Apple Carplay auto radio

Goedendag,

Ik heb een vw polo 6C comf (of 6R probleem is dat in de serie nummer 6R staat maar in bij model over 6C1 gesproken wordt, excuus voor deze verwarring).

Situatie als volgt hoe mijn auto er van binnen uitziet/aansluitinge radio.
In mijn handschoenekastje zit achter een klep de CD en sd card speler/lezer verstopt
Onder de radio met touchscreen etc zit een infra-rood warmte meter (die meet dus wanneer het touch gedeelte actief moet worden, erg vervelend in de winter als je handen koud zijn).

Bij de bekerhouder zit een usb-poort voor mirror-linking (geen support voor apple etc)

Nu wil ik al een tijdje een nieuwe radio met apple car. Handig voor spotify en navigatie.

Maar waar moet ik allemaal opletten? Is dit makkelijk te doen etc? of is dit niet eens mogelijk daar wat ze met de aparte cd regelaar etc

alvast bedankt
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 BMT 
Kan je een foto plaatsen van hoe het systeem er nu uit ziet?
In de meeste modellen (6c) zat al het discover media systeem, en daar zit standaard carplay op.
Ik heb zelf een 6C BM edition en daar zat het wel standaard in.
 
Volkswagen  Polo 6C (2017)  1.0 TSI 95PK 
Goedendag,

Ik heb een vw polo 6C comf (of 6R probleem is dat in de serie nummer 6R staat maar in bij model over 6C1 gesproken wordt, excuus voor deze verwarring).

Situatie als volgt hoe mijn auto er van binnen uitziet/aansluitinge radio.
In mijn handschoenekastje zit achter een klep de CD en sd card speler/lezer verstopt
Onder de radio met touchscreen etc zit een infra-rood warmte meter (die meet dus wanneer het touch gedeelte actief moet worden, erg vervelend in de winter als je handen koud zijn).

Bij de bekerhouder zit een usb-poort voor mirror-linking (geen support voor apple etc)

Nu wil ik al een tijdje een nieuwe radio met apple car. Handig voor spotify en navigatie.

Maar waar moet ik allemaal opletten? Is dit makkelijk te doen etc? of is dit niet eens mogelijk daar wat ze met de aparte cd regelaar etc

alvast bedankt
Ehm, zoals je het nu beschrijft heb je waarschijnlijk de Discover Media en dan heb je wel Apple CarPlay. Je kunt dit activeren door je iPhone aan te sluiten, te ontgrendelen en op het scherm van de Discover Media aan te geven dat je wilt verbinden (pop-up krijg je), vervolgens op je iPhone dit verzoek toestaan.

Kan je ook even een voorstel topic maken via onderstaande link, even wie je bent, je auto, foto's van de auto etc.

https://www.mypolo.nl/xenforo/forums/mijn-volkswagen-polo-6c.129/
 
Volkswagen  Polo 6R R-Line  1.2 TSI 140PK JD 
Er werd gevraag om wat foto's. Deze heb ik zojuist even gemaakt:

De radio:
vw_radio_uit.jpg

De mic-plafond van de radio
vw_mic.jpg

Het handschoenenkastje
vw_radio_cd_dicht.jpg

Cd speler:
vw_cd_speler.jpg

usb aux toegang
vw_usb_aux.jpg

Hier zit helaas zelf standaard geen carplay op. Het betreft:Composition Media, discover Media Generatie 2

*En als ik mijn iphone eraan wil verbinden krijg ik de melding op de radio ""dit apparaat word niet ondersteund". Ditzelfde gebeurd bij andriod toestel
 

Bijlagen

  • vw_radio_uit.jpg
    vw_radio_uit.jpg
    68.1 KB · Weergaven: 97
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 BMT 
Heb contact gehad met vw. En dit was hun reactie.

Goedemorgen Joeri,
ik zie dat je inderdaad eerder met deze vraag bij ons bent geweest. Klopt het dat je nog steeds een Volkswagen polo uit 2014 rijdt?

Dan is het namelijk helaas niet mogelijk.
Bij de Volkswagen Golf en Golf Variant is Apple Car Play beschikbaar op modellen geproduceerd vanaf week 22 van 2015, de zogenaamde modeljaar 2016 uitvoering. Een nieuwere generatie navigatiesystemen heeft toen zijn intrede gedaan. Het is niet mogelijk om bestaande navigatiesystemen van vóór week 22 - 2015 te updaten met Apple Car Play.

Als jouw auto uit 2014 komt is het helaas niet mogelijk om het systeem te updaten.
^AP

Best spijtig te lezen.

Update:
Gevraagd of het überhaupt wel mogelijk is om CarPlay in Mn polo te krijgen en dit was volgens vw niet mogelijk.


Dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Iemand hier nog opties?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 BMT 
Denk dat de enige mogelijkheid is om de unit te wisselen met een gen 2.
Probleem is dat er al een gen 2 in zit. Dus ik dacht dat een software update voldoende zou zijn. Echter geeft vw geen updates uit wat gwn belachelijk is en ze verkopen niet apart de radio’s met CarPlay

Met andere woorden. Of een compleet nieuwe andere merk radio kopen of een nieuwere polo....
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 BMT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!