Aanschaf nieuwe Polo

Dag allen,

Na 2.5 jaar met mijn Polo 9n3 1.4 16v gereden te hebben ben ik opzoek naar een nieuwe polo.
Ik wil graag een polo vanaf 2013 met een benzine motor, maar tot mijn verbasing staan er bijna geen Polos met 1.4 motor te koop.
Moet ik verder zoeken naar een 1.4 of zijn de nieuwe 1.2 motoren ook goed?

Alvast bedankt!

Gr Ruben
 
Volkswagen  Polo 9n3 2007  1.4 16v 
Mijn advies is om te gaan zoeken naar een 6C. Uit mijn hoofd gezegd vanaf 2014.

Daarvan zijn de benzinemotoren wel erg goed. 1.0 TSI (CHZ), 1.2 TSI (CJZ) en 1.4 TSI (CZE) uit de Blue GT.
Hoewel de 1.4 TSI (CPT) van de 6R Blue GT ook een degelijk blok is.
De 1.0 MPI (CHY) zou ik niet nemen gezien zijn geringe vermogen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Zonde ik heb net mijn 6C Highline van 2014 verkocht afgelopen weekend.
mooi uitgevoerde 1,2 TSI met JD chip 59.000 op de klok.
prima blok en auto. Nooit wat geks mee gehad eigenlijk.
die had ik je zo willen verkopen.
hiervoor had ik een 6R 1.4 maar de TSI met chip loopt wel echt heel veel lekkerder
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 116pk 
Oke bedankt jongens!
Dus voor mijn gevoeld zijn de 1.2 en 1.0 liter motoren vanaf 2012 ook gewoon goed?!
Ik zit nu alleen nog ff te twijfelen tussen een Golf of een Polo bouwjaar tussen 2012 en 2015.
 
Volkswagen  Polo 9n3 2007  1.4 16v 
Oke bedankt jongens!
Dus voor mijn gevoeld zijn de 1.2 en 1.0 liter motoren vanaf 2012 ook gewoon goed?!
Ik zit nu alleen nog ff te twijfelen tussen een Golf of een Polo bouwjaar tussen 2012 en 2015.

Een Polo van bouwjaar 2012 is een 6R, geen 6C.

Voor de Polo 6R is de 1.2 TSI (CBZ) is een erg fijn blok maar kent wel kwaaltjes. Distributieketting die gaat rammelen bij koude start. Bougiekabels die stuk gaan. Vooral bij cilinder 3. Bobineblok komt wel eens oxidatie in.
De 6R is niet geleverd met een 1.0 TSI. Dat is een 6C.

Wel is de 6R met een 1.2 MPI (CGP) en een 1.4 MPI (CGG) geleverd. Beide atmosferische motoren, dus zonder turbo. Volgens mij komen die uit de 9N Polo en zijn het betrouwbare motoren zonder noemenswaardige kwaaltjes. Echter weet ik dit niet zeker.

De 1.4 TSI (CPT) van de 6R Blue GT ook een degelijk blok is zoals eerder beschreven. Dat is een compleet ander blok dan de 1.4 TSI (CAV) uit de Polo GTI.

De 1.4 TSI (CAV) uit de Polo 6R GTI is een verhaal opzich. Is een motor met een turbo en een compressor. Als je geïnteresseerd bent in dit type motor, kan je je het beste inlezen op de website van Hartogtuning.

 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI en Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!