Alarm blijft afgaan polo 6R 1.2 tdi

Lifaya

Bekend lid
172
62
58
Het alarm van mijn polo blijft afgaan, het is om gek van te worden. Dan heb je dagen of weken niks en dan heb je een nacht als vandaag dat je er al 5 x uit bent geweest. Heb alle deuren open gemaakt, heb mijn auto gestart, interieur alarm aan de binnenkant ingedrukt en dit mocht niet baten. Motorkap open gemaakt, achterbak open gemaakt, stekker van dashcam er uit gehaald en nu heb ik de deurvergrendeling van binnenuit op slot gezet en hoop echt dat dit werkt. Ik word er echt gek van en dat is nog zacht uitgedrukt. Ik lig nu letterlijk op mijn bank zodat ik meteen het alarm kan uitschakelen als die weer afgaat. Wel gekke bijkomstigheid; mijn regensensor was er paar maanden geleden mee gekapt, die deed het nu opeens weer lol.

Als ik mijn auto zonder deur te open van het slot haal gaat die automatisch weer op slot en schiet die vanzelf weer in het alarm. Kan na een uur zijn of 5 minuten, geen pijl op te trekken.

ik geneer mij ook voor de buren, niemand zal hier gelukkig van worden. Ik wil vandaag dus naar de dealer gaan maar weet niet wat ik kan verwachten.

meer mensen met ervaring?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Zekering van het alarm eruit halen. Daar zou k eerst mee beginnen. Van daaruit moet je gaan meten en zoeken. Te beginnen met het uitlezen van modules (hiervoor de zekering wel weer terug plaatsen). Gezien jou klachten vermoed ik ergens een slecht contact/massa probleem richting de sensor.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Zal wel met elkaar te maken hebben niet?
Zie nergens staan dat dat opgelost is.........
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Dat is inderdaad niet opgelost, althans, heb nu automatisch licht er in zitten dus geen last meer van licht wat aan blijft staan hihi.

nadat ik vannacht de vergrendeling aan de binnenkant had gedaan is die niet meer afgegaan. Wel apart? Want als ik het met de sleutel doe is toch echt alles op slot...

met betrekking tot zekeringen deze zijn laatst allemaal gecontroleerd door anwb (claxon werkte niet, bleek inderdaad een doorgebrande zekering te zijn) maar wellicht kan ik nog een x kijken, maar dit speelt al wel veel langer maar nog nooit zo vaak achter elkaar gehad....
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Misschien een idee om je deurslot eens te controleren? Heel raar, maar ergens in mij rijst een vermoeden dat je deurschakelaar niet fris meer is. Is namelijk een kwaaltje bij VW... Ik kan mijn gevoel helaas niet wetenschappelijk onderbouwen of met feiten bewijzen helaas ;) Is een donkerbruin vermoeden
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Anders het alarm uitschakelen met VCDS
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Kan zijn dat je batterijen in de horn defect zijn of zelfs de horn defect. Dan kan je deze spookstoringen ook krijgen. In VCDS het alarm uit zetten werkt normaal gezien niet omdat de hoorn functioneel blijft
 
Mijn claxon deed het inderdaad niet maar dit bleek een zekering te zijn die doorgebrand was. Had toen ook een storing er in zitten idd, maar die zat daarvoor er niet in. Daarbij ging mijn alarm daarvoor wel eens sporadische af. Alleen via de deur vergrendelen aan de binnenkant (zonder alarm) werkt dus. Nu is het dus bijna dagelijks dat die afgaat. En vooral in de nacht helaas. Eergisteren nacht was het ook weer raak, wat een vreselijk geluid is het ook pfff. Verder heb ik idd dat mijn bestuurders deur een kabelbreuk vermoedelijk heeft, hij gaf ook niet aan wanneer ik mijn lichten aan liet staan en hij ging weer op slot als ik niet snel genoeg mijn sleutel in het contact steek. Maar dit speelt al zeker 8 maanden ofzo? En dat alarm is nu echt veel heftiger. Maakt ook niet uit of ik alle deuren open en dicht heb gedaan, alarm gaat toch weer af.

Enige wat verder niet functioneert in mijn auto is mijn regensensor en mijn alarm die een eigen wil heeft. Had tot 1,5 week geleden ook gigantisch veel koelvloeistof verlies wat achteraf een gat in het reservoir was. Meerdere garages hadden dit niet gezien, ook niet met compressie test. Hij lekte namelijk alleen met trilling omdat een bout het reservoir doorboorde. ene zei cilinder die stuk was en andere dacht het oliefilter huis. Gelukkig voor 15 euro op kunnen lossen hihi. Rijd nu weer heerlijk.

ik probeer vandaag maar de dealer te gaan om uit te laten lezen, deze zouden kunnen achterhalen waarom het alarm afgaat. Hopelijk hebben ze tijd.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Hoe denk je nou dat je alarm weet dat je bestuurders deur open is?
Of beter gezegd niet open is?
Of zal die daar tog over twijfelen.......
En jou dat willen laten weten midden in de nacht.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Het gaat om het interieur alarm. Had hem minder gevoelig laten zetten bij de dealer maar helaas 2 nachten erna weer af gegaan. Ik ga het alarm volledig laten verwijderen, nu zet ik het telkens op deurvergrendeling maar dat is ook geen doen.

het is een feit dat er een storing in mijn bestuurders deur zit, word ook niet aangegeven als ik deze deur open, bij de andere deuren wel. Dus echt grappig is het niet, je bericht komt vrij gebagatelliseerd over. Dat het wellicht in deze situatie niks met de deur te maken heeft is mooi.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Je alarm reageert op de deur sensor.
Die deur sensor zorgt voor meer dingen.
o.a. je binnenlicht, en alarm.
Je geeft zelf aan dat je binnelicht het niet doet,
en je alarm af gaat.
Een en een is 2 lijkt mij.
En dus zal je de sensor problemen in je bestuurders deur moeten laten maken.
Waarschijnlijk is heel je probleem daarmee opgelost.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: FFA
De dealer gaf aan dat het om een interieur alarm ging, had inderdaad ook gevraagd of dit te maken kon hebben met mijn portier die een vermoedelijke kabelbreuk heeft maar mij werd verteld dat dit er los van stond. Heel frustrerend want hoor van alle kanten wat anders. Ik ga binnenkort maar kijken of ik de auto ergens kan brengen voor de deur of deze te maken is.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
De dealer gaf aan dat het om een interieur alarm ging, had inderdaad ook gevraagd of dit te maken kon hebben met mijn portier die een vermoedelijke kabelbreuk heeft maar mij werd verteld dat dit er los van stond. Heel frustrerend want hoor van alle kanten wat anders. Ik ga binnenkort maar kijken of ik de auto ergens kan brengen voor de deur of deze te maken is.
Bij de dealer werken vast wel goede monteurs, die beginnen stapsgewijs onderdelen te vervangen, terwijl de kassa door rinkelt. Na het 3e/4e onderdeel te vervangen, hebben ze het "gevonden". Als het om vreemde storingen gaat o.i.d. zou ik eerder vertrouwen hebben met de kennis die hier op het forum wordt gedeeld. Dat is mijn mening, trek je er niets van aan.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Bij de dealer werken vast wel goede monteurs, die beginnen stapsgewijs onderdelen te vervangen, terwijl de kassa door rinkelt. Na het 3e/4e onderdeel te vervangen, hebben ze het "gevonden". Als het om vreemde storingen gaat o.i.d. zou ik eerder vertrouwen hebben met de kennis die hier op het forum wordt gedeeld. Dat is mijn mening, trek je er niets van aan.
Ik zou eerder vertrouwen hebben in monteurs die er voor geleerd hebben, dan mensen die voor een hobby op een forum zitten en zomaar dingen gaan roepen die misschien waar kunnen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Ik zou eerder vertrouwen hebben in monteurs die er voor geleerd hebben, dan mensen die voor een hobby op een forum zitten en zomaar dingen gaan roepen die misschien waar kunnen zijn.
Dat kan, dan verschillen we daar over van mening. Natuurlijk hebben monteurs er voor geleerd maar een dealer trekt zijn conclusie dat het is onderdeel A, onderdeel A wordt vervangen. Storing blijft terugkomen, zegt de dealer dan moet het onderdeel B zijn, etc. etc. Zo kan een storing je veel geld kosten. Als forumleden de storing herkennen en hun oplossing hier delen, zou ik in eerste instantie gericht daarmee aan de slag gaan, maar zo denk ik er over.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
Nee niet mee eens.
Als een dealer of een ander garage bedrijf eerst eens goed mag diagnose stellen dan is onderdeel a direct de goede.
Maar gezien het dan al snel te duur wordt word er wat vaker gegokt.
Maar dan komt het verhaal weer dat garage bedrijven, dealer ect oplichters zijn…
Op ze worden de grond ingetrapt omdat er mensen zijn die alles wat op internet staat geloven.

Op het forum staat nuttige info, maar met geluidjes, storingen oid kan je niet van een forum uitgaan.
Hoevaak er al topic zijn geopend met: mijn motormanagement lampje brand wat kan dit zijn…
En hoeveel mensen hier ook serieus op antwoorden: bij mijn was het dit en dit…
Dit weet je pas bij het uitlezen en dan nog zegt een storingscode niks, het geeft je een richting
 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik weet niet of dit relevant is voor jou auto, maar laatst vertelde een collega (die bij Audi heeft gewerkt) dat ze eens een Audi A3 heeft gehad die ook elke keer op alarm sloeg. Hier bleek de oorzaak te liggen in de hoeksensor. Deze sensor registreerd de hoek (en verandering daarvan) waarop de auto staat/rijd.
DE audi uit dit verhaal had er alleen last van als deze schuin geparkeerd stond. Stond deze op een vlakke/rechte ondergrond, was er niks aan de hand.

Daarom de vraag: Hoe staat jou auto geparkeerd als je last hebt van het alarm?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Maakt in principe niet uit waar of hoe die staat, heb het op 3 locaties gezien waarbij 1 schuin naar beneden , 1 fileparkeren (beide in mijn straat ) en 1 op een plat parkeerterrein (ik kwam na werk en mijn alarm ging af toen ik kwam, vermoedelijk dus al even bezig. Geen pijl te trekken dus.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!