Airco doet gek

Gaat je koelventilator wel draaien na enige tijd als de airco is ingeschakeld?
Als de druk te hoog op zou lopen, en de koelventilator niet gaat draaien; de hogedruk dus niet verlaagt naar de juiste waarde, schakelt de airco ook uit, als beveiliging.
De koelventilator van de climate control of van de auto (dus die grote fan bij de voorbumber)?

Er blijft wel gewoon lucht geblazen worden alleen die is dan lauw i.p.v. koud zoals zou moeten. (en ook alle standen qua hoe hard blazen werken gewoon).

Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline 
Gaat je koelventilator wel draaien na enige tijd als de airco is ingeschakeld?
Als de druk te hoog op zou lopen, en de koelventilator niet gaat draaien; de hogedruk dus niet verlaagt naar de juiste waarde, schakelt de airco ook uit, als beveiliging.
Stel wat jij zegt gebeurd, en ik vind het zeer plausibel klinken maar goed wat weet ik, welk onderdeel wat defect/semi-defect is zou dit dan veroorzaken?

De koelventilator van de climate control of van de auto (dus die grote fan bij de voorbumber)?

Er blijft wel gewoon lucht geblazen worden alleen die is dan lauw i.p.v. koud zoals zou moeten. (en ook alle standen qua hoe hard blazen werken gewoon).
Ik bedoel de motor koelventilator van de motor bij de voorbumper.

Volkswagen  Polo AW Highline 
Kijk eens wat het druk in je aircosysteem doet. Kan je zo uitlezen.
Volgens mij loopt die zelfs op tot een bar of 20 op een warme dag.
Als de druk bijvoorbeeld te hoog wordt, schakelt de compressor ook vanzelf uit.

Die compressors van fabrikant Sanden waren toentertijd ook niet helemaal hufter proof hoor. Ze gingen regelmatig stuk of begonnen te janken, hoewel ze daar ook oud mee kunnen worden.

Kijk eens wat het druk in je aircosysteem doet. Kan je zo uitlezen.
Volgens mij loopt die zelfs op tot een bar of 20 op een warme dag.
Als de druk bijvoorbeeld te hoog wordt, schakelt de compressor ook vanzelf uit.

Die compressors van fabrikant Sanden waren toentertijd ook niet helemaal hufter proof hoor. Ze gingen regelmatig stuk of begonnen te janken, hoewel ze daar ook oud mee kunnen worden.
De druk was goed. In overleg heb ik gesloten de aircopomp te laten vervangen. Airco is meteen een stuk stiller nu, zo stil is hij nog nooit geweest sinds ik deze auto in bezit heb!

En is het daarmee opgelost?
Voor alsnog wel! Alleen tja, het probleem speelde soms ook 1,5 week niet, maar ik denk wel dat het nu goed is. Maar dat is puur een onderbuik gevoel.

Hij heeft een aantal dagen bij de garage gestaan, en ze hebben steeds getest en gekeken, en zelfs de hele kabelboom nagelopen. Maar ze kregen het niet gereproduceerd. In overleg de aircopomp laten vervangen, wellicht dat er af en toe een bepaalde klep o.i.d. niet open ging.

Zover ik zelf nog kon uitzoeken veroorzaakt een aircopomp die aan het overlijden is intermitterende problemen, vaak zonder foutmelding. (als het klopt was ik nu zeg dan).

Even een update: Het probleem kwam weer terug. Meteen langs gereden en laten uitlezen (wellicht dat ik dat zelf ook maar eens ga aanschaffen). Er kwam een foutcode op iets met de massa in de compressor (airco pomp).

En again auto uit>sleutel eruit> en weer aan en alles werkt weer.

Ze gaan het nu verder uitzoeken. Je zou zeggen het zit in de kabelboom; maar die is al gecontroleerd en in orde bevonden.

Ikzelf gok toch op de airco druk sensor.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!