6R motortemp weer geven

Hi all!

Ik heb een 'gewone' polo 6R en en mis (vanaf dag 1) de motor temperatuur weergave. Ik heb een standaard dashboard waar dus geen meter inzit. Is dit mogelijk om in het display te voorschijn te toveren?
 

Bijlagen

  • Rijtest_Volkswagen_Polo_12_ori.jpg
    Rijtest_Volkswagen_Polo_12_ori.jpg
    24 KB · Weergaven: 98
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
normaal met MFD/MFA:

dsc02988-527815275866159693.JPG


uitgebreid met MFD+/MFA+

tacho1.jpg
 
Okay maar daarin staat alleen olie-temperatuur, geen motor-temperatuur. Lijken me wel twee verschillende dingen. Volgens mij is motor-temperatuur nergens een weergaveoptie.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Met de torque app, een ELM327 en een mobiele telefoon is de watertemperatuur af te lezen op het scherm van je mobieltje. Ik heb de ELM327 voor ongeveer $7,- of $.8,- gekocht in China. Een bevestiging voor in de luchtroosters om een mobieltje op te hangen is te koop bij Halfoords voor ongeveer €.9,-

Volkswagen Polo 6R
 
  • Leuk
Waarderingen: Mr.louie
Met de torque app, een ELM327 en een mobiele telefoon is de watertemperatuur af te lezen op het scherm van je mobieltje. Ik heb de ELM327 voor ongeveer $7,- of $.8,- gekocht in China. Een bevestiging voor in de luchtroosters om een mobieltje op te hangen is te koop bij Halfoords voor ongeveer €.9,-

Interessant..! Vertel eens wat meer, heb je hiervoor een Bluetooth module voor de Rns nodig? Heeft de polo dus standaard een temp sensor? Is elke elm327 geschikt voor polo, en voor iPhone?
 
Laatst bewerkt:
Op www.ebay.com een zoekopdracht intikken: mini OBD2 elm327. Eventueel toevoegen aan de zoekopdracht, power switch. Met de power switch kun je de elm 327 aan- en uitzetten. De elm327 gebruikt weinig stroom maar misschien na een lange tijd wordt de accu ontladen. Ik heb daar geen ervaring mee. Anders de ELM327 uit de OBD2 aansluiting links onder het dashboard verwijderen. Laatste prijswaarneming ELM327 op Ebay $.6,99 incl verzendkosten. Verdere worden het toerental de snelheid en nog een stuk of 10 andere gegevens weergegeven. Bij mij wijkt kilometer per liter af van de waarneming op het MFD. een factor 1,5. Dat zou er op kunnen wijzen dat er iets is met de software (mijlen i.p.v. kilometers) Misschien hebben anderen een oplossing ?. Op you tube zijn veel filmpjes te zien. Op het mobieltje kan je de grootte, de plaats op je scherm van je mobiel en diagram of absolute waarneming aanmaken. De app torque is gratis. Er is een uitgebreidere torque app. Voor een paar euro kan ook de uitkomst van een acceleratietest worden weergegeven. Eventueel kan ik wat foto's op deze site zetten met uitkomsten van de app op mijn mobiele telefoon opgehangen in een houder in het luchtrooster.

Polo 6R 1.2 tsi benzine
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!