af en toe vermogensverlies bij optrekken, Polo BM

Hallo,

Ik heb nu al 2x last gehad van vermogensverlies bij optrekken, de eerste 100 m kan ik het gaspedaal tot de bodem indrukken en er is dan praktisch geen versnelling.

De eerste keer was in april en de tweede keer was afgelopen week.
Ik rijd s'ochtends naar mijn werk, dan is er geen probleem en als ik dan rond 16.00 uur naar huis rijd heb ik er dus wel last van.

Ik ben deze week bij de dealer geweest, die heeft de computer uitgelezen, maar er was geen foutcode opgeslagen. Als ik het de volgende keer nog eens had moest ik, zonder het start-stop systeem te gebruiken, direct naar de dealer rijden, misschien kon men dan wel de fout uitlezen, maar dat was ook niet zeker :)
De monteur dacht dat de temperatuursensor misschien niet helemaal 100% was.

Zijn er Polo BM rijders die dit probleem ook hebben / gehad hebben ?
 
temperatuursensor zou idd kunnen kloppen ;)
ik kwam bij mijn eigen polootje toevallig erachter dat er een terug roep actie zat op de polo vanwege een temperatuursensor die los zou kunnen trillen ofzo?
ik weet niet meer wat ze me toen aan de telefoon gezegd hebben, maar ik en telefoon gesprekken is sowieso geen goede combi, maar wat ik nog wel weet is dat er een terug roep actie was vanwege de temp. sensor, stond eigk gepland om te doen bij de eerste beurt, maar vanwege het destijds falen van mijn egr klep hebben ze dat ook meteen gedaan ;)
ik weet niet of het ligt aan de bouw periode van de auto, maar de mijne is iig afgeleverd eind juli 2010 en was een voorraad bestelde auto door de dealer dus wat de productie datum van de mijne is zou ik zo niet weten :?:
 
VW  6R  1.2TDI 
Ik herken dit ook,echter ik heb dan een 1.4 benzine motor,die ook steeds na de koude start,op de een of andere manier niet echt vooruit wil.( na een km is dit over)

Is ook al bij de dealer geweest,en deze geven ook aan,dat er geen foutcode is.
 
neen, ik had zelf destijds nergens last van ;)
mijn egr klep falen had te maken met dat er ergens een foutmelding werd gegenereert, maar verder werkte de klep wel normaal en die sensor werd mij bij toeval gemeld toen ik belde met de fout melding en dat ik een afspraak wilde maken.
btw die sensor was niks ernstigs hoor, het zou namelijk wel is kunnen zijn dat die door trillingen van de motor kon losraken en dan zou je een foutmelding kunnen krijgen oid, maar als je er geen last van hebt zal dit bij jou polo of niet van toepassing zijn (vanwege bouwperiode) of het gebeurt bij je eerste beurt ;)
verder heb ik alleen het welbekende stilvallen, maar dat ligt er volgens mij net aan hoe snel je je koppelingspedaal omhoog laat komen ;)

verder zou ik eens de tips proberen die hierboven zijn genoemd en anders ga je is naar je dealer toe en geef je aan dat je via het forum hebt gehoord van een terug roep actie, krijg je dan nul op je verzoek dan moet je maar even via pb het nummer van mijn dealer vragen ;)
(lijkt me dat die dat nog wel zullen bevestigen aangezien ze destijds mij ook hebben ingelicht Stick Out Tongue)
 
VW  6R  1.2TDI 
Hier ook bij koude start merk ik dat het vermogen echt 0,0 is. Moet zelf behoorlijk gas bij geven om de wagen weg te trekken.

Na een paar kilometer of na herstart gaat alles weer perfect. Heb dit nu al een paar keer gehad en zal binnenkort ook naar de dealer gaan met de BM.
 
Ik ben "blij" dat ik niet de enige ben.
De laatste tijd heb ik er geen last van gehad, maar tussen de eerste keer en de tweede keer zat ook zeker een maand.
Ik ben benieuwd wat jullie dealers gaan zeggen, waarschijnlijk kunnen ze de storing ook niet uitlezen ?
 
Wellicht niet helemaal bij het juiste item maar, ik heb een Polo BM van februari 2011 en ik heb 2x meegemaakt dat er soms een zeer laag brommend geluid te horen is terwijl ik gewoon op de snelweg zit en rond de 120 kilometer per uur rij en dat dan het vermogen erg terug loopt.
Soms moet ik dan 2 versnellingen terug schakelen om weer snelheid op te bouwen en als ik dan stil sta dan ruik ik een soort van verbrand rubber rond om de auto. Na even rond snuffelen op het net wordt door diverse mensen aangegeven dat dan het roetfilter schoon is "gebrand" en dat er niets aan de hand is.
Mijn Polo staat momenteel op 9500 kilometer.
 
Hallo, ook mijn Polo BM heeft hier last van en alleen in z`n 1e versnelling houdt de polo in en kan je in z`n 1e versnelling maar max 3000 toeren draaien terwijl je aan het optrekken ben.

Wordt vervolgd.............................

Er heeft een software update plaats gevonden.......nu maar afwachten.
 
bmmypolo zei:
Wellicht niet helemaal bij het juiste item maar, ik heb een Polo BM van februari 2011 en ik heb 2x meegemaakt dat er soms een zeer laag brommend geluid te horen is terwijl ik gewoon op de snelweg zit en rond de 120 kilometer per uur rij en dat dan het vermogen erg terug loopt.
Soms moet ik dan 2 versnellingen terug schakelen om weer snelheid op te bouwen en als ik dan stil sta dan ruik ik een soort van verbrand rubber rond om de auto. Na even rond snuffelen op het net wordt door diverse mensen aangegeven dat dan het roetfilter schoon is "gebrand" en dat er niets aan de hand is.
Mijn Polo staat momenteel op 9500 kilometer.
Dat zeer laag brommend geluid heb ik ook al een paar keer waargenomen, het is alsof je uitlaat lek is, zo'n soort geluid is het bij mij. Zal dat dan zo'n moment zijn dat je roetfilter wordt schoongebrand?
 
Vreemd dat er Polo's zijn die een software update krijgen, volgens mijn dealer is er geen software update. Het enige wat ze bij mij gedaan hebben: computer uitlezen (géén storing opgeslagen) en alle betreffende stekkers & slangen controleren, kortom geen steek verder gekomen.
Ik ben erg benieuwd naar de software update die er zou zijn.
 
Hier hebben ze het zelfde gedaan, alles gecontroleerd maar geen storing gevonden. De waardes uitgelezen en ook die zijn perfect.

Software update mogen ze pas doen trouwens als er een storing in het systeem staat dat aanleiding geeft om een update uit te voeren.

Voor nu zal ik er zo mee rijden, de cam ligt in elk geval in het zijvakje... om het direct vast te leggen zodra het zich voordoet bij koude start.
 
Gisteren begon het oranje spiraaltje in mijn dashboard te knipperen tijdens het rijden.....
Uitgezet, gestart, display gaf aan dat er een Start Stop Fehler was, knop van Start Stop in en uitgedrukt... melding weg en Start Stopt werkt gewoon.
Computers....
 
Is er bij iemand al iets concreets naar voren gekomen? Ik heb namelijk exact dit probleem en mijn dealer kan NIKS vinden.

Alle systemen zijn uitgelezen, geen foutcodes. Ze hebben vandaag een aantal waardes gecontroleerd, was allemaal prima. De monteur neemt vandaag de auto mee naar huis, maar ben bang dat net als bij voorgaande garagebezoeken, dit niks gaat opleveren.

Hoor het graag!
 
Dit hebben bijna alle diesels van VAG. Is een soort beveiliging van je motor, koppeling en versnellingsbak. In z'n vrij of op 1 (koppeling ingedrukt) kun je nooit meer gas geven dan 3000 toeren. Had mijn Leon FR 170 pk ook..

Dat de dealer dit niet weet... Hmmm...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!