Accu vervangen ... wat is wijsheid?

GertJan

Exclusive lid
VCDS Support
Spritmonitor.de
1,177
328
165
Sinds enkele dagen een enkele keer een melding gezien in de zin van "lage 12V".
Exacte strekking van de text niet onthouden.

VW-app geeft op dat moment ook accu-storing.

Auto start nog gewoon zonder problemen en na echt een heel klein stukje rijden zijn de melding al weg.

State of charge (aangezet via VCDS) geeft ook geen accupercentage meer weer dus ik vrees dat na ca. 3,5 jr de fabrieks-af gemonteerde accu aan z'n einde dreigt te komen.

Met de winter voor de deur heb ik eigenlijk geen zin te wachten op het moment dat ik de Polo niet meer gestart krijg.
Wat is wijsheid qua vervangen van de accu?

VW-dealer, originele VW parts maar hoge prijs.
Niet VW-dealer, stukken aantrekkelijker prijs.
Zelf een accu wisselen, waarschijnlijk nog weer iets goedkoper.

Bij optie 2 en 3 zit ik even met het batterij management, hoe hier mee om te gaan?

Graag jullie ervaringen.
 
Heb je een VCDS?

Als het inderdaad aan de accu ligt (niet een dynamo of whatever) dan zou ik hem vervangen door een Varta E39 of een Bosch S5A. Die zijn in principe gelijk aan de OEM battery. Je hebt een AGM batterij nodig ivm je start/stop en bluemotion technologies.

Je moet de voltage regulator vertellen dat je er een nieuwe batterij ingezet hebt. De precieze stappen voor een 6C weet ik niet, maar het is met VCDS te doen.
 
Heb je een VCDS?

Als het inderdaad aan de accu ligt (niet een dynamo of whatever) dan zou ik hem vervangen door een Varta E39 of een Bosch S5A. Die zijn in principe gelijk aan de OEM battery. Je hebt een AGM batterij nodig ivm je start/stop en bluemotion technologies.

Je moet de voltage regulator vertellen dat je er een nieuwe batterij ingezet hebt. De precieze stappen voor een 6C weet ik niet, maar het is met VCDS te doen.
VCDS heb ik, originele kabel, dus geen probleem tot zover.

Dan dus alleen nog iemand die de coding weet
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!