accu loopt leeg vanwege multimedia scherm(china)

Beste Topic leden,

ik heb nu sinds 2 jaar een VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion uit 2011.
sinds anderhalf jaar heb ik een multimedia scherm met navigatie etc. ingebouwd (dit is een scherm van Xtrons en dus geen origineel volkswagen scherm), alleen twijfel ik of dit goed gebeurt is omdat ik het scherm handmatig moet aan en uit zetten en kan ik mn auto niet langer dan 1/2 dagen stil laten staan want dan is mijn accu leeg, deze accu heb ik nu net een jaartje er in zitten.
ik heb al een keer laten checken of er lekstroom is, dit is er wel maar op zo'n laag niveau dat het mn accu niet leeg zou moeten trekken.

iemand enig idee wat dit kan zijn of eenzelfde ervaring met een scherm wat niet origineel van volkswagen is??

alvast bedankt!

PS: het gaat om onderstaand scherm.
https://www.budgetnavi.nl/product/volkswagen-rns510-7-autoradio-met-navigatie-wvw702/
 
Laatst bewerkt:
volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Hoeveel lekstroom? Hoe is de navigatie ingebouwd? Welk type? Zit er een canbus of enige andere adapter tussen?

de hoeveelheid lekstroom weet ik niet meer, dit heb ik een tijdje geleden laten meten toen mijn accu weer eens leeg was gegaan..
ik heb het scherm er zelf in gezet en alle kabels aangesloten, er is alleen een rode kabel die niet is aangesloten omdat dit een lastig karwei was en ik het scherm zelf met een vriend heb ingebouwd.
het type scherm kan je zien in de link onderin mijn bericht.
Er zit volgens mij een canbus tussen dit zou ik even moeten checken, het kan zijn dat ik deze er tussenuit heb gehaald omdat dit bij een ander scherm wat ik hiervoor had ervoor zorgde dat de achteruit rijcamera modus aanging terwijl ik deze niet heb en het scherm zwart werd..
 
volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
op de site zie ik snel dit staan:
veel voorkomende problemen zoals het leegtrekken van de accu zal je bij dit toestel dus niet meemaken

en daarna bij de reviews:

Toestel netjes toegestuurd gekregen. Eens geïnstalleerd enkele problemen gehad met mijn batterij van de wagen. Ze hebben wel steeds keurig geantwoord op mijn e-mails om dit te verhelpen. Betreft een redelijk goed product voor zijn prijs.
 
op de site zie ik snel dit staan:


en daarna bij de reviews:


ja klopt ik heb ook nogmaals contact met hen opgenomen en hoop dat ze weer met een oplossing komen, het vorige scherm kwam ook hier vandaag en zouden nogal wat problemen mee zijn geweest dus toen deze RNS510 look gekregen.
ik wacht hun antwoord af en hoop dat dit het gaat oplossen.
bedankt voor je interesse!
 
volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Hoi,
Ik denk dat je exact deze radio hebt.
kijk deze film en je ziet wat je fout doet waarschijnlijk.

Ik denk dat je de stekker voor de zekering niet hebt losgemaakt, en daardoor de canbus dus overruled laat.
Ben zelf momenteel ook met zon apparaat aan het ruziën.

Het werkt mooi, maar aansluiten is een hel.
Net als de installatie handleiding van xtrons die gewoon compleet ontbreekt / niet bestaat.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
ik weet vrij wel 100% zeker dat je hem via continue stroom hebt aangesloten.
toevallig heb ik nog ergens een screenshot zoals het niet aangesloten moet worden.

Nummer 1, 2, 3, moet je in onderstaande afbeelding niet aansluiten
waarschijnlijk heb je een vergelijkbare iso stekker anders eventueel het rode \ gele kabeltje losmaken.
mochten deze met elkaar verbonden zijn.
 

Bijlagen

  • HTB1NAB_XIrHK1JjSspcq6yzgpXab.jpg
    HTB1NAB_XIrHK1JjSspcq6yzgpXab.jpg
    79.9 KB · Weergaven: 71
-  Sirt  Kowed 
Hoi,
Ik denk dat je exact deze radio hebt.
kijk deze film en je ziet wat je fout doet waarschijnlijk.

Ik denk dat je de stekker voor de zekering niet hebt losgemaakt, en daardoor de canbus dus overruled laat.
Ben zelf momenteel ook met zon apparaat aan het ruziën.

Het werkt mooi, maar aansluiten is een hel.
Net als de installatie handleiding van xtrons die gewoon compleet ontbreekt / niet bestaat.
Ik ga dit vanmiddag proberen, ik denk inderdaad dat ik die niet heb losgekoppeld!

Bedankt voor het filmpje!
 
volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ik heb net nog wat lopen vloeken tegen het ding.
Bij mij zitten de rode contact geschakelde draad en de gele continu stroom ook verkeerdesom.
En bij de xtrons kabelboom is die niet eenvoudig ff om te stekkeren.

Had jij overigens wel uit lepel gereedschap bij je radio gekregen?
Ik NIET.............

Dit is de pinaut bij mijn radio.
HTB1uTWARFXXXXXPXFXXq6xXFXXXp.jpg
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ik heb net nog wat lopen vloeken tegen het ding.
Bij mij zitten de rode contact geschakelde draad en de gele continu stroom ook verkeerdesom.
En bij de xtrons kabelboom is die niet eenvoudig ff om te stekkeren.

Had jij overigens wel uit lepel gereedschap bij je radio gekregen?
Ik NIET.............

Dit is de pinaut bij mijn radio.
HTB1uTWARFXXXXXPXFXXq6xXFXXXp.jpg
Ja het zijn geen makkelijke dingen en je gaat er inderdaad wel tegen schelden haha! Ik ga vanavond even proberen of het wel allemaal werkt wanneer ik die zekering losmaakt. Nee ik had ook geen uit lepel gereedschap erbij gekregen heb alles met m'n eigen gereedschap gedaan. Opzich is het makkelijk om de radio eruit te krijgen met een platkop.

Succes!
 
volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ja het zijn geen makkelijke dingen en je gaat er inderdaad wel tegen schelden haha! Ik ga vanavond even proberen of het wel allemaal werkt wanneer ik die zekering losmaakt. Nee ik had ook geen uit lepel gereedschap erbij gekregen heb alles met m'n eigen gereedschap gedaan. Opzich is het makkelijk om de radio eruit te krijgen met een platkop.

Succes!
My bad,
6r enzo zit ie natuurlijk geschroefd.Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Had het zelfde met mijn Dynavin. Canbus interface weg gehaald en geschakelde spanning en verlichting van het kachel bedieningspaneel gehaald. Waarom de canbus interface weghalen? Als de "gateway" niet klopt (ik herhaal wat een expert mij heeft verteld) blijft deze "vragen stellen" aan de auto en komt het geheel nooit helemaal in rust.

Nadeel is wel, het duurt langer voordat het systeem is opgestart en er is geen communicatie met bijvoorbeeld parkeersensoren of MFA (centrale display in je instrumentenpaneel).

Hierna geen problemen meer gehad.
 
Gisteravond het scherm er uit gehaald en inderdaad het rode draad met de zekering losgekoppeld, scherm gaat nu aan wanneer ik m'n contact aanzet en uit wanneer ik m'n sleutel uit het contact haal! Ben benieuwd of dit ook het probleem met m'n accu oplost.. iedergeval allemaal bedankt voor jullie reacties ik heb er veel aan gehad!
 
volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: DeeOow
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!