Airbagstoring na plaatsen gti stoelen

Vorige week heb ik een GTI interieur in mijn Polo 6 uit 2014 (nieuwe type). Na heb inbouwen van de stoelen ging het airbaglampje branden. We hebben even onder de stoelen gekeken en hadden het idee dat een witte stekker niet was aangesloten en hebben deze er alsnog ingedrukt. De storing ging natuurlijk niet weg, omdat het systeem eerst gereset zou moeten worden.

De volgende dag reed ik naar onze buren, een autobedrijf en zij hebben geprobeerd de storing te wissen. De storing ontstond bij de zitvlak herkenning/sensor van de bijrijdersstoel. De konden de storing niet verhelpen, waarop ik vandaag naar de dealer ben gegaan. De monteur van de dealer gaf aan de storing niet te kunnen wissen en kwam om met de bededeling dat er een storing was bij de zitvlak herkenning/sensor.

De monteur zij dat dit kwam door de GTI stoelen en dat ik de oude stoelen moest terug plaatsen om te kijken of ze dan de storing wel kunnen opheffen. Ik vroeg hem wat het verschil was wat betreft bekabeling, omdat alle stekkers verder aangesloten zijn. Dat wist de monteur niet.

Heeft iemand een idee?
 
VW Polo  6c Bluemotion  1.0 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Accu niet los gekoppeld, maar auto wel van contact. Zover ik weet was dat voldoende. Maar ik neem aan als je dat vergeet, dat je die storing gewoon kunt wissen?
 
VW Polo  6c Bluemotion  1.0 
Dat is wel het gene waar ik nu aan zit te denken ja. Is dat nog op te lossen, of zul je dan echt je stoelen moeten vervangen voor Polo C. Ik heb het nieuwe model uit 2014. Als ik nazoek op de RDW staat er 6R bij mij polo als type aanduiding, dat verbaast me.
 
VW Polo  6c Bluemotion  1.0 
Het lijk erop dat het gelukt is. Het wisselen van de matjes ging op zich vrij eenvoudig... ;)

IMG_0837.JPG IMG_0838.JPG
Zojuist de stoel weer aangesloten en gekeken wat de auto deed. Natuurlijk ging het airbag lampje nog wel branden maar wat mij wel opviel is dat de auto niet meer aangeeft in de boardcomputer AIRBAG-STORING en er geen geluidsignaal volgde. Morgen even langs de garage of ze de storing kunnen opheffen.
 
VW Polo  6c Bluemotion  1.0 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!