ABS lampje, uitroep teken en piepen (zekering abs pomp stuk)

Vanmiddag reed ik weg en een paar meter later begon er een of ander pieptoon, vrij hard eigenlijk, het lampje v/d ABS ging branden en het uitroep teken van de handrem ging knipperen, ben gelijk maar gestopt, het piepen hielt op en het uitroep tegen hield op met knipperen en bleef net zoals het ABS lampje branden.
Gelijk de garage gebeld, deze vertelde mij dat mijn remmen op zijn, klopt dit, zo ja hoelang kan ik er nog mee doorrijden, hij staat pas 20 mei op de planning voor een linglife beurt incl APK.
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Ik heb geen idee, zit nu bij de dealer want volgens hun zou ik het niet redden om er tot 20 mei mee door te rijden, laten we hopen 20 april.
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Ik heb geen idee, zit nu bij de dealer want volgens hun zou ik het niet redden om er tot 20 mei mee door te rijden, laten we hopen 20 april.
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Nou hij is uitgelezen en het waren niet de remmen......volgens de monteur was het iets met de abs pomp, dit moeten ze vd week verder uitzoeken.
In het ernstigste geval zou het op, schrik niet, 1000,- (exl montage) komen!!!!
En het mooie is het abs lampje mag niet branden voor de apk dus ik ben flink de lul denk dat het tijd word om hem in de ruilen.
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Les dit net maar ik heb ook een kapotte abs pomp gehad (niet in combi met het handremlampje (uitroepteken)) maar enkel het oranje motortje. Heb toen een tweede hand abs pomp op de kop getikt (wel even op het juiste artikel nummer letten want er zijn er meerdere) en het voor een prikkie ergens in laten bouwen. Tot op heden doet alles het nog maar het is een risico want hij is niet nieuw.
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Remmen zijn in mijn ogen het belangrijkste onderdeel van een auto, ik zou er meteen mee naar een vakman gaan om ze te laten checken (en indien nodig te laten repareren)...

Van mij mag alles kapot gaan zolang mijn remmen het nog maar doen Stick Out Tongue
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

De remmen zelf is niks mis mee, alleen de abs, ben nu met de vagcom aan het kijken maar krijg de melding die de vw montuer kreeg niet voor mijn neus terwijl alle lampjes nog wel branden.
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

John: waar zijn eigenlijk die andere zekeringen voor bij de accu?
Toevallig ook voor de vagcom module?

Blijf namelijk de melding krijgen "no response from controller" en alles in het prog staat goed.



Even een andere laptop gepakt, die leest het wel uit, zie onder.

Kon ook nergens in het boekje vinden waar alle zekeringen nou voor zijn bij de accu en welke nou precies voor de ABS is.
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

VAG-COM Version: Release 311.2-N
test
Control Module Part Number: 6Q0 907 379 R
Component and/or Version: ABS 8.0 front H03 0001
Software Coding: 0000005
Work Shop Code: WSC 00788
2 Faults Found:
01201 - ABS Valves Supply Voltage
000 - -
00301 - ABS Return Flow Pump (V39)
008 - Implausible Signal


Dit krijg ik dus.
 
Re: ABS lampje, uitroep teken en piepen

Even een beetje lopen google, dit kwam ik tegen, morgen met daglicht nog maar eens kijken.

Kan er misschien gelijk een mooie ho-to van gemaakt worden Big Grin

Foto6EBIHH4C-1.jpg


Foto3SLDL7UY-1.jpg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!