ABS lampje, uitroep teken en piepen (zekering abs pomp stuk)

Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Net even gekeken, en zo te zien is de zekering stuk!
Maandag gelijk even langs de garage om een nieuwe te halen.

Johan: Als ik zeg dat ik een 40 ampère zekering voor de ABS wil hebben weten ze dat wat ik bedoel ?
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Ik weet zeker dat jij heel diep zuchtte toen je dat zag :) Ze hebben die zekeringen bij elke autmaterialen zaak. je kunt evt op internet kijken welke bij jou in de buurt open zijn op zondag ;)
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Dat was zeker een diepe zucht, hopen dat dat het ook is en hij er niet nog eens uitklapt en dat er echt iets mis is.
Beetje raar dat die monteur daar niet gelijk naar keek.

Op zondag open, zou niet weten waar, woon in hoogvliet en daar is echt niks open in het weekend.
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

omulder zei:
Dat was zeker een diepe zucht, hopen dat dat het ook is en hij er niet nog eens uitklapt en dat er echt iets mis is.
Beetje raar dat die monteur daar niet gelijk naar keek.

Op zondag open, zou niet weten waar, woon in hoogvliet en daar is echt niks open in het weekend.

ja die had er pas achtergekomen als de pomp vervangen zou zijn! dan naaien ze je voor 1000+euro want die gaan ze echt niet terug wisselen! maar wat een geluk man! bij mij was de storing nooit meer terug gekomen gelukkig!
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Nou vanmiddag al willen posten maar toen lag volgens mij de site eruit, kom er nu net pas weer op.

Maar goed, heb 2 zekeringen kunnen bemachtigen, koste me wel een godsvermogen 0,50 cent per stuk ;) Alleen passen ze niet helemaal zijn volgens mij voor een ander type auto, v/d week toch maar eens naar de VW dealer voor eentje die wel netjes past, nu zit het er een beetje gebogen er verfrommelt in.

@Johan, super bedankt voor de tip, hopelijk komt het niet meer terug en heeft het me meer dan 1000,- gescheeld.

Heb na het wissen van de foutmelding nog een aantal ritjes gemaakt maar kwam niks meer terug, wel een andere foutmelding, misschien weet je ook wat deze betekend;

Address 09 -------------------------------------------------------
Controller: 6Q1 937 049 D
Component: 0000 BN-SG. 1S34
Coding: 25790
Shop #: WSC 00788
1 Fault Found:
01598 - Drive Battery Voltage
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Ow en als ik die zekering haal ook maar gelijk eens kijken voor die koelvloeistof sensor ;)
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Google roept dat er iets mis zou kunnen zijn met de aarding... M.a.w. check of er niet ergens een kabeltje niet goed zit danwel contact maakt met het chassis of iets dergelijks :)

I found the cause of this problem - on the negative terminal of the battery clamp, there is, or should be, a single black wire (very small gauge) that connects to the wiring harness below, which then runs to the ECU on the firewall.

If it's not connected, broken, or loose, it'll cause this error in VAG-COM.

Mine I found, was snapped clean off the crimped connector, and hanging loose down in the engine bay. After a bit of messing around, and rerouting the cable, I've reconnected it and now managed to clear the error code.
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Die foutmelding is pas gekomen nadat ik die zekering heb vervangen, misschien dat dat het is geweest, kan hem in elk geval niet wissen.

Ja daar is het forum voor, dus ik zou zeggen maak een how-to dan hebben andere die het zelfde probleem hebben er ook iets aan, je mag de foto's van mij gebruiken, no problem.
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Net even gebeld, zekering vanmiddag toch maar ophalen, dan zit er tenminste de juiste in en ziet het er weer netje uit.

Tevens naar de temp sensor gevraagd, hadden ze ook op voorraad (38,-) zat in de flens (???)
Hopelijk lukt het vervangen van die sensor ook en zijn mijn start problemen verholpen want gisteren was het weer raak!!!


De juiste zekering erin en niet eens een foutmelding op het scherm Big Grin
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen (zekering abs pomp s

gouden tip om ff die zekering te checken.
heb me polo nu 3 weken en sinds gister me lampje branden,tot ik dit las en ook ff die zekering nakeek.en jawel,,,, ook kapot.had me zekeringen gecheckt maar die ff over het hoofd gezien.thanksszzzzzzz
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen (zekering abs pomp s

Hier hetzelfde probleem met mijn ABS.

Garage heeft alles doorgemeten, niets gevonden...
Daarna naar Van Mossel VW Dealer gereden, niets gevonden...

Dus ze kunnen zo niet vinden waar het probleem zich voor doet.
Hij geeft bij het uitlezen alleen aan ABS Pomp, maarja dat kan ook gewoon een kabel zijn.

Maar als ik het dus goed begrijp, moet ik bij me accu, die klep loshalen waar die zekeringen zitten. Dan de 6de zekering is van mijn ABS?

Zou ook graag foto's willen zien als iemand ze heeft, want als het dat is kan ik morgen nog naar de garage en schilt het mij ook +- 1000 euros...

Alvast bedankt voor jullie hulp!!!


Groeten Tim
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!