Advies Nieuwe remblokken en schijven?

Het wordt tijd voor nieuwe blokken en schijven en wil graag geen troep erop zetten. Lees dat er ook veel verschil zit in de hoeveelheid remstof welke eraf komt per type. Gezien mijn velgen veel spaken hebben, is minder remstof wel wenselijk Big Grin
Lees op andere forums over greenstuff qua minder remstof maar kom niet veel verder. Iemand tips? Polo 9N3 uit 2009. Dankjewel alvast voor jullie kennis!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
Als ik kijk naar de vorm van de huidige blokken schat ik in dat het remsysteem Volkswagen is.
Heb nu dit in m’n mandje:
Blokken
Schijven

Moet nog wat maten controleren. Goeie combi? Big Grin
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
Als ik je een tip mag geven, dan bestel je het via de telefoon app van Autodoc.
For some reason is de prijs daar altijd goedkoper.

Het setje hierboven kost via de app €41,68 (x2) en €55,65 = €139,01
Op Winparts is dit totaal €169,60, beiden excl. verzendkosten. Scheelt al gauw 30 euro! Oftewel gratis verzending en geld over. :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Grunschris en Max1996
B4A5AA11-2A83-4303-9C83-2F326E8F355F.jpeg

Dit is het lampje. Remvloeistof niveau of slijtindicator zou de input kunnen zijn.
De indicator zit in de blok gegoten, dus die kan ik er niet uit halen. Het was oud sterkertje los en nieuwe blok stekker weer in klikken.

85447316-C4E1-436A-B819-5B1837F1BB39.png

Er zijn ook veel blokken zonder stekker te koop, dus als deze stuk zouden zijn zou je niet verwachten dat er meteen een alarm komt.
 

Bijlagen

  • D87AFD8F-BB85-42B5-AB8F-2254AD0CBE9C.jpeg
    D87AFD8F-BB85-42B5-AB8F-2254AD0CBE9C.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 4
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!