JelleR

Premium lid
890
475
102
Hi lezer,

Volgende week ontvang ik mijn geïmporteerde VW Polo R WRC.
Er is het een en ander aan gedaan. (zie mijn voorstel post voor info)

Nu wil ik de auto eerst grotendeels uit elkaar trekken en alles nalopen, maar was ik benieuwd of er nog specifieke dingen zijn waar ik op moet letten.
Zoals een vriend mij aangaf kan de nokvolger (taster, hogedrukpomp) het beste iedere oliebeurt á 5-10dkm vervangen worden. Deze is al in bestelling!

Verder komt er uiteraard een oliebeurtje bij kijken, 5W40 in dit geval.
Eén koelventilator wordt vervangen omdat daar een storing in zit en de achterremmen zijn ook toe aan een nieuwe set.

Maar mijn vraag dus, zijn er nog specifieke onderdelen die bekeken / vervangen kunnen worden als preventief onderhoud?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!
 
Ik geloof niet echt in het vroegtijdig vervangen van onderdelen die “vaak” kapot gaan.
Bij de ene auto gaat het kapot bij de ander blijft het heel.

Ik zou zelf gewoon de auto een grote beurt geven ongeacht wanneer dit gedaan is.
Remmen checken, nieuwe olie volgens specificatie! Van een goed merk, nieuwe bougies, nieuw lucht filter, nieuw brandstof filter.
en uiteraard complete controle.
Daarna lekker rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: H11 en JelleR
Ik geloof niet echt in het vroegtijdig vervangen van onderdelen die “vaak” kapot gaan.
Bij de ene auto gaat het kapot bij de ander blijft het heel.

Ik zou zelf gewoon de auto een grote beurt geven ongeacht wanneer dit gedaan is.
Remmen checken, nieuwe olie volgens specificatie! Van een goed merk, nieuwe bougies, nieuw lucht filter, nieuw brandstof filter.
en uiteraard complete controle.
Daarna lekker rijden.
Hi Robin,

Bedankt voor je toelichting! Dat is inderdaad het plan. Alles even nalopen en controleren. Vervangen waar nodig etc.

Echter omdat deze auto bijna 50% meer vermogen maakt dan standaard, lijkt het mij wel handig om de bekende gebreken te controleren, daarom de vraag. :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!