ABusser 9N3 stelt zich voor.

Hallo allemaal,

Nieuw hier op het forum, en zoals ik dat vroeger geleerd heb, hoor ik me dan netjes voor te stellen.

Mijn naam is Andre Busser, ben inmiddels al weer 40 jaar oud, en woon in Huissen tussen Arnhem en Nijmegen.
Ik loop inmiddels alweer heel wat jaren mee in de volkswagen wereld, en dan met name in het lucht gekoelde.
Mijn eerste auto was een kever, deze heb ik nog steeds, en ben ik nu aan het restaureren.
Voor de zomer maanden heb ik ook nog een andere kever, die ik bij normaal weer zoveel mogelijk gebruik als dagelijkse auto.
FotoE7FEIECD-1.jpg

Voor de winter maanden, en de dagen dat ik geen zin heb om met de kever te rijden had ik een golfje II.
Nu we voor mijn vrouw een Polo 9N3 hebben gekocht, neem ik haar oude golf type III over welke ik nu dus ga gebruiken voor de ritten die ik niet in de kever stap.
229391_203111566396917_100000942254370_503305_2934141_n.jpg


Leuke en aardig allemaal, maar we zitten hier op een polo forum, dus nu eerst maar eens meer info over de polo.
Zoals gezegd is deze van het type 9N3 uit het jaar 2007.
De kleur is winter red metallic en hij heeft maar liefst 10.000 (!) kilometers op de teller.
De auto is nu nog helemaal standaard, maar er zijn al wel enkele ideeën.
Eerst maar eens even wat plaatjes, dan weten we waar we het over hebben.
Foto7FOZU8NE-1.jpg


FotoC6K6Y36W-1.jpg


FotoY6FFG8HU-1.jpg


Foto6BAQVGTO-1.jpg


Oke, wat zijn de plannen.
Hij moet in ieder geval omlaag! De veren, -40mm van eibach heb ik inmiddels al in huis, en in het voorjaar zullen deze gemonteerd gaan worden.
Verder zijn we opzoek naar een set leuke wielen.
Graag willen we 17 inch in een OEM look, de Longbeach en de de bistar hebben veruit mijn voorkeur, maar als we tegen een andere leuke set aanlopen staan we daar zeker niet afwijzend tegen over.
Verder zullen er best nog wat dingen veranderen, maar dat zien we t.z.t. wel, ik denk dan bijvoorbeeld aan een andere gril en mistlampen enz.

Zo, nu weten jullie wie ik ben.
Ik zal hier en daar best wat te vragen hebben aan jullie, want het is onze eerste polo, ik kan gelukkig een hoop zelf, maar waarom opnieuw uitvinden als jullie het waarschijnlijk al eens gedaan hebben....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op dit forum, ABusser! Een echte VW-liefhebber, zie ik Big Grin
Mooie, vrijwel nieuwe Polo 9N3 in een niet-alledaagse kleur, zeg! Ben benieuwd hoe deze wagen, plus de restauratie van de Kever, zich gaat ontwikkelen. :)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Welkom welkom ;)

Ik had al gezien op Gezichtenboek dat jullie een 9N3 gekocht hadden. Tof dat je je voorstelt op het forum.

Plannen klinken goed, ben nu al benieuwd naar de resultaten. Ook de kleur is erg mooi en een die je amper ziet hier in NL. :mrgreen: :mrgreen:
 
starsky zei:
Welkom Andre! Bekende nickname ;)

Ja, ben nogal actief op de diverse forums Big Grin

heb een setje velgen op het oog. 17 inch OZ granturismo, iemand een idee of dit staat onder een 9N3.
En gaat het passen:
OZ Granturismo
Steek: 5x100
Naafgat: 57.1
17 inch en 8J rondom
ET-waarde: 35
banden: 195-40/17
 
Velgen binnen!
FotoSGN3POWA-1.jpg


Mooi getrokken 195-40-17 bandje er omheen.
Al is het op de foto niet echt duidelijk te zien.
FotoW63ONPIO-1.jpg


Ze net even voor de polo gehouden, dat gaat wel een heel verschil maken met het 14 inch metaal wat er nu op zit!
Verlagings veren had ik al, nu dus maar wachten tot de winter voorbij is....
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!