ASR knop plaatsen

Veel zullen het een onzin mod vinden maar ik wil graag een knop monteren om de ASR uit te kunnen schakelen. Dit moet nu via het car menu. Al is het maar om een leeg plekje op te vullen.

Ik heb even in de schema's gekeken en op de ASR knop zit een 6 polige stekker waarvan er 4 benut worden:
Positie 3. Geschakelde plus voor verlichting. Kan ik van een andere schakelaar wegpakken
Positie 4. Geschakelde plus kan ik bijvoorbeeld van de 12 volt aansluiting wegpakken
Positie 5. Signaaldraad naar ABS regelapparaat
Positie 6. Massa kan ik van elders vandaan pakken.

Nou zit ik even te denken over positie 5 deze draad kan ik wel aanleggen naar het ABS regelapparaat maar deze moet er toch al lopen? Gezien ik hem nu via het 'car' menu kan uitschakelen. Of zie ik dit verkeerd?
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Omdat dit in jou geval deze optie in de radio zit, wordt het uitgeschakeld via de CAN-bus. Dit is NIET te vervangen door een 'simpele' schakelaar. Tenzij je er een hele can-controler achter bouwt Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Ik heb inderdaad al diverse 6c polo's gezien waarbij deze uitschakelaar is via zowel knop als via het 'car' menu (GT / GTI). Ik wil de functie in het car menu niet vervangen maar hem kunnen uitschakelen via de knop en het 'car' menu (dit werkt ook bij een GT / GTI zo)

Andere vraag @Dominique Noiville : waar in het car menu heb je dit gevonden :)

Druk op 'car' vervolgens staat er rechtsonder 'setup' hier op drukken dan staat die bovenaan.

Rare vraag maar waarom wil je dat??
Puur belangstelling hoor ;)

Leeg knopje opvullen haha
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
ik heb vaak de neiging om het met chuck norris eens te zijn. maar ik heb zelf wel zo'n knopje in de 6R en in de 6C zitten. partnummer 6C0927117A
dit zou het bedrading schema moeten zijn

Ik ben niet super goed in het lezen van schema's maar ik denk dat onderstaande wat ik ontcijferd hebt klopt (zou je mee willen lezen in het schema en mijn bevindingen willen controleren:oops:)?

Positie 3. Geschakelde plus voor verlichting. Kan ik van een andere schakelaar wegpakken (blauw/zwarte draad)?
Positie 4. Geschakelde plus kan ik bijvoorbeeld van de 12 volt aansluiting wegpakken?
Positie 5. Signaaldraad naar ABS regelapparaat > PIN 22?
Positie 6. Massa kan ik van elders vandaan pakken (andere schakelaar)?
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!