ABT tuning voor GTI

Ik vraag me toch af wat de winstmarge op dit soort producten is, ook rekening houdende met het door Abt moeten vergoeden van storingen in garantieperiode (waar het bij Abt/VW meestal op wordt gegooid als verantwoording voor de hoge prijs).

Ik vind het ironisch dat het alleen een softwarewijziging betreft die een op zich behoorlijke vermogenswinst oplevert maar met een verder ongewijzigde motor. Fysieke wijzigingen zouden de prijs voor mij wèl rechtvaardigen denk ik (bijv. wijzigingen in de in- en uitlaat/turbo).

Ik ben weer slap aan het ouwehoeren maar m'n punt is dat ik me toch enigszins bekocht voel dat er blijkbaar zo'n vermogensmarge op de standaard 1.2 en 1.4 TSI's zit waardoor tunen 'goedkoop' is om te doen maar niettemin duur is in de aanschaf (bij Abt althans) waar ik normaal speciale onderdelen zou moeten installeren om een gelijk resultaat te halen maar waarbij het dus wel beter zou voelen om er 1.500 euro tegenaan te gooien.
 
MagicSenna zei:
@ Weem:
ouwehoeren....als belg blijft dit toch een zalig woord om te horen :)

gebruiken jullie ouwehoeren niet dan :O?

maare externe tuners kunnen het voor een veel betere prijs doen denk ik...ja oke garantie verloopt dan niet meer via de dealer maar volgens mij geeft de externe tuner je nog steeds motor garantie gezien hun dit gaan tunen
 
Bij een GTI gaat het ook nog over de DSG die waarschijnlijk wel reserve genoeg heeft, maar toch op 250 Nm gespecificeerd is.
Als je dan naar 290 of 300 Nm gaat zit je er ~20% overheen.

Stel nu dat die het begeeft, dan heb je een schadepost van ?? 1000-3000 euro
Valt dat ook onder de garantie bij een andere tuner dan ABT ?
 
Het scheelt maar 10nm maar een GTI heeft er 250 ;) , maar als dat inderdaad zo is is het ronduit vreemd dat de "chip"optie door VW zelf aangeboden wordt want dan komt het koppel rond de 320nm te liggen ruim boven de maximale 250. En daarnaast is dan de combinatie vermogen/koppel/dsg echt strak zoniet te strak ontworpen...
 
DQ200 zit in een Polo (250 nm max)
DQ500 is de 600 nm max versie die inderdaad voor de zwaardere diesel varianten lijkt te zijn gemaakt.

Bij zo maar een tuner (google) staat overigens steenvasst 360 nm maximaal voor de DQ250
http://www.hgr-automobiltechnik.de/getriebe/dsg-dq-250
Maar dat zal wel niet kloppen..


edit: de DQ200 zit in een Polo.
De DQ250 is de 6 versnelling versie die als eerst uit was.. Die kan ook meer koppel aan..
 
jacovn zei:
...DQ500 is de 600 nm max versie die inderdaad voor de zwaardere diesel varianten lijkt te zijn gemaakt.

Vroem!
VW-Amarok-26775_12710585516.jpg
 
@jacovn

Op de door jou aangegeven site wordt naast de tuning ook een eventuele aanpassing aan het sperdif en/of de koppeling aangeboden.
Vraag blijft of dat ook nodig is voor de GTI, ik ban een eventuele tuning toch nog maar even uit mijn gedachten :roll:
 
Daar staat volgens mij dat de standaard afstemming van de DSG niet bij idereen in de smaak valt, en ze hem daarom kunnen herconfigureren.
Ook zijn er dan nog aanpassingen aan de rest van de aandrijflijn mogelijkl.

Ik heb het wel meer gelezen, de DSG schakelt op als je zeg maar op 6000 toeren blijft rijden, dat zou lastig zijn op het circuit waar je in een bocht zit, en dan opeens minder vermogen en/ of koppel hebt halverwege de bocht.

Alleen zal dat op de openbare weg niet echt van toepassing zijn voor veel mensen..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!