Advies aanschaf polo gti 1.4 dsg

Goedeavond allemaal!

Ik heb aankomend weekend een afspraak staan om een VW Polo GTI te bezichtigen. Het betreft een Polo GTI met 1.4 tsi motor, uit 2012. Het originele motorblok is vervangen in 2015 voor de betere variant, uitgevoerd door Volkswagen zelf (Onder Garantie) De oudere motoren hebben namelijk nog wat kwaaltjes met olie verbruik en slechte kettingen etc.

Ik vroeg me af of jullie nog tips hebben waar ik tijdens de proefrit op kan letten. Ik neem mijn diagnostics apparaat mee, om na de proefrit even de computer uit te lezen op storingen. Indien mogelijk wil ik ook de onderkant van het motorblok bekijken op eventuele lekkages van de motor of dsg bak.

Hebben jullie nog andere tips? Ik hoor het graag!
 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 tsi 
Het lastigste punt; hou je roze bril thuis :)

Je wordt snel verliefd op zo'n auto en ziet dan vaak de minpunten niet meer, ik zou zeggen gebruik je gezond verstand, kijk naar de onderhoudshistorie en algehele technische staat op dit moment (remmen/banden (ook slijtage patroon), geeft je wat inzicht hoe deze Polo gebruikt is
Roze bril blijft inderdaad thuis! Heb inmiddels wel wat ervaring met tweedehands voertuigen kopen. Onderhouds historie is voor zover de verkoper zei, volledig aanwezig. En goede tip van de remmen, die ga ik zeker even bekijken!
 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 tsi 
Mijn tip is:

- controleer voor verborgen schades
- controleer panelgaps (deze moeten allemaal gelijk lopen!)
- controleer of de auto recht op trekt en recht afremt (noodstop)
- gebruik de motor in zn hele toeren en vermogensgebied tenminste 1x tijdens de proefrit. Hierbij mogen GEEN motorstoringen optreden.
- Let goed op het eventueel slippen van de DSG-bak.
- Controleer of alle functies van de auto werken
- Beoordeel het bandenslijtagepatroon. Als deze scheef afslijten duid dit op een probleem in de uitlijning/ophanging.
- Controleer of de kilometerstand overeenkomt met het slijtage patroon in het interieur.
- Controleer of ALLE vloeistoffen op pijl zijn en in de juiste conditie! (remvloeistof word nog wel eens vergeten te verversen)

Luister naar je gevoel en verstand. Als deze twee elkaar tegenspreken, koop de auto dan vooral niet! Je gaat spijt krijgen van de aankoop.

Succes en houd ons op de hoogte!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Shaan en Switcheez
Mijn tip is:

- controleer voor verborgen schades
- controleer panelgaps (deze moeten allemaal gelijk lopen!)
- controleer of de auto recht op trekt en recht afremt (noodstop)
- gebruik de motor in zn hele toeren en vermogensgebied tenminste 1x tijdens de proefrit. Hierbij mogen GEEN motorstoringen optreden.
- Let goed op het eventueel slippen van de DSG-bak.
- Controleer of alle functies van de auto werken
- Beoordeel het bandenslijtagepatroon. Als deze scheef afslijten duid dit op een probleem in de uitlijning/ophanging.
- Controleer of de kilometerstand overeenkomt met het slijtage patroon in het interieur.
- Controleer of ALLE vloeistoffen op pijl zijn en in de juiste conditie! (remvloeistof word nog wel eens vergeten te verversen)

Luister naar je gevoel en verstand. Als deze twee elkaar tegenspreken, koop de auto dan vooral niet! Je gaat spijt krijgen van de aankoop.

Succes en houd ons op de hoogte!

Bedankt voor je tips! Zal zeker de punten die je noemt nakijken.
 
Volkswagen  Polo GTI  1.4 tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!