6C achterlichten in 6R met een vreemde storing

3errors

Bekend lid
406
240
55
Misschien komt dit bekend voor:
Kom tijdens het inbouwen van 6C achterlampen in mijn 6R tegen het volgende probleem aan bij de rechterkant van de auto:
  • Laat ik de verlichting uit en doe het knipperlicht aan werkt dit voor, zijkant en achter zoals het hoort
  • Als ik de verlichting aan zet, doet de LED van mijn xenon verlichting voor èn de achterlichten niets en krijg ik een foutmelding in het dashboard (lamp symbool). Knipperlicht doet het wel o_O

Moet er nog iets gecodeerd worden, dacht namelijk zelf van niet. Dus... heb jij een idee?
 
je hebt waarschijnlijk xenon via halogeen naar xenon adapters (10 naar 14 pin) met de xenon aangestuurd via pin 10 halogeen.
soms knippert de led in de koplamp meteen nadat je hem aanzet?

oplossing is een aanpassing van je huidige stekkers voor de xenon of andere adapters.

oplossing met behoud van eigen stekkers:
adapters tussen de koplamp weghalen
halogeen pin 10 van de adapter eruit halen en inpinnen in halogeen pin 1
 
hehe dat zal ergens in augustus zijn. zonder een terminal extractor is het ook niet echt makkelijk om zo'n pinnetje te verwijderen trouwens.
stuur maar een PB voor een afspraak :)

tijdelijke oplossing is toch de 6R achterlichten er weer in zetten (sorry!) of 5W lampjes erin te zetten in plaats van de 21W

wat erachter zit is:
LED DRL op volle sterkte is (pak 'm beet) 15W aan licht.
6R achterlichten op parking lights zijn 5W
6C idem is 21W

Linksvoor en linksachter zitten op dezelfde lijn. Rechts idem.
LED DRL + 6R achter = 20W
LED DRL + 6C achter = 34W

De BCM zegt bij 6R achter 'allrighties, alles binnen de marge, ga zo door'
Bij de 6C achterlichten zegt ie 'ja maar ho eens even, 34W is misschien wel kortsluiting! afsluiten voordat de hap doorbrandt'

Met VCDS krijg je een foutmelding in de trent van 'error in activation of left parking lights'.
 
Fijn voor de hulp iichel

toch wel weer heel apart, ik zonder xenon lampen geen probleem met 6c achter lichten ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
  • Leuk
Waarderingen: 3errors
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!