Voorstellen 2010 VW Polo 1.2 TDI Bluemotion

Goedemorgen,

Mijn naam is Stefan en ik woon in Rotterdam. Heb me gisteren aangemeld omdat ik opzoek was naar een plaatje van hoe de handrem van de Polo wat strakker te zetten, maar verwacht het forum wel vaker te gaan gebruiken. Voor mij vooral voor technische zaken omdat ik veel zelf probeer te doen.
De Polo is in december 2021 aangeschaft (319.000km) en verving toen een Audi S4 (B7). Met de Polo zoek ik de andere kant van het verbruiks-spectrum op :) . Het is mijn tweede Volkswagen en derde VAG product. Hij is hier thuis niet eenzaam: er staat ook nog een Peugeot 404 en een Lotus Exige. De Polo is dus duidelijk de dagelijkse auto.
Ik ben niet heel merktrouw, een kleine opsomming (anti-chronologisch) wat er de laatste jaren is gepasseerd: Opel Speedster turbo, Renault Master (camper), Peugeot 206, Opel Speedster 2.2, Peugeot 206, Mercedes W115 200d, Peugeot 205, Mazda MX5 NA, Mini Cooper S (R56), Renault Megane R26, Smart Forfour, Land Rover Defender, VW Golf IV... etc.

Over de Polo: na aankoop anderhalf jaar geleden heb ik (al) de volgende onderdelen vervangen: waterpomp (lekte na dikke maand), schokdempers (vanaf begin niet goed), koppeling + druklager en de ruitenwissers. Echter de volgende klus wacht want bij een beurtje vorige week lag er koelvloeistof op de undertray (NL onderplaat?) en vond ik het lek bij de oliekoeler/filterhuis. Genoeg te doen dus met wat bedoeld was als een zuinige kilometervreter. Zuinig is 'ie wel, maar toen de diesel twee euro twintig werd klopte mijn kosten berekening niet helemaal meer... Echter een paar weken terug op en naar Italie met 1 op 24 is best netjes.

Ik zal ook es even een foto maken en de showroom netjes invullen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!