ABT tuning voor GTI

Ik kreeg net een e-mail van ABT, de kortingsdagen zijn van 9 - 19 april.
20% korting.

Overigens staat op de ABT site ook tuning voor de 1.2 TSI met een AEC (ABT Engine Control - wat het ook mag zijn - externe box ??)

103 kW (140 pk) 220 Nm
 
jacovn zei:
Overigens staat op de ABT site ook tuning voor de 1.2 TSI met een AEC (ABT Engine Control - wat het ook mag zijn - externe box ??)
Daar lijkt het wel op. Hier meer uitleg op de Britse site van Abt.

Opvallend dat een merk als Abt nu dus ook komt met wat door sceptici wordt afgedaan als een motormanagement manipulerende powerbox. De externe, verwijderbare, ECU zoals die eerder ook al werd aangeboden door alternatieve tuners lijkt zowaar mainstream te worden.
 
Mijn dealer raad me nu de ABT tuning zelfs af..

Ervaringen met een aantal auto's bij hun:
122pk -> 160pk
160pk -> 210pk

De motorloop bij koude motor schijnt niet geweldig te zijn.
Commentaar van klant: had eigenlijk niet gehoeven.

Eerst maar eens een tijdje normaal rijden..
 
@Peter1960
Heb jij niet proef gereden ?

Ik vond hem prima rustig rijden, tussen 1200 - 1600 toeren of zo.
Binnen 200 meter met 50 in de 5e versnelling of zo zonder dat je hem voelt schakelen. Ik vondt het meteen geweldig.
 
Jazeker! ik heb een vol uur met een GTI kunnen rijden via Pon in Leusden.
Het viel mij ook op dat je met deze auto gewoon rustig kan rijden, ik heb mijn route ook door de stad laten lopen en het gemak van niet hoeven schakelen/koppelen en de souplesse van de motor beviel mij direct, alleen op de snelweg kreeg ik kramp in mijn zware rechtervoet van het "omhoog houden"... :mrgreen:
 
Beste mensen,

Ik ben ook aan het twijfelen tussen ABT Tuning van mijn 1.2 TSI of mijn polo weg te brengen naar JD - enigeneering. ABT- tuning is met behoud van garantie en JD- enigeneering niet. Ik lees veel slechte ervaringen met ABT tuning en alleen maar goede verhalen over JD-enigeneering in lochem.

Mochten mensen ervaringen hebben met ABT-tuning dan lees is dat graag.

groeten,
 
Ander filiaal van de dezelfde keten kent geen problemen met tuning van ABT..

Tja wat is de waarheid. Ik ga er maar even langs om de auto uit te laten lezen of het wel of niet kan, dan weet ik dat tenminste.
 
Auto uit laten lezen, de ABT tuning is mogelijk.
Echter ik moest eigenlijk direct beslissen, want ze moeten de kit bestellen, en voordat de actiedatum verloopt inbouwen de korting te kunnen geven.

Maar niet gedaan, eerst maar inrijden voor zover dat nodig is, en dan maar beslissen of ik meer vermogen nodig heb.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!