Accu vervangen Polo 6R 1.6TDI

Hi guys,

aangezien ik van thuis uit werk nu door deze coronacrisis staat mijn auto al even stil..

het is niet de eerste keer dat mijn accu leeg is.. ook als ik 10 minuten met contact aan sta is de accu al leeg..

ik wil nu een nieuwe accu bestellen maar ik weet niet precies welke..

ik vind er van 60AH, 70 Ah en 77Ah..
Wat is het verschil?

nu zit deze erin:
057BB563-F4EC-4192-8E13-33F8C87393B1.jpeg
Het is een polo 1.6TDI bj2010 ZONDER start stop
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.6 TDI 
Ah is je capaciteit. De huidige accu heeft 74Ah (ampere x uur).
Daarnaast is de startcapaciteit 750A (zogenaamde CCC, cold cranking capacity).
Ik zou een 70Ah of 77Ah accu monteren met een vergelijkbare CCC waarde.

Daarnaast moet je er even op letten dat de dimensies van de nieuwe accu passen in je auto, deze is 278 x 175 x 175 mm
Of je neemt gewoon dezelfde: https://accutotaalcenter.nl/accu/varta-silver-dynamic-e38/
 
Gewoon op de website van Varta zoeken op dezelfde ''Batterijcode'' die al in (E38)jouw Polo zit.

Tip: zoek eens op Duitse websites naar accu's, prijzen liggen vaak 20 tot 30 euro lager als hier in Nederland:
 
Laatst bewerkt:
.  .  . 
Schermafbeelding 2020-04-01 om 13.49.46.png

Denk er aan dat je een accu neemt met dezelfde afmetingen (Hoogte x breedte x diepte) Zou gewoon weer dezelfde nemen.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik heb er afgelopen winter een VARTA Silver Dynamic D15 ingezet (€70,- toen volgens mij).
Let wel, ik heb geen start-stop. Daar heb je andere accu's voor nodig.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Ah is je capaciteit. De huidige accu heeft 74Ah (ampere x uur).
Daarnaast is de startcapaciteit 750A (zogenaamde CCC, cold cranking capacity).
Ik zou een 70Ah of 77Ah accu monteren met een vergelijkbare CCC waarde.

Daarnaast moet je er even op letten dat de dimensies van de nieuwe accu passen in je auto, deze is 278 x 175 x 175 mm
Of je neemt gewoon dezelfde: https://accutotaalcenter.nl/accu/varta-silver-dynamic-e38/

Top! Heb deze besteld, ga gewoon dezelfde erin gooien...

Bedankt iedereen voor de snelle en goede info! (l)
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.6 TDI 
Tipje: de oude niet naar de milieustraat brengen maar naar een oud-ijzerboer, dan krijg je er nog 7-10 € voor terug, prijs gaat op gewicht.
 
**verkocht***Volkswagen  Cross Polo 6R  1.2 TSI powered by VAG-Techniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!