Polo en Seat Ibiza:

Audi A1
1.0 TSI 95 pk 6m/DSG (vraagteken of deze versie gaat komen?)
1.0 TSI 116 pk 6m/DSG (op dit moment alleen leverbaar)
1.5 TSI 150 pk 6m/DSG (verwacht dat de A1 dit blok ook gaat krijgen)
2.0 TSI 200 pk DSG (voorlopig topmodel van de A1, geen opvolger voor de S1 in de planning)

VW Polo
1.0 TSI 65/75 pk 5m (??)
1.0 TSI 95 pk 5m/DSG
1.0 TSI 116 pk 6m/DSG
2.0 TSI 200 pk DSG (alleen GTI)
1.6 TDI 95 pk 5m/DSG

Seat Ibiza
1.0 TSI 75 pk 5m (??)
1.0 TSI 95 pk 5m
1.0 TSI 116 pk 6m/DSG
1.5 TSI 150 pk 6m
1.6 TDI 95 pk 5m/DSG
1.0 TGI 90 pk 5m

Cupra Ibiza
2.0 TSI 200/220 pk 6m/DSG (wordt alleen gesproken over een 2.0 blok, aantal pk's is nog een ??)

:) Ik heb iets met lijstje by the way Big Grin


Je vergeet 1 tje bij de polo , de polo is ook verkrijgbaar met de 1.0 tgi Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Ik moet zeggen dat ik de A1 niet echt mooi vind maar goed heb dit vaker gehad en als je dan wat vaker er een ziet dan ga je er toch anders tegenaan kijken exclusief de Multipla :)
 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en VM407
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!