Achteruitrijcamera

Hallo Polorijders.

Ik heb een polo 6r en ik wilde achteraf een achteruitrijcamera in laten bouwen die ook op mijn navigatiesysteem (RNS 310) aangesloten kan worden. Dit schijnt echter heel kostbaar te zijn ongeveer 600,-- euro bij de dealer.
Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft of een ander idee heeft. Ik wil géén extra schermpje in mijn auto.

Groetjes,
Hans.
 
Hey hans,

Ik heb zelf een achteruitrijcamera van Zenec. Was eerst van plan een originele te halen die verwerkt zit in het embleem (maar met een prijskaartje van 500,- was me dat toch iets te gretig). Ben naar dezelfde winkel gegaan als waar ik mijn multimedia heb laten inbouwen, en zij hebben iets moois voor mij gemaakt met een Zenec acteruitrijcamera voor 250,-. Kijk maar even in mijn garage voor twee foto's. Voor zover ik het even snel kon opzoeken heeft janvandeaast ook een achteruitrijcamera geinstalleerd. In zijn garage zie je daar ook weer een foto van :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heeft er iemand toevallig ervaring mee of weet iemand of het mogelijk is om een camera in het embleem te plaatsen in een polo 6r net zoals bij de golf 6

alvast bedankt

Bedoel je dit? ;)
VW Rear HighLine Camera 3AE827469A with Guidance Line - Golf Passat Eos Polo
echter weet ik niet of deze inderdaad goed zit voor de polo, maar lijkt het wel op de foto. Maar dat is natuurlijk geen garantie.
de logo's van de golf 6 en de polo zijn, dacht ik, van dezelfde afmeting, maar bij de polo zitten de montage punten net iets 'scheef' van de golf, waardoor het golf systeem dan dus scheef zou staan in de klep van de polo.
 
VW  6R  1.2TDI 
Op de site staat "VW Rear HighLine Camera 3AE827469A with Guidance Line - Golf Passat Eos Polo". De logo's van een Golf VI en een Polo 6R zijn in ieder geval hetzelfde. De klepopener zelf dacht ik ook, maar kennelijk - zie de reactie van Gewoonjan - toch niet. Anders even de mensen achter de site benaderen?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Op de site staat "VW Rear HighLine Camera 3AE827469A with Guidance Line - Golf Passat Eos Polo". De logo's van een Golf VI en een Polo 6R zijn in ieder geval hetzelfde. De klepopener zelf dacht ik ook, maar kennelijk - zie de reactie van Gewoonjan - toch niet. Anders even de mensen achter de site benaderen?

op polo6rfreunde heb ik ook een dergelijk topic gelezen en daar bleek dat het golf 6 logo de montage punten in een mooi 3 hoekje had en de polo heeft wel dat zelfde 3 hoekje, alleen ietsjes gekanteld ;)
dus het is of de montage punten in de klep dan wijzigen of de montage punten aan de opener of een opener hebben met de goede montage punten :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
Klopt helemaal met mijn informatie. Ik zelf heb gekeken naar een radio/nav systeem op internet met zoveel mogelijkheden waaronder Het beeldscherm voor de achteruitrijcamera. Kosten voor de camera is rond de 100 euro en te monteren op het kentekenplaathouder. Dus ik denk niet dat ik een duur nav systeem koopbij de auto maar ga snuffelen op internet
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!