Airco druk loopt op tot 30 bar

Heeft iemand ervaring dat de airco druk van een polo 6r oploopt tot 30 bar ?
Aircofen slaat niet aan maar na kwartier rijden slaat de fan wel aan ,
Druksensor misschien ? Vorige maand net nieuw oliefilterhuis erop gekregen, graag hoor ik of iemand gelijke problemen heeft ondervonden gr
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
hoogsts waarschijnlijk zit het inderdaad in de druk sensor, deze zet vanaf 2 bar de pomp aan, bij 14-18 bar de vin aan en bij 30 bar de pomp weer uit. dit zou verklaren waarom de druk oploopt tot 30 bar. maar zo op afstand durf ik je niks te garanderen
 
Volkswagen  Polo 6r bluemotion  1.2 TDI 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: Nick wildeboer
Niks verandert aan de airco , alleen gisteren laten afvullen, vandaar ook het probleem geconstateerd,

Alles werkt airco word ook koud , alleen de vin doet zijn werk niet met airco , bij de motortempratuur slaat de vin wel aan

Ook slaat de vin om te koelen laat aan en draait dan heel zacht , maar als ik +- 20 km heb gereden draait die wel hard ,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Mijn koelventilator draait niet zodra ik de airco aanzet , drukschakelaar , koelvin al vervangen , nu is de vraag zou het aan de kachelweerstand kunnen liggen , op alle draden spanning, zekeringen heel en linksbovenste relais schakeld ook ,
Ik ben ten einde raad, graag hoor ik een oplossing . Of is dit met vagcom in te stellen mvg
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
hoogsts waarschijnlijk zit het inderdaad in de druk sensor, deze zet vanaf 2 bar de pomp aan, bij 14-18 bar de vin aan en bij 30 bar de pomp weer uit. dit zou verklaren waarom de druk oploopt tot 30 bar. maar zo op afstand durf ik je niks te garanderen
FOUT. Je gaat niet door voor de wasmachine.

De druksensor meet de hogedruk. Als die 2 bar is dan is er iets goed fout.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
FOUT. Je gaat niet door voor de wasmachine.

De druksensor meet de hogedruk. Als die 2 bar is dan is er iets goed fout.

Het probleem is dat de ventilator niet draait, al een nieuwe opgezet draait nog niet , als ik met mijn obd2 kastje de auto uitlees geen storingen, wel komt er te staan als ik kijk naar de checks dat bij ac system incomplete komt te staan , misschien iets met de software update te maken ?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
Obd2 kan je niet helpen. Je moet de hvac module uitlezen. Werkt de ventilator onder de kap niet of in het interieur
Onder de kap slaat niet aan op airco, wel op de motortempratuur aangezien die nieuw is, laatst heeft er ook iemand met vagcom in mijn ecu gezeten, geen idee of dit de oorzaak kan wezen of dat het regelapparaat van de koelventilator het begeven heeft , maar dan neem ik aan dat die wel een melding moet weergeven als je hem uitleest,
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
FOUT. Je gaat niet door voor de wasmachine.

De druksensor meet de hogedruk. Als die 2 bar is dan is er iets goed fout.
je hebt gelijk, de druk sensor inderdaad. ik had het over de druk schakelaar. maar heb zo geen schema's dus zou dan niet kunnen vertellen hoe deze aangestuurd word.
 
Volkswagen  Polo 6r bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Zou het misschien dit kunnen zijn het regelapparaat van de koelventilator ?
Ventilator al vervangen en druksensor , blijft langzamerhand niet veel meer over , als die kapot zou zijn zou je het dan moeten zien als je het uitleest ?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 
@Polovl klopt. Maar als de koelvin niet inschakelt gebeurt dit ook, en daar zit het euvel van ts
Ja oke dat is waar... We gaan meer richting een elektronisch probleem dan een mechanisch defect...

Laatst heeft er ook iemand met vagcom in mijn ecu gezeten, geen idee of dit de oorzaak kan wezen of dat het regelapparaat van de koelventilator het begeven heeft , maar dan neem ik aan dat die wel een melding moet weergeven als je hem uitleest,

Deed het probleem zich voor deze VCDS 'sessie' ook voor?
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!