Aankoopadvies BlueGT

De normale 6R/6C kwalen natuurlijk, zie aankoopadvies van autoblog:


En wat Franklin inderdaad zegt, DSG moet je kritisch op zijn kunnen problemen geven, handbak is voor zover ik weet probleemloos.
Motor is ijzersterk, d-riem ipv ketting en verbruikt geen olie.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
De normale 6R/6C kwalen natuurlijk, zie aankoopadvies van autoblog:


En wat Franklin inderdaad zegt, DSG moet je kritisch op zijn kunnen problemen geven, handbak is voor zover ik weet probleemloos.
Motor is ijzersterk, d-riem ipv ketting en verbruikt geen olie.
De gene die ik op het oog heb is een handbak. Nog meer dingen waar ik op moet letten tijdens het proefrijden? De auto heeft wel een km stand van 200.000
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Bij die km-stand moet de distributieriem of vervangen zijn of binnenkort vervangen worden. Ik dacht 210d km. Wellicht iets om rekening mee te houden

Uiteraard gewoon luisteren naar rare geluiden, pak wat drempels en heel voorzichtig een stoepje om te kijken of je geen gekke geluiden hoort. check alle elektronica/knopjes ook. Bij 2 ton kan je zaken tegenkomen die wellicht beginnen te slijten.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Goede keus Maurice!

Ik zou, mits je het budget hebt, voor de facelift gaan met standaard 150pk. Die heeft standaard meer opties (en ik vind zelf het interieur mooier).

Importeren vanuit Duitsland is misschien ook nog een optie. Op papier is de uitstoot relatief laag, waardoor de BPM ook meevalt (voor mij met een 2016 auto rond de €650,-). Met een wat oudere auto is dat natuurlijk nog minder.

Succes met de zoektocht!

Gr, GTB
 
Volkswagen  Polo Blue GT  1.4 ACT 150PK 
Sowieso in zn algemeenheid. Onderhoudsgeschiedenis. Ik heb mijn Polo ook gekocht met 237.000km op de teller destijds. Kwartje kan 2 kanten opvallen. Goed planken bij de testrit, geeft een goede indruk. En even olie peilen/ onder de vuldop kijken doe ik altijd :)

Mijne had altijd netjes onderhoud gekregen, optisch was ie niet lief behandeld, maar daar heb ik later wat meer energie in gestoken! Vandaag nog lekker gepoetst toen ie de 300.000km aangetikt heeft.

2 jaar met olie rondrijden vind ik trouwens altijd een slecht teken. Mooi voor de fabrikant en lease maatschappijen, maar waardeloos voor de techniek. Ik durf te zeggen dat ik wel weet waar ik over praat... Ik houd motorisch ook een wagenpark bij van 15 tractoren, 6 heftrucks een viertal auto's en een aantal zitmaaiers. Dat zijn genoeg oliewissels op jaarbasis. Lang met olie rondrijden zorgt dat vervuiling aankoekt aan je olieschraapveren, dan krijg je een olieboot. Dus worth to check :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
  • Leuk
Waarderingen: RogerGT
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!