Scribbie
Actief lid
Helaas paar weken terug krap bij kas. Voor het eerst dat ik de auto heb (5 maand) volle tank 95 erin gegooit.
Merk niets aan het rijden. Nu zit ik op de laatste 80km van die tank en springt gister avond ineens het engine check lampje aan.
Ik weet dat ik hem moet gaan laten uitlezen anders zou het alles kunnen zijn.
Dat ga ik morgen laten doen. Toch dacht ik even de auto te resetten door de min van de accu af te halen voor een paar minuutjes. Sigaretje gerookt, pool er weer op en inderdaad engine lamp weg, helaas 10km verder weer aan.
Vanmiddag nog even onder de motorkap gekeken voor gekke dingen, ik ben a technisch dus zie er zoiezo niks aan. Wat me wel opvoel, is dat linksboven die ronde bol met vloeistof erin 1 a 2cm onder het minimum staat.
Is dit de koelvloeistof? Kan me herinneren toen ik de auto kocht 5 maand en 10.000kms terug, dat deze pijl net boven het minimum stond.
Dit hoort toch altijd op peil te blijven mits er niets aan de hand is? Kan me nog herinneren van mijn escort rs, dat de koppakking toen helemaal weggerot was toen de koelvloeistof wegliep.
Verder merk ik niks aan de auto qua gedrag of vermogen.
Maar lang verhaal kort eigenlijk is mijn vraag; is het gebruikelijk koelvloeistof bij te moeten voelen na zegmaar 10k kms? Of is dit een gesloten circuit en hoort dat altijd op.pijl te blijven? En kan dit onder het minimum het storingslampje laten branden, wat na bijvullen en resetten opgelost zou kunnen zijn? Of geeft dese auto geen engine check bij een te lage vloeistof?
Hoor het graag.

Merk niets aan het rijden. Nu zit ik op de laatste 80km van die tank en springt gister avond ineens het engine check lampje aan.
Ik weet dat ik hem moet gaan laten uitlezen anders zou het alles kunnen zijn.
Dat ga ik morgen laten doen. Toch dacht ik even de auto te resetten door de min van de accu af te halen voor een paar minuutjes. Sigaretje gerookt, pool er weer op en inderdaad engine lamp weg, helaas 10km verder weer aan.
Vanmiddag nog even onder de motorkap gekeken voor gekke dingen, ik ben a technisch dus zie er zoiezo niks aan. Wat me wel opvoel, is dat linksboven die ronde bol met vloeistof erin 1 a 2cm onder het minimum staat.
Is dit de koelvloeistof? Kan me herinneren toen ik de auto kocht 5 maand en 10.000kms terug, dat deze pijl net boven het minimum stond.
Dit hoort toch altijd op peil te blijven mits er niets aan de hand is? Kan me nog herinneren van mijn escort rs, dat de koppakking toen helemaal weggerot was toen de koelvloeistof wegliep.
Verder merk ik niks aan de auto qua gedrag of vermogen.
Maar lang verhaal kort eigenlijk is mijn vraag; is het gebruikelijk koelvloeistof bij te moeten voelen na zegmaar 10k kms? Of is dit een gesloten circuit en hoort dat altijd op.pijl te blijven? En kan dit onder het minimum het storingslampje laten branden, wat na bijvullen en resetten opgelost zou kunnen zijn? Of geeft dese auto geen engine check bij een te lage vloeistof?
Hoor het graag.


Volkswagen
Polo 9N