af en toe vermogensverlies bij optrekken, Polo BM

Dit hebben bijna alle diesels van VAG. Is een soort beveiliging van je motor, koppeling en versnellingsbak. In z'n vrij of op 1 (koppeling ingedrukt) kun je nooit meer gas geven dan 3000 toeren. Had mijn Leon FR 170 pk ook..

Dat de dealer dit niet weet... Hmmm...

Bij mij is dit alleen beneden een bepaalt aantal km/h

Maargoed, als mijn blok koud is weet ik inmiddels ook wel dat die niet vooruit te branden is dus neem ik dat voor lief en rijd m gewoon rustig warm en dan trekt ie wel;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik heb het probleem van missend vermogen ook gehad. Kon drukken op het pedaal wat ik wil, het leek erop dat de turbo er gewoon niet in kwam. Hij was gedegradeerd tot een atmosferische 1.2l 3 cilinder, en dat gaat echt niet Stick Out Tongue

Na een minuutje ging mijn motormanagement lampje branden. Even uitgelezen, bleek dat de turbodruk te laag was. Naar de dealer gegaan, die hebben volgens hun een software update uitgevoerd. Sindsdien geen problemen meer gehad.
 
Kijk, SilencerNL, dat is nou PRECIES het probleem dat ik heb! Hij pakt gewoon soms zijn turbo niet mee, maar helaas slaat de auto geen foutcode op (aldus de dealer). Was bij jou enkel een software update voldoende of hebben ze ook nog wat met waardes gerommeld? Hoor het graag! :)
 
Dit hebben bijna alle diesels van VAG. Is een soort beveiliging van je motor, koppeling en versnellingsbak. In z'n vrij of op 1 (koppeling ingedrukt) kun je nooit meer gas geven dan 3000 toeren. Had mijn Leon FR 170 pk ook..


Dat wat Hakan beschrijft kun je ongedaan maken door gewoon ESP even uit te zetten (knopje op dash even ingedrukt houden), dan wil 't beestje opeens wel meer dan 3000 toeren maken bij optrekken. Maar volgens mij is dit niet wat BlueBlueMotion bedoelt. Het "inhouden" heb ik verder nog nooit last van gehad, dus kan ik weinig zinnigs over zeggen.
 
Ik heb zo'n vermoeden dat de bouwperiode van je auto ook mee speelt :roll:
Tussen Wildcard's auto en mijn auto zit namelijk een software verschil, dus dan is het logisch dat hij af fabriek wel die software update heeft en de oudere auto's niet.

Vanaf wanneer de software update is moet je me ook niet vragen, daar heb ik geen kennis van Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Oke, iedereen bedankt voor de informatie. Vanavond heeft even monteur de auto mee naar huis genomen, laten hopen dat het hem ook een keer gebeurt. Zo niet ga ik gewoon om een software update vragen dan maar. Let's hope for the best!:) thnx!
 
Ik heb het nu 1x vernomen dat mn blok een brommend geluid maakt. Maar ik ben het gewend want kom ook net zoals HakanC uit een Leon 2.0 TDI FR....die dit bijna om de 100km deedt.

Tip: vooral niet je auto uitzetten als hij aan het "genereren" is. Dit verbreekt namelijk het proces, en kan schade toebrengen.....
 
Ik heb nu ongeveer hetzelfde probleem.

Mijn auto trekt niet op bij koude motor.

Vandaag voor het eerst gehad.

Auto kon maar maximaal 65km/h rijden voor ongeveer 5 seconden met ongeveer 1500 toeren in zn 4, al had je je gaspedaal vol ingedrukt.

Dealer adviseerde mij om het nog maar aan te zien en pas aan de bel te trekken als het morgen weer gebeurt.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!