Andy 123, Zwarte 3D 6R Bluemotion

Hallo beste mensen.

Ik zal mijn 3000 km oude polo (12-2010) even aan jullie voorstellen.

polofx-1.jpg


Aantal opties uit het hoofd,

- Comfortline Executive plus pakket
- Licht en Zicht (voornamelijk om de regensensor)
- RNS 310
- Bluetooth touch adaptor
- Climatronic

Probleempjes:
- Geleverd met beschadigde spiegelkap rechts, wacht nog op vervanging.
- Omdat ik lange afstanden maak rook ik toch in de auto. Het raam 3 centimeter open voor de rook. Op deze manier komt er soms water naar binnen tijdens het rijden wat precies op de bediening van de electrische ramen valt. En ja, ik ben al eens geëlektrocuteerd toen ik het raam wilde sluiten :shock:
- Verbruik valt echt tegen. max 1 op 20 gehaald. Ja, ik rij zuinig, met mijn Renault megane 1.5DCi haalde ik 1 op 20 makkelijk.

Wensen:
- Tuning, ikzelf woon dichtbij Ventura in Beilen maar op het internet kom ik veel tegenstrijdige verhalen tegen.
- Een Zijwindscherm tegen binnenkomend water?
http://www.autostyle.nl/productfind...678&universal=false&indexdesc=--+Categorie+--


Groet,

Andy123
 
Re: Zwarte 3D 6R Bluemotion

leuke polo
ik heb zelf ook de portierruit windschermen ze kosten 50,15 euro bij de dealer bestelnummer 6ro o72 193 ik heb wel en 4 deurs groeten ger
 
Re: Zwarte 3D 6R Bluemotion

ach ja dat verbruik ik kom ook niet verder dan 1 op 20
denk als je echt 1 op 25 wilt rijden dan moet je als een slak rijden...dat wil je denk ik niet
maar sowieso beter trekkracht onderin en bovenin om in te halen is wel gewenst...ik zou gewoon voor die tuning gaan bij ventura...gewoon beetje mee proefrijden en dan kun je het oordeel maybe wel vellen?
 
Re: Zwarte 3D 6R Bluemotion

Even bij de dealer geweest om te vragen waar mijn spiegel en luxe kentekenplaten bleven.

Spiegel was er en moest nog gespoten worden. (is pas 40 dagen geleden besteld.)

Gelijk de zijwindschermen even besteld. Vind het er best mooi uizien en zal waarschijnlijk niet meer geëlektrocuteerd worden :)

Ook heb ik besloten voor de Ventura module te gaan. Even een afspraak maken wanneer ze terug zijn uit Oostenrijk.

Vraagje, bij het vervangen van de velgen, hoe ga je dan om met de bandendruk sensoren?
 
Re: Zwarte 3D 6R Bluemotion

KYC zei:
ik heb ook andere velgen op me auto zitten volgens mij hoef je niks met die bandendruk sensoren doen idd...zou wel cheap zijn als dat zo was

niet helemaal met je eens ;) je hebt namelijk 2 verschillende systemen;
- in elke velg heb je een ventiel met een druksensor erin, die 'verzend' de bandenspanning naar de computer in de auto, deze ventielen moet je dan overzetten (of een 2e set kopen) op je andere velgen
- of de spanning wordt gemeten aan de hand van je wieltoerental-sensoren (abs-sensoren), deze moeten op een recht stuk alle 4 even snel draaien, ziet hij iets wat afwijkt dan zal het SET lampje aangaan! hierbij kun je dus gewoon je wielen wisselen en ik meen dat volkswagen met dit systeem werkt!
 
Re: Zwarte 3D 6R Bluemotion

hmm you got a point
er zit in de dashboard een set knopje die je bandenspanning meet nu weet ik niet precies hoe dat werkt, maar dat gaat dus aan de hand van de ventiel met druksensor? op basis daarvan kun je dus die set knopje gebruiken?

oh ja hoe kun je trouwens erachter komen hoeveel lucht je in je banden moeten pompen? staat dat ergens op een sticker?
 
Re: Zwarte 3D 6R Bluemotion

KYC zei:
er zit in de dashboard een set knopje die je bandenspanning meet nu weet ik niet precies hoe dat werkt, maar dat gaat dus aan de hand van de ventiel met druksensor? op basis daarvan kun je dus die set knopje gebruiken?
In de 6R wordt geen druksensor gebruikt maar houdt het ABS inderdaad gewoon de afrollengte per wiel in de gaten. M.a.w., je ABS merkt het op als een wiel er korter of langer over doet om één omdraaiing te maken (bijvoorbeeld als je een lekke band hebt, sneeuwkettingen gebruikt of je er een (reserve-)wiel met een afwijkende diameter onder legt).

Met het setknopje in je dashboardkastje reset je de melding en komt er pas weer een nieuwe melding als er opnieuw een afwijkende rotatietijd wordt gemeten.
 
Re: Zwarte 3D 6R Bluemotion

Ik heb vanmiddag eindelijk een keuze gemaakt en het is Ventura geworden :)

Ik kwam langs zonder afspraak en ze hadden gelukkig tijd voor mij.

Ten eerste, duidelijk verhaal vooraf, ze gaan echt op de details in en laten het een en ander zien over de technische kant, mocht je daar behoefte aan hebben. Het zei me verder niet zoveel en ik wil het dus gewoon voelen.

Het monteren is zo gepiept, het computertje komt op je accu met klittenband en de 8 stekkers komen tussen de VW aansluitingen te zitten.

De proefrit beviel prima, Het gevoel is zeker aanwezig en wat vooral beviel is de trekkracht die eerder inslaat Dat merk je vooral in de derde versnelling. Ook in de 5, bij het inhalen op de snelweg vanaf 120 km/h is het zeker te merken. 180 op de teller is ook geen probleem.

Heb er nog maar 40 km mee gereden nu dus verder is er nog weinig over te melden.

Oja, het geluid is zeker anders. Rustiger ofzo.

Niet meer twijfelen mocht je er over nadenken!

Gr!

Ps, de windschermen ziiten er nu ook op, ze waren ineens 77 euro. Maar ziet er leuk uit!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!