airco duurt lang voordat koude lucht komt

Wil51

Actief lid
110
31
37
Ik was gewend in mijn vorige auto dat er vrijwel meteen koude lucht komt bijn aanzetten airco. Bij mijn Polo duurt het een tijdje voordat ik de koude lucht voel. Is dit normaal bij de Polo.?
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Wat is een tijdje? Hebben we het dan over een paar secondes of over minuten? Bij mij duurt het doorgaans een seconde of 5
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  1.4 TSI 204pk 350nm 
Bij mij duurt het enkele secondes, ik denk 5 ongeveer en het voelt als standje vriezer.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115 pk R-line, Audi RS 3 2.5 TFSI 400 pk 
ik ga maar eens langs de garage. Na halve minuut wel kouwe lucht als ik de regelaar helemaal naar links draai. Maar zeker geen standje vriezer.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
25 mei gaat de garage de airco controleren. Ze gaven aan dat de airco van een Polo AW anders werkt dan de Kia die ik hiervoor had. Bij de kia draait de compressor altijd op vol vermogen en krijg je altijd koude lucht. Bij de Polo werkt het anders. Die is afhankelijk van de temperatuur van de buitenlucht. Als temperatuur niet hoog is werkt de compressoor op minder vermogen om brandstof te besparen. Dan krijg je dus minder koude lucht.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Garage heeft de airco gecontroleerd en vloeistof vervangen. Volgens hun was 25% weg. Dat was de reden dat bij lage temperaturen de airco het wel deed maar bij hogere temperaturen niet. In februari servicebeurt gehad. Wordt dan niet standaard ook de airco gecontroleerd? Dit was ik vergeten te vragen an de garage.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!