APK

Hoi allemaal!!

Ik moet over een klein maandje weer voor de APK! Nu is mijn Polo 6R van 2012 met 128500 km op de teller. Maar nu twijfel ik of ik nu naar de officiële dealer zou gaan of naar een "normale" garage! De twijfel is voor mij vooral het kostenplaatje... Bij de officiële VW dealer ben ik veel duurder uit.. Hetzelfde geldt ook voor een grote of kleine beurt!
Ben benieuwd of ik hier wijze raad kan krijgen ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Klein beurtje en APK kan je ook bij een universele garage laten doen, al moet je wel weten of deze te vertrouwen is gezien er nogal veel beun garages zijn.

Persoonlijk ben ik altijd meer van de dealer omdat hun alle zwakke punten kunnen en hierdoor vaker een betere diagnose van eventuele problemen kunnen doen.
Plus ze hebben alle documentatie en systemen.

Vergeet niet dat je bij de dealer mobiliteit garantie heb, die heb je niet meer indien je universeel gaat
 
Ik laat mijn apk altijd bij een garage doen waar ik op mijn auto kan wachten.
Uurtje eerder naar huis van het werk, meteen langs de garage rijden, bakkie koffie en een koekje.
Een half uur tot 3 kwartier later hoor ik of die goed gekeurd is , ideaal.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Boszna
Maandag naar een keuringsstation, doen alleen APK, geen reparaties of wat dan ook, dus die zoeken ook niet naar extra kosten, om extra te verdienen.
 
Volkswagen  Golf 7.5 Rline  1.5 TSI 150pk 
Geldt de apk ook voor de mobiliteitsservice dan? Of alleen de onderhoudsbeurten
@Teun Ja klopt, als ik bij een andere betrouwbare garage mijn APK laat doen is dat wel goedkoper, maar vervalt de mobiliteitsgarantie.. ;) Mobiliteitsgarantie:is vergelijkbaar als b.v. ANWB pechhulp.

@Franklin Polo6C . Ja zolang ik mijn auto daar mijn auto laat keuren (APK) of de beurten laat doen, blijft deze gehandhaafd... (zover ik weet
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Beurten wel, apk niet.
Mobiliteit garantie vervalt ook als je te laat voor je beurt of over de max KMers ben.
Als je zoals thijs naar universeel ga ben je hem kwijt, Als je weer terug naar een dealer ga heb je hem weer terug.
Zou alleen nooit naar een quickfit gaan of een banden boer voor apk

@Robin-1991 Dus Mobiliteit garantie vervalt niet als je een APK ergens anders laat doen?
Mobiliteit garantie houd je dus in combinatie met de longlife (onderhouds) beurten, die bij de VW dealer moeten worden uitgevoerd?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ja door het onderhoud uit te voeren wat de fabriek opgeeft.
Als jij zegt ik vind het luchtfilter en de bougies niet nodig terwijl dit wel moet volgens de Onderhouds tabellen, heb je ook geen recht op mobiliteits garantie.
APK valt hier niet onder zover ik weet, maar ook daarmee bij de dealer kost dit 25€/35€ en universeel 20, maar dan komen er kosten bij zoals lampen afstellen ect
 
  • Leuk
Waarderingen: David97 en Rickdee
Hoi allemaal!!

Ik moet over een klein maandje weer voor de APK! Nu is mijn Polo 6R van 2012 met 128500 km op de teller. Maar nu twijfel ik of ik nu naar de officiële dealer zou gaan of naar een "normale" garage! De twijfel is voor mij vooral het kostenplaatje... Bij de officiële VW dealer ben ik veel duurder uit.. Hetzelfde geldt ook voor een grote of kleine beurt!
Ben benieuwd of ik hier wijze raad kan krijgen ;)
Bij de officiële dealer worden alle gegevens van jouw VW in een database gezet die (volgens mij) binnen europa door elke VW dealer te raadplegen is. Dus kan je zien wat er aan onderhoud, terugroepacties enz aan en voor jouw VW gedaan is. Het is alleen gruwelijk duur dat onderhoud bij een officiële garage. Mijn advies zou zijn om ruim voor de datum dat je wagen gekeurd moet zijn naar een onafhankelijk apk keuringsstation te gaan. Kost je een paar tientjes. Afhankelijk wat er daar uitkomt kan je navragen wat het bij welke garage/dealer kost en kan je dus altijd kiezen waar je het laat repareren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95 PK 
@Red devil Bij de officiële VW dealer kost de APK (volgens de site) €25, maar als ze iets vinden , betaal je ook de hoofdprijs.. Mijn twijfel is ook mede gezien mijn Polo alweer 8 jaar oud is (2012)... en dan daarom misschien eerder voor een goede vakgarage zou kiezen.. En wat mobiliteitsgarantie betreft, zijn er genoeg andere pechdiensten te vinden. Als mijn Polo nu een paar jaar oud was, zou ik zeker wel naar de officiële VW dealer gaan.
ps. Ik zie net ook dat ik over 10k km een Longlifbeurt moet hebben, die kost bij vw €340. maar dat terzijde.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
@Rickdee ook mijn polo is uit 2012. Dealer onderhouden op één beurt na. En yep je betaalt zeker de hoofdprijs en de mobiliteitsgarantie is waardeloos als je anwb lid bent :blush: . In the end blijft je auto meer waard en/of makkelijker te verkopen als die dealer onderhouden is. Maar ik doe het denk ik ook niet meer. Ik hoop deze auto nog lang te rijden en zal hem hoe dan ook goed onderhouden. Of dat nou bij een dealer, vakgarage, of hobbyclub is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95 PK 
Ja door het onderhoud uit te voeren wat de fabriek opgeeft.
Als jij zegt ik vind het luchtfilter en de bougies niet nodig terwijl dit wel moet volgens de Onderhouds tabellen, heb je ook geen recht op mobiliteits garantie.
Zijn deze onderhouds tabellen online te vinden? Ik heb snel gezocht maar kom niks tegen. Ben benieuwd welk onderhoud VW adviseerd voor een diesel met 90.000km
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
@Rickdee
Ik onderhoud mijn Polo bij een goede garage in mijn dorp. Mijn hele schoonfamilie (allemaal VW) gaat daar naartoe en iedereen is heel tevreden. Gewoon kijken/rondvragen welke goed is bij jou in de buurt.
Vorige maand de APK en een kleine beurt laten doen (ook longlife olie vervangen) en het brandstoffilter laten vervangen (was nog nooit gedaan in 8 jaar). Was in totaal €240,- kwijt, maar bij de VW dealer kost het je sowieso wel 100+ meer.
Voor een auto van deze leeftijd zou ik niet per se naar de dealer gaan, want dat geld haal je er bij verkoop t.z.t. toch niet meer uit.
Succes! :)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rickdee
Mijn auto moest vorige week voor de APK. Ik heb 'm bij een universele garage afgezet, op een woensdag avond. Donderdagochtend kon hij voor de apk. Niet gehaald. Uiteindelijke kostenplaat was 220 euro voor 2 voor remmen, 2 achterbanden, corrigeren trommelrem, incl. 2x keuring en werkuren. Donderdag avond stond 'ie voor m'n deur. Ik ga never weer naar een dealer
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Ik ga ook liever niet meer naar de dealer... Ooit een welkomstcheck gedaan na aanschaf van mijn Polo. Lag gelijk een offerte van 1000 euro naast om 'm 100% in orde te maken. Wat was er mis? Niet zo heel veel. Opzich deden ze niks verkeerd, ze schrijven de punten op en ze geven aan wat het kost, maar het kwam gelijk zo commercieel over.

- Schokbrekers achter zweet iets, dit wist ik bij aanschaf, maar was nog prima voor APK. Incl uitlijnen en aanslagblokken achter zou dit op 880 komen... (voor 2 achter dus) Daar kun je een complete set B4 incl. eibach veren voor laten monteren.
- Airco zou niet koud genoeg worden, het was die dag 35 graden, ik had zelf ook op hele warme dagen nergens last van. 109 euro. (Opzich een nette prijs, als je ziet wat ze doen. een goede aircobeurt incl. vaccuumtest kost gewoon gauw rond de 100 euro)
- De achterruitenwisser streept.. die konden ze voor 20 euro ook wel vervangen.

Ik kreeg een beetje het gevoel van geldklopperij daar. Autorijden kost geld, maar sommige dingen kosten daar echt de hoofdprijs.

Daarnaast moet ik laatst voor de Seat 77 euro betalen voor uitlezen... iets wat mijn dorpsgarage als service verleent.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!