Achteruitrijcamera

Hallo,

Ik zit met een probleem;
Ik heb een achteruitrijcamera in de kentekenplaat ingebouwd. En een extra schermpje op het dashboard. De plus van de kenteken heb ik aangesloten op de achteruitrij lamp. Nu heb ik een probleem, als ik mijn auto op de accu start (sleutel 1 x om draai) doet het schermpje het gewoon. Alleen na het starten van mijn auto en als ik een stukje heb gereden en zet hem in de achteruit stand dan blijft het schermpje op zwart staan. Maar de achteruitrij lamp doet het wel en de camera verlichting brand ook gewoon. Weet iemand waarom ik geen beeld krijg? Ik ben bang dat het aan de canbus ligt want de camera verbruikt 1.2 volt. Kan iemand me alstublief helpen. Heb tevens ook een nieuwe video kabel geprobeerd. Mvg, hardy
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
Schermp: rood en zwarte kabel aangesloten op een aanstekerplug. Deze ingestoken in de aansteker. Gele tulp plug in de scherm gestoken en de andere kant in de achteruitrijcamera; de rode en zwarte kabel van de camera op de + en de - van het achterverlichting.
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
Hallo,

Nee het scherm werkt dan ook niet als ik hem op nieuw in plug. Maar ik heb de + en de - op de lamp aangesloten. Maar echt raar dat hij op contact wel functioneert en als hij start niet.
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
Normaal heb je een constante(accu) en een geschakelde plus ( in dit geval de lamp zelf). De massa zet je niet op de lamp, maar op de carroserie, er zit vaak een massapunt in de buurt van het achterlicht.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Oke, als ik de plus aangesloten op de lamp en de massa gewoon niet aan zou sluiten werkt de camera ook gewoon. Als ik de sleutel 1 slag om zou draaien (op de accu) maar waar zit een massa aansluiten bij de achterverlichting? Dan probeer ik dat eens. Of kan ik een stukje blank schuren en een parker erin draaien en deze als voeding gebruiken?

Nee om de camera zitten 4 kleine led lampjes deze branden gewoon als ik hem in de achteruit zet. Alleen helaas geen beeld als ik de auto start en stukje heb gereden en dan in wil parkeren.
Kan het zijn dat de auto precies 12 volt aan het lampje geeft en de camera heeft 10 procent nodig van 12 v dus 1.2 volt waardoor 13.2 volt nodig heeft om de lamp en de camera goed te laten branden?
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
Ik heb er een gekocht in china.

Ik heb de rode kabel van de camera op de plus van de lamp gesoldeerd. Als ik de massa kabel niet aansluit en deze los laat hangen doet hij het ook. Mogelijk pak hij de massa van de tulp plug?
Waar kan ik de massa vanaf halen dan probeer ik dat ook eens.

Snap er zelf ook niks van
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
Als ik het goed begrijp heb je 2 onderdelen aangesloten:

- Een scherm die een voeding krijgt via de sigaretten aansteker plug
- Een camera die voeding krijgt van het achteruit rij licht.

De camera kun je beter anders aansluiten De canbus zorgt ervoor dat de spanning naar het achterlicht erg 'rommelig' is.
Cameras, specifiek de CMOS sensor, werken dan niet zo lekker.

je kunt het beste een relais + voetje halen:

fkwcpd.jpg


so960.jpg


86 sluit je aan op het achterlicht signaal
85 sluit je aan op de aarde
30 sluit je aan op een 12V bron (bijvoorbeeld de sigarettenplug of bij de lichtschakelaar)
87 sluit je aan op de +12V van de camera
87a (sommige relais hebben die poort) laat je dan vrij.

de getallen staan ook op de onderkant van de relais, bij de metalen pinnen. kan niet mis gaan

een massa is te vinden op het rechter achterlicht, 2e pin van boven
op het linker achterlicht ook de 2e pin van boven

ook voor @crosspoloTSI is dit handig ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: crosspoloTSI
Helemaal geweldig!!!!!!

Hoe heet zo'n relais?

86; plus van de achteruitrijverlichting
85; aarde?
30; plus van de aansteker 12v
87; plus van de camera.

En wat moet ik met de min van de camera doen en de min van het scherm.

Alsnog harstikke bedankt!!!!
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
Als ik het goed begrijp heb je 2 onderdelen aangesloten:

- Een scherm die een voeding krijgt via de sigaretten aansteker plug
- Een camera die voeding krijgt van het achteruit rij licht.

De camera kun je beter anders aansluiten De canbus zorgt ervoor dat de spanning naar het achterlicht erg 'rommelig' is.
Cameras, specifiek de CMOS sensor, werken dan niet zo lekker.

je kunt het beste een relais + voetje halen:

fkwcpd.jpg


so960.jpg


86 sluit je aan op het achterlicht signaal
85 sluit je aan op de aarde
30 sluit je aan op een 12V bron (bijvoorbeeld de sigarettenplug of bij de lichtschakelaar)
87 sluit je aan op de +12V van de camera
87a (sommige relais hebben die poort) laat je dan vrij.

de getallen staan ook op de onderkant van de relais, bij de metalen pinnen. kan niet mis gaan

een massa is te vinden op het rechter achterlicht, 2e pin van boven
op het linker achterlicht ook de 2e pin van boven

ook voor @crosspoloTSI is dit handig ;)
Thank you [emoji12]
 
Oke, heb je toevallig een link van de goede relais. Want heb er niet echt veel verstand van.

Ik wil echt bedanken.

Kun je naar de vorige post eens kijken als ik de aansluiting goed heb begrepen? Qua aansluit punten?

Alleen nummer 85 de aarde kan ik niet plaatsen welke kabel is dat?

Dankje

Me email adres is: h_mertens7@hotmail.com

Zou je me een beetje uit kunnen leggen welke relais? Wat ik moet gebruiken.

Bedankr!!!

het scherm kun je laten zitten

de min van de camera kun je op dezelfde min aansluiten, 2e pin van boven op het achterlicht rechts

een relais kun je bij iedere electronica zaak wel halen of op conrad.nl
Ok
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
Bedankt, ik heb zojuist de relais besteld. Jullie horen als het gelukt is!

Nogmaals bedankt!

Ooit heb ik een keer 20 van deze besteld:
https://www.conrad.nl/nl/autorelais...kelcontact-no-50-a-nc-40-a-14-vdc-504352.html

en 20 van deze erbij:
https://www.conrad.nl/nl/autorelaisfitting-c1s-cw-504379.html?sc.ref=Product Details

bevallen goed

aarde zit in je achterlicht stekker wel:

bbFOCn9.jpg


(bovenste 2 zijn 6R onderste 2 zijn 6C)

massa = aarde = min = grond = negatieve pool etc.
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 bluemotion 
Ik zoek ook een camera setje laten we dit topic gebruiken om onze ervaringen te delen [emoji106]. Ik heb heel veel varianten van de cameras gezien, van kenteken licht naar in de bumper schroeven tot in de logo (wat het duurste maar meest oem is) Ik zoek zelf iets wat mijn oem kenteken ledjes niet hindert of daar iig ontzettend veel op lijkt...

Dit lijkt wel oem:
03bf9947cde29068ac9328c9628d122e.jpg


Met zo een set moet het werken neem ik aan:
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=360443026386
 
  • Leuk
Waarderingen: crosspoloTSI
Ik zoek ook een camera setje laten we dit topic gebruiken om onze ervaringen te delen [emoji106]. Ik heb heel veel varianten van de cameras gezien, van kenteken licht naar in de bumper schroeven tot in de logo (wat het duurste maar meest oem is) Ik zoek zelf iets wat mijn oem kenteken ledjes niet hindert of daar iig ontzettend veel op lijkt...

Dit lijkt wel oem:
03bf9947cde29068ac9328c9628d122e.jpg


Met zo een set moet het werken neem ik aan:
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&alt=web&id=360443026386
Goed idee !

Hebbie ook een link naar die camera? Vind hem wel heel mooi met ledjes erin :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!