Aankoop Polo GTI! Importeren of gewoon in Nederland kopen?

Hallo allemaal!
Ik ben sinds kort op zoek naar een iets sportievere auto. Nu ben ik helaas helemaal verliefd op mijn polo en is een GTI dus de enige optie voor mij.
Het viel me op dat deze een stuk goedkoper zijn in Duitsland en dat er talloze websites zijn die claimen hem goedkoop in Nederland te krijgen. Heeft iemand hier advies voor/evaring mee?
ik hoor het graag!
 
Volkswagen  AW GTI  2.0 TSI 200PK | Too be tuned.... 
Hallo allemaal!
Ik ben sinds kort op zoek naar een iets sportievere auto. Nu ben ik helaas helemaal verliefd op mijn polo en is een GTI dus de enige optie voor mij.
Het viel me op dat deze een stuk goedkoper zijn in Duitsland en dat er talloze websites zijn die claimen hem goedkoop in Nederland te krijgen. Heeft iemand hier advies voor/evaring mee?
ik hoor het graag!
Let goed op schades en dergelijken, en of de hele onderhoudshistorie van de auto terug te halen is. Als dat niet zo is, lekker laten staan. Denk ook aan de BPM die je moet betalen als je hem importeert naar NL. Vaak is het verschil dan niet meer zo groot dan dat je hem in Nederland zou kopen.
Succes met je zoektocht!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Los daarvan, even informeren of ze je überhaupt verzekeren. Sommige verzekeringsmaatschappijen nemen je niet aan door de combinatie vermogen/auto gewicht/leeftijd bestuurder/dagwaarde auto.

Dan nu terug op je vraag; Duitse auto's zijn goedkoper, maar vooral bij de nieuwere auto's is het toch nog redelijk wat BPM wat er bovenop komt. Daardoor zal het verschil in verhouding miniem zijn, maar neem je wel het risico van een al teruggedraaide km-teller.

Bij Nederlandse dealers zit er op relatief nieuwe auto's (uit voorraad) nog wel redelijk wat marge. Mijn advies zou zijn om goed te onderhandelen voor een Nederlandse auto en je vingers niet te branden aan het gehele Duitse import-proces.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Los daarvan, even informeren of ze je überhaupt verzekeren. Sommige verzekeringsmaatschappijen nemen je niet aan door de combinatie vermogen/auto gewicht/leeftijd bestuurder/dagwaarde auto.

Dan nu terug op je vraag; Duitse auto's zijn goedkoper, maar vooral bij de nieuwere auto's is het toch nog redelijk wat BPM wat er bovenop komt. Daardoor zal het verschil in verhouding miniem zijn, maar neem je wel het risico van een al teruggedraaide km-teller.

Bij Nederlandse dealers zit er op relatief nieuwe auto's (uit voorraad) nog wel redelijk wat marge. Mijn advies zou zijn om goed te onderhandelen voor een Nederlandse auto en je vingers niet te branden aan het gehele Duitse import-proces.
Duidelijke taal. Ik merk alleen dat er in nederland weinig keus is. En in Duitsland zijn er zeeën aan GTI’s.
Is het voordelig om een inruildeal te doen met mijn huidige auto om zo een betere deal te krijgen of kan ik deze beter los verkopen?
 
Volkswagen  AW GTI  2.0 TSI 200PK | Too be tuned.... 
Ik was 22 toen ik de GTI nieuw kocht in NL en betaal zo’n 80-90 per maand. Veel spookverhalen over verzekeraars, maar valt echt allemaal wel mee.
Probeer eentje in DE te zoeken bij een dealer, dan heb je toch wat meer zekerheid betreft km stand en technische staat. In DE zijn ze ook verplicht om je actief te informeren over een schade verleden. Of zoek een goed gerenommeerde specialist.
Hoe dichter bij de grens hoe meer kans op louche handelaren. Mijn ervaring is nog steeds dat de gemiddelde Duitser netter zaken doet dan de gemiddelde Nederlander. Kijk dus ook wat verder in DE.
Ik zou alleen importeren als het verschil minimaal 4-5k is, restwaarde van een import is vaak toch nog wat lager dan origineel NL.
Laat ook een aankoopkeuring doen bij een dealer/specialist en onderhandel dat je die kosten als korting krijgt als je de auto koopt.
Papierwerk voor import is zelf ook goed te doen, en anders genoeg bedrijfjes die het voor een paar honderd euro voor je in orde maken. Succes met de zoektocht!
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Haha zou best kunnen. Maar lijkt mij dat ze naar het vermogen kijken (wat meer is in de gte)
Verzekeringsmaatschappijen kijken alleen naar kansen op schadeclaims. Die kansen worden berekend ogv verschillende variabelen en combinaties daarvan. De combinatie jong (pre frontale cortex nog niet geheel ontwikkeld ;) ) en GTI, zou er wel eens één kunnen zijn waarbij die kans op claims groot is. En bij jong + GTE is die kans denk ik wat kleiner. Verzeringsmaatschappijen zullen ook wel verschillen op dit punt. Toen ik de mijne aanmeldde, was leeftijd wel een kritisch punt
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Volgens mijn zijn de uitvoeringen ook iets verschillend kijk daar ook na!

Mijn Zus heeft bijvoorbeeld standaard xenon maar geen cruisecontrol wat hier in nl dus wel weer standaard op die uitrusting zat
dat is wel een goeie. zou niet zonder adaptive cruise control willen zitten. vind dat echt top
 
Volkswagen  AW GTI  2.0 TSI 200PK | Too be tuned.... 
Soms maakt het vermogen i.c.m. leeftijd e.d. juist niets uit bij een verzekering, mijn ex collega had een Golf Mk7 GTI gekocht, kreeg deze niet verzekerd (nergens, en moest dus ook annuleringskosten betalen), heeft toen een Leon Cupra gekocht met zelfs nog meer vermogen dan de Mk7 GTI en kreeg deze wel verzekerd..

Lijkt dus meer te gaan om het merk/type i.c.m. leeftijd bestuurder
 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!