Achteruitrijcamera na starten geen beeld.

Mijn Polo 1.2 benzine 2011

Camera geschakeld via achteruitrijlamp en bij inschakeling R beeld camera perfect.

Polo van schoondochter 1.2 TDI 2011

Zelfde aansluiting auto op contact in R geeft goed beeld.
Na starten gaat beeld op zwart met storing strepen.

Is de spanning van de achteruitrijlamp bij diesel anders dan bij benzine uitvoering.

Zou het volstaan om de achteruitrijlicht als stuurstroom te gebruiken en via relais een 12v constante stroom te voorzien.

Na meten zie ik namelijk dat de voltage onder de 12v is en constant wisselt, dus lijkt pulserend.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
Daar zit geen 12v op als de motor draait, dynamo laad bij tot 14...volt.
Wanneer ik de auto op contact zet in de achteruit dan werkt de camera prima.
Probleem ontstaat na het starten dan wordt het beeld zwart en geeft strepen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 
normaal praten we over een 12 volt spanning terwijl een accu max 13,8 volt afgeeft dus apparatuur kan echt wel tegen enige fluctuatie, maar er wordt gesproken over een fluctuerende spanning, wat zijn de waardes in dat geval??
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!