Accu Polo 6R

Beste allemaal,

Ik heb vanmorgen ervaren hoe het is om een kapotte accu te hebben, helemaal geen leven in mijn Polo! Wel door de mobiliteitsservice van Pouw geholpen en is er een nieuwe accu in gezet!

Nu keek ik net "under the hood" en zag op de accu staan "LET OP THT 2019/04" Ik neem ten minste houdbaar tot.... Maar hoe moet ik dit interpreteren? Verloopt de garantie na deze datum of?

Ik heb even een fotootje gemaakt! Kosten om deze te houden+"montage" waren €115,- euries.. Is dat een redelijke prijs voor deze accu? Wil natuurlijk niet over jaar weer stilstaan Stick Out Tongue.
Ps de accu kwam uit de bus van de VW-monteur..

Alvast bedankt voor jullie reactiess!
20180412_171043.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Wat er gebeurd bij een bm als je hem niet aanmeld weet ik niet, ik weet alleen dat het moet.
Op de accu staan nummers en soms een qr code met gegevens.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
  • Leuk
Waarderingen: Rickdee
of het duur is hangt van het merk of fabricaat van de accu af. de duurdere accu's zoals Bosch of Yuasa hebben dikkere platen inzitten, dat is waarom de goedkopere een mindere prijs kunnen vragen. Uitzonderingen daargelaten zijn ze sneller(4-6jaar) stuk.

Ook hier geldt, alle waar naar zn geld. Heb ruime ervaring met Bosch, Varta en Yuasa accu's, met de laatste heb ik zelfs 13 jaar in de Starlet van de meiden kunnen doen, voor de winter preventief vervangen voor een Bosch, ze mogen vanwege werk niet stil komen te staan(vaak laat) en ja, die kost wel €95,- , plaats wel alles zelf .
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Bij vw moet er een datum op producten staan.
Als een accu 5 jaar in een wp staat en daarna verkocht word is die niet best meer.

Vandaar de datum dit staat ook op lakstiften olie koelvloeistof ect
Dit is een eis van vw.

Hij moet aangemeld worden omdat het start stop systeem anders niet kan werken.
Gebeurt verder niks mee.

P.s prijs is prima toch

Mijn polo 6r heeft geen start/stop systeem, kan ik ergens zien op de accu of dit wel of geen start/stop accu is?
Maar wat betreft tht datum.. op mijn accu staat 2019/04... dat betekent dat deze accu al 4 jaar in de "werkplaats" ligt? of is dit verkeerd gedacht?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!