Andere radio voor Polo 6C

Goedenavond, ik wil in mijn Polo een andere radio plaatsen. Er zit nu een standaard VW radio in, echter kan ik een Pioneer dubbel din radio overnemen. Past deze makkelijk? Ook de stuurbediening is die makkelijk aan te sluiten?

Ik hoor het graag.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI 95PK 
@dov Vroeger ;) had jij toch van die mooie RCD330 radio's? Met Apple carplay en Android? Heb je die nog steeds te koop? Behoud je daarmee wel de car menu functies?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Ik ben het niet eens met @Franklin PoloAW
Ik heb zelf een Pioneer dubbelDIN erin gezet (met Android Auto). De versterker in deze headunit heeft betere waarden dan de versterker die in de RCD330 zit (tenminste aan half jaar geleden, toen ik de boel heb 'ingebouwd'. Afhankelijk van het model head unit kan je het geluid ook beter afregelen (decibels per kanaal, enz.).
Stuurbediening heb ik niet, maar daar zijn wellicht wel adapters voor te krijgen. Spraakbediening heb je met Android Auto weer wel ;)
Verder een underseat subwoofer erbij gezet en de standaard speakers behouden. Tesamen met een goede afregeling (en eventueel dempen van je deuren) geeft het al een flinke en goede bak geluid, ook op hoog volume, zonder vervorming.

Je hebt naast de radio een frame nodig en een ISO adapter. en als je FM radio wil behouden moet je misschien een antenne-adapter hebben.
Frame en adapters kan je vaak ook als een compleet setje kopen. ff googlen op vw polo dubbeldin frame, of zoiets.
Extra plus is niet persé nodig (je kan de gele en rode draden kruislings op de ISO aansluiten).
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R - Match uitvoering  1.2 TSI 105pk 
@Gerrubun maar jij hebt dan ook geen Polo 6C. (facelift model vanaf half 2014) Een Polo 6C geeft de car menu fucties weer in de radio, als je jouw huidige Pioneer monteert, ben je al die functies kwijt. Persoonlijk zou ik dat jammer vinden. Daarnaast gaat het er ook om welke eisen je stelt aan een geluidinstallatie.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Gerrubun
@dov Vroeger ;) had jij toch van die mooie RCD330 radio's? Met Apple carplay en Android? Heb je die nog steeds te koop? Behoud je daarmee wel de car menu functies?

@dov @Sal lift even mee op dit verzoek voor een golf 7 radio vervanger met Android erop anders wordt het weer Chinese troep bestellen en hopen dat t dit keer beter werkt...

Yes klopt inderdaad, en die heb ik nog steeds te koop. De car menu functies voor zowel polo 6C als golf 7 worden behouden. Beide units werken top :)
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Yes klopt inderdaad, en die heb ik nog steeds te koop. De car menu functies voor zowel polo 6C als golf 7 worden behouden. Beide units werken top :)
Ben het met name nodig voor een subwoofer aansluiting :) Heb nu een "simpele" radio waar op de achterkant bijna geen aansluitingen meer zitten. In mijn dashboard kastje zit mijn media gedoe (SD kaart etc), maar geen idee of daar een sub op kan.

Plus, spotify op de radio zou wel weer nice zijn! Dus, als je wat hebt liggen dan hoor ik het graag!
 
Volkswagen  VW golf 7 business edition  1.6 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!