Aanschaf Polo 6r welke motor?

Hoi beste Polofreaks
het is de bedoeling om omstreeks maart 2015 een VW Polo 6R aan te schaffen.
nu hoor ik allerlei twee strijdigheden voor wat betreft de 1.2L. 3 cil.. motoren.
welke motor is eigenlijk aan te raden,en welke minder?
bezit momenteel een Polo 9N - 3 van 2007 met 1.4-80 pk motor die me eigenlijk erg goed is bevallen.
verder zou iemand me kunnen vertellen wat deze polo ongeveer waard is?
km stand nu 113.000 en in zeer goede staat van onderhoud, alle beurten bij vw garage etc.. net nieuwe distr.butie riem etc erop.
ben benieuwd wat jullie er van vinden.
groet thomas.
 
Audi A3 8v sportline plus  Audi A3 sportline plus  1.4 tfsi 125 pk 
Over de 1.2 3cil hoor je niet veel meer dan alleen egr problemen dacht ik.

1.2tsi hoor je ook alleen niet meer dan ketting problemen, bobine's en bougie's

Valt wel mee vindt ik.
Elke merk, model heeft wel eens wat.

Om je een advies te kunnen geven moeten we wel weten wil je een benzine of diesel? Daarnaast speelt volgens mij welke bouwjaar, km stand en of uitvoering ook een grote rol volgens mij.

Maar welkom en succes met de zoektocht!
 
Wordt het een nieuwe of een tweedehands? En diesel of benzine?

Tweedehands zit je in principe aan de 6R vast.
Diesel: 1.2TDI 3-cyl of 1.6TDI 4-cyl -> 1.2TDI is in NL altijd een bluemotion. EGR problemen.
Benzine: 1.4 N/A of 1.2TSI, beide 4-cyl. Volgens mij redelijk probleemloze blokken. 1.2TSI is er in 90pk met een 5-bak of 105pk met een 6-bak. Of een 1.4TSI in de BlueGT (DSG) of GTI (DSG). Soms een rammelende ketting.
Nieuw (6C) zijn ze nog niet zolang op de markt en is er nog niet zo gek veel bekend over de motoren.
Diesel: De nieuwe bluemotion heeft een 1.4TDI 3-cyl. De 1.6TDI is weg?
Benzine: 1.0 N/A, 1.2TSI of 1.4TSI.
 
Jup bij de 6C zijn de diesels (alle) nu 1,4l 3 pitters geworden
Bij de 1,4l (86 pk) benzine kan je nog wel eens een slechte waterpomp tegen komen.
Bij de 1,2tsi's is er na modeljaar 2011 een modificatie geweest bij de ketting. Daar zijn veel minder problemen mee.

mijn bedoeling is een 6R highline of comfortline met benzine motor aan te schaffen, nu is de 1.4 80-pk toch wel heel erg betrouwbaar gebleken.
maar ben eigenlijk ook benieuwd naar de betrouwbaarheid van de 1.2 90 en 105 pk,s .
alvast dank voor de reacties
 
Audi A3 8v sportline plus  Audi A3 sportline plus  1.4 tfsi 125 pk 
Ik heb een 1.4 86pk benzine. Ik heb mijne nog maar 2 maanden dus veel ervaring heb ik er nog niet mee. Tot nu toe nog geen problemen mee gehad, maar heeft wel geen turbo en ik vind dat het verbruik vrij hoog is (7 a 8l)

vergat nog te zeggen dat het waarschijnlijk een 6R bj 2010 of 2011 uit Duitsland gaat worden, woon direct aan de grens.
@ gilex : merk je nog veel verschillen in de rij eigenschappen tussen jullie 6R,s?
2 Japer, ja je kunt het natuurlijk niet echt vergelijken , maar mijn 9n 3 1.4 heeft een verbruik van 1 op 16,75 lange weg, stad verbruik 0ng. 1 op 13
dank voor de reacties.
 
Audi A3 8v sportline plus  Audi A3 sportline plus  1.4 tfsi 125 pk 
tonimacaron

Het grote verschil tussen de 1.4l en de 1.2TSI is het gevoel van hoe de auto reageert op het gaspedaal.
De 1.2TSI komt boven de 1500rpm echt als een duiveltje tot leven en sleurt je dan lekker vooruit. Bij de 1.4l is het allemaal wat minder opwindend.
Wat wel verschillend is tussen de beide auto's hier is verder dt de TSI wat lekkerder door de bochten wil, dankzij het vrij gechakelde XDS.
verbruik ligt bij de TSI over het algemeen wat lager dan bij de 1.4l iig.


scilly bedoelt het knopje van de ESP denk ik.
 
Ik heb iets langer dan een jaar een 6R 1.4 86pk benzine comfortline. Tot nu toe geen problemen en de auto is geboren in 2011. Had hiervoor bijna tien jaar een Seat Ibiza ook met een 1.4 atmosferische motor en daar ook geen problemen mee gehad. Heb ook regelmatig de 6R TSI (90pk) gereden en ik vind dat deze auto wat vlotter rijd. De 1.4 heeft dan in vergelijking met de 1.2 TSI een wat luie motor, maar dat is te begrijpen gezien de turbo van TSI. Zoals gilex zei zal het verbruik van de TSI wat lager liggen en een TSI motor is naderhand te tunen voor eventueel meer pk's. Ik ben van plan de Polo lang te rijden en omdat ik goede ervaringen had met het (vw) blok dat in de Seat zat, ben ik gegaan voor de 1.4 benzine.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Ik heb zelf een 1.2 TSI 105 pk die ik heb laten chippen naar ~140 pk. Gekocht 2,5 jaar geleden met 3000km op de teller. Nu zit ik op een kleine 13000 (zoals je ziet rijd ik niet veel), maar in ieder geval nog geen problemen gehad
 
als ik dit allemaal zo lees, dan ga ik ofwel voor de TSI 90 OF 105, of de 86 pk 1.4.
deze motoren lijken voor mij het best, eens kijken straks wat op mijn pad komt.;)
mocht er belangsteling zijn voor mijn Plo 9N 3 hoor ik het graag, kan eventueel wat foto's sturen.
dank weer voor de reacties.
 
Audi A3 8v sportline plus  Audi A3 sportline plus  1.4 tfsi 125 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!