Airco lek

Hoi allemaal,

Het lijkt erop dat ik steeds meer issues krijg met mijn Polo, misschien tijd voor een een andere auto:sweatsmile:.
Ik ben met mijn Polo naar de garage geweest omdat de airco niet meer koelt (maakt ook "fluitend" geluid als ik de airco aanzet).
Ik dacht dat het alleen maar bijvullen was, maar na check door de garage blijkt dat er een lek is (linksvoor) en dat de airco condensor vervangen moet worden.

Aangezien de zomer er (hopelijk) aankomt moet dit probleem wel opgelost worden.
Klopt deze diagnose volgens jullie? Klinkt logisch, maar geen idee of het klopt dus even checken bij de kenners.

Thanks voor de feedback.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Meestal wordt dat gecheckt met fluorescerende vloeistof die bij je airco koelmiddel zit. Dan pakken ze een speciale lamp en bril om de plek te ontdekken waar dit eruit komt. Dus als ze dit gedaan hebben, hebben ze een goede diagnose.

Ik heb deze bij mij ook vervangen en bijna alles aan je voorfront moet er of opzij, condensor zelf had ik voor 125 euro en dan nog bijvullen. Dus tel je manuren erbij op, ongeveer 3 uurtjes en je bent er.
 
  • Leuk
Waarderingen: RogerGT
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!