Airco begint laat met koelen.

Ehh, hoeft bij jou helemaal niet de condensor of pomp te zijn @H11 je moet gewoon naar een 'goed' bedrijf gaan wat airco's kan nakijken en vullen.
Ik heb al best veel gedoe gehad met airco's. Wat horen ze te doen? Sowieso met die speciale bril zoeken naar lekkages en dan:

1. Systeem leeghalen vacumeren dus.
2. Systeem vullen met stikstof met veel bar als ik het goed zeg.
3. Controleren of de druk niet zakt en alle slangen etc controleren met plantenspuit.

En als dit allemaal goed is dan weer vacumeren en vullen. Veel bedrijfjes hebben een apparaat om airco's te vullen maar weten er eigenlijk geen zak van.
Als het apparaat namelijk klaar is met vacumeren dan meet hij eventjes of er iets veranderd in de druk. Maar dit is dus niet hetzelfde als druk op het systeem zetten.

Bij mijn vorige auto (oude bak) heb ik door die zogenaamd experts mijn pomp vervangen voor niks want het expansieventiel was kapot (terwijl ik er een nieuwe opgezet had) en er bleek dus met de stikstof test dat een slang ergens een beetje lekte. Die dus ook vervangen.

Misschien kunnen de boeren ook wel helpen :laughing:Hey, bedan
Ehh, hoeft bij jou helemaal niet de condensor of pomp te zijn @H11 je moet gewoon naar een 'goed' bedrijf gaan wat airco's kan nakijken en vullen.
Ik heb al best veel gedoe gehad met airco's. Wat horen ze te doen? Sowieso met die speciale bril zoeken naar lekkages en dan:

1. Systeem leeghalen vacumeren dus.
2. Systeem vullen met stikstof met veel bar als ik het goed zeg.
3. Controleren of de druk niet zakt en alle slangen etc controleren met plantenspuit.

En als dit allemaal goed is dan weer vacumeren en vullen. Veel bedrijfjes hebben een apparaat om airco's te vullen maar weten er eigenlijk geen zak van.
Als het apparaat namelijk klaar is met vacumeren dan meet hij eventjes of er iets veranderd in de druk. Maar dit is dus niet hetzelfde als druk op het systeem zetten.

Bij mijn vorige auto (oude bak) heb ik door die zogenaamd experts mijn pomp vervangen voor niks want het expansieventiel was kapot (terwijl ik er een nieuwe opgezet had) en er bleek dus met de stikstof test dat een slang ergens een beetje lekte. Die dus ook vervangen.

Misschien kunnen de boeren ook wel helpen :laughing:
hey bedankt voor de tip. Hij koelt uiteindelijk nu wel. Klopt ik verdenk de vuller zelf ook, was 50, waar de andere 120 vragen. Gelukkig komt er koeler weer aan nu. Goedkoop duurkoop?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
daar heb ik soms ook last van, vooral als de polo in de zon heeft gestaan dan komt er geen koude lucht zet ik dan ff mijn contact aan en uit dan is er meteen koude lucht lijkt wel of er een klep dicht blijft staan de airco werkt prima verder en is verleden jaar opnieuw gevuld
Het zal wel een ouderdomskwaaltje zijn. Ik ga mijn polo nog een jaartje rijden en dan elec. Halen. Diesel is immers duuuuhuuur geworden. Beetje jammer :(
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
over aircos die pas koud worden met rijwind:
- condensor versleten
- koelvin slaat niet aan
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
@MessiBanani Heb je al een idee welke auto je dan elektrisch wilt gaan rijden?
Ik heb testrit gemaakt in de model Y, maar is gewoon duuuuur.

Testrit Kona 2021 prima, maar heeft zijn traction niet onder control (vol gas wegrijden = banden die slippen) - tesla heeft dat niet bijv.

Ik ben nu aangestrand bij de Corsa E (heeft actieve koeling en verwarming van accu wat de levensduur ten goede doet) en E208 en C4 electric. Deze zijn net als de MG of GM goedkoop en goed uitgerust. Ik ga vol op testritten maken.

De id3, 4 enz. Sla ik over. Te duur ook.

Ik ben van plan om te kopen, niet leasen.( je betaald onderaan de streep veel, maar bij lease kan je er na je contract niks meer met je auto.

Ik wacht nog een jaartje; wellicht komt er volgend jaar een nieuwe vloot aan ev's en wordt de technologie beter.

Er is een website: ev database. Daar kan je alle EV's sorteren op range, prijs etc. Mischien interessant om te bekijken.
 
Volkswagen  Golf 8 GTE  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!