Hallo,
Betreft hier een volledig standaard polo 9n 1.2cc 40kw van 2002 met net geen 200.000km op de teller.
Mijn achterwiellager aan de passagierzijde is versleten dus na veel twijfel en opzoeken toch maar besloten enkel die ene kant te vervangen in plaats van beide kanten...
Echter wat ik me afvraag is op hoeveel Nm de as moer terug moet vast gezet worden?
Ik heb al dingen gelezen over
- 70Nm + 30 graden
- elders lees ik dan weer 210Nm
- en nog weer ergens anders lees ik 200Nm + 1 toer terug draaien + 50Nm + nadraaien door 2 punten op de as moer gelijk te brengen.
Iemand met het verlossende antwoordt? Dank!
En wat met het boutje die de trommel vast houdt?
Dit is een voorbeeld foto van de lager (bronvermelding: zie watermerk op foto)
Betreft hier een volledig standaard polo 9n 1.2cc 40kw van 2002 met net geen 200.000km op de teller.
Mijn achterwiellager aan de passagierzijde is versleten dus na veel twijfel en opzoeken toch maar besloten enkel die ene kant te vervangen in plaats van beide kanten...
Echter wat ik me afvraag is op hoeveel Nm de as moer terug moet vast gezet worden?
Ik heb al dingen gelezen over
- 70Nm + 30 graden
- elders lees ik dan weer 210Nm
- en nog weer ergens anders lees ik 200Nm + 1 toer terug draaien + 50Nm + nadraaien door 2 punten op de as moer gelijk te brengen.
Iemand met het verlossende antwoordt? Dank!
En wat met het boutje die de trommel vast houdt?
Dit is een voorbeeld foto van de lager (bronvermelding: zie watermerk op foto)

Laatst bewerkt: