Achterklep ontgrendeld telkens bij ontgrendelen auto

Hallo, Ik heb sinds kort een vreemd probleem met mijn Polo uit 2011 (1.6 Tdi met DSG). Als ik de auto ontgrendel met de afstandsbediening gaat ook spontaan de achterklep ontgrendelen. Hij gaat niet helemaal open maar wel zover dat het lampje van niet gesloten blijft branden. Als ik 'm dicht druk en met de auto ga rijden blijft hij keurig dicht, maar zodra ik de sleutel uit het contact haal en daarna het portier open ontgrendelt de achterklep weer.
Vreemd genoeg gebeurt het niet als ik de vergrendelde auto met de sleutel aan de bestuurderskant open maak en daarna de rest met de afstandsbediening open blijft de achterklep wel gesloten.
Als ik de auto uit zet zonder de sleutel er uit te halen en eerst de bestuurdersdeur open doe en dan pas de sleutel uit het contact haal blijft de achterklep ook gesloten.
Ik kom er niet uit waar het in zou kunnen zitten. Heeft iemand een suggestie waar te starten met de probleemanalyse?

Alvast bedankt voor jullie feedback.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 Tdi DSG 
Vaak zijn kleine foutjes de foutjes waar je overheen kijkt. Heb je de achterklep wel eens ECHT helemaal geopend en goed dichtgemaakt in plaats van ertegen drukken? Als de auto geopend is, is ook het slot van de achterklep open. Echter, als deze een keer niet goed geopend/gesloten is lijkt het alsof hij "half" op slot is, dan vergt het iets meer moeite om hem open te krijgen.

Ik heb dit gehad toen ik mijn auto pas had, ik drukte op het logo achter zonder de klep te openen, lampje ging niet meer weg in de auto door ertegen te drukken en ik had het idee dat de achterklep op slot zat omdat ik 'm niet open kreeg. (Ik had de auto pas een paar dagen, dus dan ben je natuurlijk extreem voorzichtig met alles) Toen ik wat krachtiger trok ging hij open, toen goed dichtgemaakt en het lampje was weg.
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline Business  1.0 TSI 95 PK 
Misschien is het een idee om eens in te loggen via VAGcom? misschien dat er een storing/melding in de CV-module zit??
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: BENx1996
Vaak zijn kleine foutjes de foutjes waar je overheen kijkt. Heb je de achterklep wel eens ECHT helemaal geopend en goed dichtgemaakt in plaats van ertegen drukken? Als de auto geopend is, is ook het slot van de achterklep open. Echter, als deze een keer niet goed geopend/gesloten is lijkt het alsof hij "half" op slot is, dan vergt het iets meer moeite om hem open te krijgen.

Ik heb dit gehad toen ik mijn auto pas had, ik drukte op het logo achter zonder de klep te openen, lampje ging niet meer weg in de auto door ertegen te drukken en ik had het idee dat de achterklep op slot zat omdat ik 'm niet open kreeg. (Ik had de auto pas een paar dagen, dus dan ben je natuurlijk extreem voorzichtig met alles) Toen ik wat krachtiger trok ging hij open, toen goed dichtgemaakt en het lampje was weg.

Dank voor je reactie, maar dit is het echt niet. In het begin heeft hij het goed gedaan. Als je achter de auto staat en je ontgrendelt de auto met de afstandsbediening dan hoor je de achterklep ontgrendelen en zie je 'm een heel klein stukje omhoog komen. Hij blijft dan wel geblokkeerd ook al kantel je het logo. Alleen door de knop van de ontgrendeling van de achterklep op de afstandsbediening in te houden en dan het logo te kantelen kun je de achterklep echt openen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 Tdi DSG 
  • Leuk
Waarderingen: BENx1996
Dat vermoed ik ook dat er iemand aan het coderen is geweest. Ben benieuwd

Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709
 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Een van de vermoedelijke oorzaken is dat men de achterklep te hard dicht laat vallen, net als de sloten van de Golf 4, die zijn ook zeer gevoelig voor geweld (te hard in het slot laten vallen).
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!