Accu die snel en vaak helemaal leeg is.

het zal ongetwijfeld kort door de bocht zijn, maar het verdienmodel van verzekeraars is toch 'zo min mogelijk uitbetalen op iedere manier die we kunnen verzinnen'?
verzekering is ook een malafide bende hoor! je betaalt elk jaar meer terwijl je dekking elke maand minder word... uhg!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dat klopt inderdaad en is precies mijn punt! Voor jou een voordeel, maar de originele eigenaar kreeg het bericht dat zijn auto total loss was en kreeg waarschijnlijk de "Saab dagwaarde"... terwijl die speciale Aero V6GT inmiddels weer rondrijdt met een nieuwe, trotse eigenaar! En dat vind ik zuur.
Maar afgezien daarvan; hoe mooi zou het zijn als wij als forum een vuist zouden kunnen maken tegen malafide handelaars die auto's verkopen die halfslachtig "gerepareerd" zijn zoals Rbobeldijk z'n Polo. Hij heeft voor een courante prijs een mooie Polo gekocht die achteraf een moedwillig slecht gerepareerde schade auto bleek te zijn. Ik krijg daar buikpijn van!
precies! de grootste fout zit bij de verzekeraars. vragen torenhoge premies, investeren dit in twijfelachtige handel (geld op de rekening kost geld) maar als ze moeten uit betalen mag jij, als vaste betalende klant, lekker fluiten naar je centen!

Daarnaast heb je volkomen gelijk over die slechtgerepareerde schadeauto's. Ene kant is het mooi dat een hobby-ist de auto weer de weg op kan krijgen voor weinig kosten, maar de andere kant is er ook veel te weinig controle op de reparaties! En dat moet wel weer aangepast worden. Vaak worden auto's, waarvan het chassis prima en onbeschadigd is, na een ongeval voorzien van WOK-melding (want het voorwiel staat scheef (wielophaning)) en een auto die he-le-maal in de poeier zit word afgesleept, opgelapt en verkocht aan niks vermoedende particulieren. Dat terwijl zo'n auto gewoon levens gevaarlijk is!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
precies! de grootste fout zit bij de verzekeraars. vragen torenhoge premies, investeren dit in twijfelachtige handel (geld op de rekening kost geld) maar als ze moeten uit betalen mag jij, als vaste betalende klant, lekker fluiten naar je centen!
Zo is het! Want de dagwaarde krijg je in ieder geval niet! Van de centen die je krijgt, koop je in geen geval eenzelfde auto als die jij had! In mijn geval kwam de verzekeringsmaatschappij met een heel ingewikkeld verhaal en hing het uiteindelijk af van wat de opkoper voor de schade auto betaalde...
Overigens...mijn motor werd eens gestolen. Die was tegen diefstal verzekerd (bij dezelfde verzekeringsmaatschappij) en toen kreeg ik de marktwaarde vergoed...Aangezien ik die motor redelijk voordelig in Duitsland had gekocht, ging ik er nog op vooruit ook!!
Conclusie: als je je auto onverhoopt tegen een boom parkeert; niemand zeggen en de auto gauw het kanaal induwen en als gestolen opgeven...:mrgreen:
Geintje natuurlijk...ik wil niemand op verkeerde ideeën brengen...
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Alle pogingen om de verkoper mee te willen laten werken aan een oplossing zijn op niets uitgelopen. Hij ontkent iets te weten over de staat van de auto.

Ondertussen is mijn monteur gelukkig bezig om alles weer in orde te krijgen.
Is wel een gemiste kans van deze verkoper had zich toch wel een beetje van z n goeie kant kunnen laten zien.
Goed dat er nu een goeie monteur mee bezig is, dat alles te fixen is en dat je kan genieten van je polo.
 
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
Nog even off topic terug komend op mijn Saab 9-3 Aero een aantal posts terug:

Enige tijd geleden kreeg ik contact met de vorige eigenaar van die auto. Deze heeft de auto 3 jaar in bezit gehad en m toen onder een Fiat Panda geschoven (ik schaam mij hier dood voor, een Fiat Panda die een prachtige Zweedse sloep total loss maakt...) Echter heeft meneer 6k van de verzekering gekregen. Daarna het wrak voor 1k verkocht aan een opkoper. Van deze opkoper heb ik de auto (2-3 weken later) weer gekocht voor 2k (incl bezorging). Het is echt een schimmige bussiness waar weinig licht door heen komt.... Deze man gaf ook aan het schandalig te vinden dat hij nog maar 1000 voor het wrak (wat technisch echt in uitmuntende staat is) kreeg.. Toch is meneer dan wel blij dat de auto word opgeknapt door 2 mensen met passie voor deze auto.

Uit eindelijk is de schade voor ons uitgekomen op ongeveer 2200 euro:
- sloop auto (dashboard + plaatwerk +bumper)
- koelerpakket
- airbag dashboard
- spuitwerk
- kleine defecten zoals stabilisatierubbers

Moet er wel bij vertellen dat de auto nu is opgeknapt met gebruikte onderdelen. Nieuwe onderdelen zijn, of niet leverbaar, of heel, heel, heul duur.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!