Afhaalbelevenis Wolfsburg

Tot zo ver je het afhalen kunt noemen voor ons... :cry: Maar wel een belevenis ;)

Zoals in mijn topic aangegeven, zou ik nog even een verslagje doen met wat foto's
Daar het algemeen is, plaatst ik het hier even.

'S morgens met de plaatjes in de tas al wachtend op de bus, die ons naar het station zal brengen.
IMG_2133JPG-1.jpg


Ohw, daar komt de trein al aan
IMG_2140JPG-1.jpg


In de Duitse intercity ligt netjes een flyer met de tijden. (aankomst 12:11)
IMG_2146JPG-1.jpg


Na 4 uur in de trein zagen wij dan het VW terein.
IMG_2176JPG-1.jpg


Op het station was netjes een balie van AutoStadt, waar onze andere bagage werd aangenomen, en naar het Ritz Carlton hotel werd gebracht.
IMG_2180JPG-1.jpg


Vervolgens liepen wij over de brug naar AutoStadt
IMG_2183JPG-1.jpg


Om ons vervolgens te begeven naar de "Abolerwelt"
IMG_2189JPG-1.jpg


Toen we daar eenmaal zaten, begon de vrouw moeilijk te kijken naar haar beeldscherm, en kregen we de melding: "Ein moment bitte..." vervolgens dook de vrouw een kantoor in met strak geklede mannen die ook al moeilijk begonnen te kijken, en te bellen.
Daar zit je dan. Is je auto niet in Wolfsburg, maar is er een Passat afgeleverd.
IMG_2190JPG-1.jpg

We moesten een uurtje later maar even terugkomen, ze moesten "even kijken" waar de auto is.

Dus ondertussen maar even ingecheckt bij het hotel, en de kamer + uitzicht bekeken.
IMG_2191JPG-1.jpg

IMG_2193JPG-1.jpg


Ook stond onze fabriekstour gepland, en hebben we tour 2 genomen.
Hier kregen we de motage + eindmontage te zien van de Golf 6. (Ook de Touran, en de Golf+ word in Wolfsburg gemaakt.)
IMG_2195JPG-1.jpg

IMG_2204JPG-1.jpg


Vervolgens gingen we terug naar de "Abolerwelt" en werd het een en ander duidelijk!
Wij kregen geen nieuwe auto mee :cry:
Nog even een fototje tijdens het wachten...
IMG_2212JPG-1.jpg


Na diverse telefoontjes met de Dealer & Eventbureau dat Pon inschakelt voor de afhaalbelevenis, nog maar even rond gekeken in AutoStadt zelf.
We zagen nog een mooie klei Polo 6R
IMG_2214JPG-1.jpg

IMG_2215JPG-1.jpg


En werd er een Polo 6R uit de klei getoverd
IMG_2217JPG-1.jpg


Toch nog maar even bij de torens langsgegaan of er echt geen BM in te vinden was...
IMG_2221JPG-1.jpg


Huh? wat is dat?
IMG_2224JPG-1.jpg

:shock: Vet, ik moest en zou ook mee..
Helaas moest je reserveren, en alles was vol.
Of wacht.. als er nu niemand komt opdagen... :mrgreen:
Inderdaad, er kwamen 2 mensen niet opdagen, dus konden wij mee ;)

Mooi uitzicht vanuit de toren...
IMG_2232JPG-1.jpg

Wat Polo's in de toren...
IMG_2234JPG-1.jpg


Goed, tijd om te eten.. even het centrum van Wolfsburg in, en lekker gegeten. (kosten Dealer voor het ongemak ;))
IMG_2247JPG-1.jpg


'S avonds nog even heerlijk in de Spa gelegen van het Ritz Carlton hotel (Foto vanuit de lobby)
IMG_2284JPG-1.jpg

En de vrouw nog lekker aan het badderen.
IMG_2296JPG-1.jpg


Vervolgens nog even lekker in de Sauna, en stoombad om wat tot rust te komen
(hadden we wel even nodig) (Nee, geen foto van... :mrgreen: )

Terug op de kamer nog even een leuke foto gemaakt vanuit de hotelkamer.
IMG_2305JPG-1.jpg

IMG_2306JPG-1.jpg


En toen weer 4 uur terug in de trein :(
IMG_2330JPG-1.jpg


Tot zo ver..
Na onze zon vakantie, gaan we nog een keertje terug (Als we er zeker van zijn dat onze Polo BM er dan wel is ;) )
Dan zal ik deze aanpassen :mrgreen:
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Dit lijkt mij idd een hele belevenis en ik wacht met spanning af op het uiteraard goede (!!) vervolg...Wel sneu dat het zo gelopen is, maar ja, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt helaas.. :? Maarre...je mag dus eigenlijk nóg een keer daar naar toe en ook voor de prijs van 1?
 
Polootje zei:
Maarre...je mag dus eigenlijk nóg een keer daar naar toe en ook voor de prijs van 1?
Yup, t is tenslotte niet onze fout... Ook voor de terugreis waren er netjes 2 treintickets afgeleverd op de hotelkamer.
maar was liever 1 keer gegaan, en direct een Polo BM mee teruggenomen ;)
Je bent toch 2 (vakantie) dagen kwijt, en hebt een hoop gedoe met bellen en spanningen etc erbij.
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Zolang alles vergoed wordt en het allemaal zeer netjes geregeld is zou ik geen verdere stappen ondernemen ;) Kan je altijd van pas komen bij de dealer:

Hij is degene waarvan we de afhaalbelevenis verkeerd hebben geregeld ;)
 
@KYC

Duitsland is wel het laatste land waar ik 2 dagen vrij zou willen vieren (op Nurburgring na Stick Out Tongue).
Wel leuk zon belevenis... Alleen wel erg slordig als je auto er dan niet is zeg...
 
jammer dat er iets mis is gegaan, maar gelukkig zal die er de volgende keer wel zijn:)

@soedje ik ben afgelopen kerst 5 dagen in berlijn geweest, ik heb het ook niet zo op duitsland maar naar berlijn ga ik zeker nog een keer terug in de zomer echt een super stad
 
dennis1506nl zei:
jammer dat er iets mis is gegaan, maar gelukkig zal die er de volgende keer wel zijn:)

@soedje ik ben afgelopen kerst 5 dagen in berlijn geweest, ik heb het ook niet zo op duitsland maar naar berlijn ga ik zeker nog een keer terug in de zomer echt een super stad

Nou wie weet haha
 
Kwam nog wat foto's tegen aan de hand van een reactie in mijn topic....

Dit is de ruimte waar de auto komt na dat ie uit de toren gehaald is.
Hier word alles nagelopen, en de platen erop geschroefd.
IMG_2321JPG-1.jpg


Vervolgens rijden ze de Polo (auto) naar het afhaalcentum.
IMG_2317JPG-1.jpg


Waar je vervolgens de uitleg etc krijgt, en je vervolgens naar "buiten" mag rijden.
IMG_2319JPG-1.jpg


Zal over 2 weken even nieuwe/betere foto's van deze fase maken als onze eigen Polo BM er staat.
Oja, ze gebruiken overigens altijd de codenamen voor de auto's.. (6R ipv Polo ;))

EDIT:
Mochten er nog mensen zijn die graag iets vastgelegd willen hebben op foto / film, geef het even aan, dan kan ik het voor je vastleggen :mrgreen:
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
Jammer dat het zo gelopen is.
Maar het is wel een belevenis ben zelf al 6 keer in Wolfsburg geweest ik organiseerde altijd de busreis voor de dealer

Maar wat gaat er nu gebeuren wel een een kenteken maar geen auto :shock:
Hoop toch niet dat je straks met een oud kenteken gaat rijden.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!