Afrikaanse koplamp/lichtbundel aanpassen polo 9n3

Hoi mensen, ik zag deze koplampen voor een 9n3 langs komen op een youtube filmpje:

koplamp polo 9n3 sa.png

Ik vind het hele mooie koplampen, helaas niet te koop in Nederland, laat staan Europa zo ver ik gezocht heb. Nu weet ik dat ze te koop zijn in Afrika bij de VW Dealer daar. Probleem is de lichtbundel.. want ze rijden daar links.. dus ik verwacht dat de lichtbundel op links staat daar.
Nu is de vraag: weet iemand of je ook lichtbundels aan kan passen naar recht rijdend verkeer?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
Dat is een APK afkeur. Als van de koplampen het lichtbeeld op linksrijden staat, is de lichtbundel gespiegeld aan het in Nederland voorgeschreven lichtbeeld: in dat geval volgt afkeur.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
koplamp vivo oem.pngkoplamp vivo oem nr.png

inmiddels achter het OEM nr gekomen. Helaas geen bruikbare hits gevonden :neutral:

Op diverse Afrikaanse sites wel te vinden maar die verzenden niet internationaal. Dus ik ben bang dat het hem niet gaat worden. misschien eens kijken naar een setje zwarte koplampen om te retrofitten
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
Het zijn inderdaad strakke koplampen! Met alleen het raam eraf halen en de delen zwart spuiten kom je er niet.

Zoals hierboven vermeld is een bijles retrofit mooi, met een fatsoenlijke unit heb je een prachtig strak lichtbeeld.

Buitenland heeft vaker leuke dingen. Zoals de polo 6R sedan met achterkant
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: Polo9n3Hendrik
Eigenlijk zouden ze wel te krijgen moeten zijn, de huidige polo wordt ook in Afrika geproduceerd en verzonden naar Europa.
En zouden de reflectoren zelf niet uit te wisselen zijn, die van links naar rechts en die van rechts naar links ?
Geen connecties met een of andere missionaris, er zitten genoeg nederlanders tussen die waarschijnlijk graag iets versturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Polo9n3Hendrik
Na even googlen kan je via Afrikaanse verkoopsites genoeg koplampen vinden. Alleen of de verkoper ook wilt versturen naar NL is de vraag, ook zit je met importkosten.

En dan is het nog hopen of het geheel ook in een EU Polo past of dat net het ene beugeltje anders zit.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: Polo9n3Hendrik
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!