"3 cilinder geluid" krakend/brommend geluid POLO AW tsi 1.0

Zijn er meer mensen die last hebben van een raar krakend geluid rechts achter meestal bij lage toeren. het is waarschijnlijk iets met de uitlaat maar de dealer noemde het een standaard 3 cilinder geluidje. ik geloof hier alleen niks van. het klinkt alsof de uitlaat los zit.


Klinkt een beetje als een Toyota Aygo, die maken ook allemaal zo'n geluid alsof er iets los zit of bromt.

Heb wel eens gehoord hoe het klinkt als een uitlaat eraf ligt, dit lijkt er ook een beetje op. Wel sportief geluidje hoor, zonder enige aanpassing!
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Overigens, de 3 cilinder maakt inderdaad een brommend geluid, en een 4 cilinder klinkt bijvoorbeeld meer als een Dyson stofzuiger. Dat een 3 cilinder anders klinkt klopt dus, maar niet zo inderdaad.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Het valt mij wel op na een lange rit bijv. na 1.5uur a 2uur rijden zakt het toerental stationair opeens wel onder de +-950 toeren en dan trilt hij als een echte 3 cilinder en dat is dan ook merkbaar hoorbaar. (Het zal wel aan de motor temperatuur liggen) Maar bij kortere ritten ( zelfs na 48KM) draait hij stationair altijd boven de 950 toeren en merk ik niet dat ik in een 3 cilinder rijd.
Hoor graag of dat meerdere mensen dit is opgevallen.
 
tba  tba  tba 
Het valt mij wel op na een lange rit bijv. na 1.5uur a 2uur rijden zakt het toerental stationair opeens wel onder de +-950 toeren en dan trilt hij als een echte 3 cilinder en dat is dan ook merkbaar hoorbaar. (Het zal wel aan de motor temperatuur liggen) Maar bij kortere ritten ( zelfs na 48KM) draait hij stationair altijd boven de 950 toeren en merk ik niet dat ik in een 3 cilinder rijd.
Hoor graag of dat meerdere mensen dit is opgevallen.
Dit zou ik sowieso gaan doen iemand die gas geeft en iemand die onder de auto ligt.
 
Volkswagen  Polo  - 
Ben al 2 keer bij de dealer geweest maar die claimen dat het normaal is terwijl ik en blijkbaar meer mensen hier het hier over eens zijn dat dit niet normaal is
 
Volkswagen  AW GTI  2.0 TSI 200PK | Too be tuned.... 
Nog nooit gehoord, lijkt me niet normaal.

Ik krijg het gevoel dat de dealers laatste tijd onder zwaardere druk door pon/vw staan om problemen niet op te lossen voor klanten en hopen dat ze er niet mee terug komen.

Mijn dealer kwam ook bij me aan van 'als een probleem niet onder garantie valt of 'normaal' is, dan moeten we diagnose kosten in rekening brengen, en zet deze bij voorbaat al op de prijsopgave -- en trust me, die bedragen zijn niet mis. Zouden ze uiteraard er af halen als het opgelost word in de garantie, maar is zeker-weten bangmakerij zodat mensen dubbel en dwars na zullen denken voordat ze dingen bij de dealer neerleggen over garantie.

Andere dealers in de regio doen het ook, en ik herinner me dit niet van de eerste issues die ik met de auto had, dus lijkt een nieuw beleid te zijn.

Beetje stellig zijn lijkt dus nodig te zijn.
 
Volkswagen  Polo AW Full R-Line  1.0 TSI 135PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!