Aftermarket radio (Pioneer) trekt accu leeg

Goedemiddag,

Onlangs heb ik een VW Polo 6R (model eind 2013) gekocht met een standaard radio ingebouwd, maar heb een nieuwe radio ingebouwd.
De nieuwe radio (Pioneer SPH-DA160DAB) aangesloten met een standaard ISO Quadlock.
Echter trekt hij continu mijn accu leeg, de oude radio ging bijvoorbeeld uit wanneer je de auto uitzette en de sleutel uit het contact haalde en dat doet hij nu dus niet (meer).

Nu lees ik hier o.a. op het forum dat je kan proberen om geel/rood om te draaien, maar hielp niet.

Nu heb ik ook een kabel gezien waarbij bij de ISO aansluitkabel Quadlock een can-bus interface zit omdat die dit signaal 'vertaald', is dit een oplossing voor dit probleem?
Of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?
 
VOLKSWAGEN  POLO V 6R1, 6C1  1.2 TSI 
@Niek Klim 2 topics gebruiken om je probleem op te lossen is niet echt de bedoeling, vooral niet met het kapen van iemands topic.

Ik snap dat je het opgelost wilt hebben, maar heb even geduld, niet iedereen zit 24/7 hier op het forum.

Lijkt me een goed idee om verder te gaan in je eigen topic

Onderwerp 'Accu loopt leeg' https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/accu-loopt-leeg.19463/
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Heb je die rode en gele draad al gewisseld?
Nee, zal ik volgende week doen en terugkoppelen.

Maar even benieuwd voor mijn begrip, wat is de gedachte daarachter?
Handleiding wil een constante plus op gele draad en geschakelde plus op rode draad, dat heeft hij nu ook.
En toevallig is dat rood op rood en geel op geel
Ik dacht dat de handleiding bedoeld dat de kleuren mogelijk anders zijn bij andere auto's?
 
Seat  Ibiza  1.2 
Bij Volkswagen is dat altijd geweest dat die moesten worden gewisseld.
Ook voor het geheugen van de radio.

Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dat na 2009 nog steeds het geval is.
Wellicht zit het na 2009 in de can-High en can-Low
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!