2003 Volkswagen 9n

hallo allemaal,
Ik zit al een tijdje rond te kijken op dit forum, En veel info over mijn polo hier weten te vinden.
daarom wil ik mijn en mijn polo nu even voorstellen. Ik ben sinds vorige maand in bezit van een Vw polo 1.9 tdi.
Ik heb iets gedaan wat velen niet zouden doen namelijk een schade auto gekocht zonder papieren en veeeeeel schade. ik heb het gedaan omdat ik hem heel goedkoop kon kopen en dan blijft er geld over om hem helemaal naar eigen smaak af te maken.
ik heb de afgelopen maanden al veel gesleuteld en ga jullie alles vertellen en laten zien.

hier een foto hoe ik hem kocht:
Foto-R74VFBXJ-D.jpg

Na dat ik hem had gekocht en bij mijn thuis is de schuur had staan heb ik meteen de velgen aan gepakt wand vind wit een beetje goeie koop eruit zien. Dit is het geworden:
Foto-TKWXYFGJ-D.jpg

hier nog een foto van mijn oude auto en de nieuwe:
Foto-WPMRVCXH-D.jpg


Na het spuiten van mijn velgen heb ik alle nieuwe airbags op gehaald dasbaord stuur en gordelspanners. deze meteen erin gezet maar eerst het oude eruit:
Foto-VRTPIQT6-D.jpg


En daarna het nieuwe er weer in:
Foto-TVKHB4SV-D.jpg


Toen ik de airbags er allemaal weer nieuw in heb gezet heb ik het blauwe dak zelf carbon gestikkerd wat super goed is gelukt:
Foto-VVOFBRAW-D.jpg


De versnellings bak was niet goed van deze auto dus die heb ik meteen helenmaal laten reviseren. en toen die klaar was er ook weer in gezet:
Foto-ALYRP67F-D.jpg

op internet had ik een voor front en een gti look bumper besteld gti bumper meteen laten spuite. samen met de motorkap. deze vervolgens op gehaald en bevestigt:
Foto-ARLQUIYY-D.jpg


Op geschreven wat ik allemaal misten zoals accubak luchtfilter en nog veel meer, Met deze lijst naar de vw dealer gegaan en alles besteld. na 2 dagen was alles binnen en kon ik alles weer netjes maken onder de motor kap. toen dat allemaal klaar was kwam dan het moment van eerste keer starten! en dat viel natuurlijk weer tegen,was eigelijk wel te verwachten wand hij heeft 2 jaar stil gestaan. hij starte eigenlijk meteen maar je kon goed horen dat hij niet lekker liep, omdat die veel fout meldingen aan gaf ben ik er mee naar de garage gegaan om hem uit te lezen, en ook dat viel flink tegen! hij gaf flink wat fout meldingen aan waaronder foutmedlingen van de motor de verstuivers zouden niet goed zijn en ook de airbags bleven foutmeldingen geven in de stoelen maar die waren niet afgegaan dus zou er iets mis zij net de aansluiting. Ook de abs gaf een foutmelding en dat blijkt ook een sensor te zijn, Maar dat is niet alles wand ook de stuurbekrachteging doet het niet een geeft een foutmelding. heb allefoutmeldingen + de fout codes opgeschreven en daar ga ik nu mee aan de gang.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op dit forum, bart! Heel veel succes en plezier met je nieuwe polo!

Foto's plaatsen gaat heel gemakkelijk:
- klik op het één-na-rechtse icoon net boven het tekstveld waarin je je reactie typt
- klik op de tab "From Computer" als je foto op je eigen computer staat
- klik op "Bladeren..." en selecteer de foto die je wilt opnemen
- klik op "Bestand uploaden"

Als het goed is, krijg je je foto te zien als je je reactie opslaat (of als je naar de preview gaat).
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Kleine update, Omdat ik hem precies het zelfde wil als een orginele gti moest ik dit even aan pakken:

Foto-7LMZECFQ-D.jpg


en zo moest die worden aardig gelukt vind ik zelf:

Foto-EI8M8T3C-D.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan!
Ik zie dat je foto's (nu) niet op je PC staan, maar ergens op het internet. Wat je dan kunt doen, is het volgende:
- klik op het één-na-rechtse icoon net boven het tekstveld waarin je je reactie typt (die met het kleine boompje erin, "Insert image: insertImage.jpg)
- klik op de tab "From URL"
- neem in het invoerveld de URL op, bijv. http://www.mijnalbum.nl/Foto-VVOFBRAW-D.jpg
- klik op OK

Je foto zou nu te zien moeten zijn. Voorbeeld voor de foto van je gewrapte dak:
Foto-VVOFBRAW-D.jpg


En last but not least: wauw, geweldig wat je allemaal aan je auto hebt gedaan. Respect! :shock::mrgreen:
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Thanx hebben ook heel wat uurtjes in gezeten en ben nog niet klaar. Ik ga strax als ik thuis ben de foto's zo plaatsen zoals je me hebt laten zien zit nu om mijn telefoon dus is een beetje onhandig. nogmaals bedankt voor je hulp!
 
Weer een leuke update! heb mijn navigatie systeem (zendai v68) + achteruit rij camera geïnstalleerd. En wat denk je?, Ook dit viel weer is vies tegen. nadat ik 2 kabels van voor naar achter door mijn auto heen had getrokken om de vervolgens aan te sluiten op mijn achteruit rij licht, Kwam ik erachter dat deze het helemaal niet deden! Uren heb ik alles af gezocht en na gekeken, Totdat ik een kabelboom vast pakten en zag dat er een gleuf in het omhulsel zat, Boog deze weider open en ja hoor! daar zaten 2 losse draadjes in, En laten dat nou net de 2 draadjes van mijn achteruit rij licht zijn. nou vlug gesoldeerd krimpkous er omheen en VOILA!

Foto-VDNBJCAP-D.jpg


Achteruit rij camera:

Foto-O7SLUYMS-D.jpg


Zoek de Camera:

Foto-BSY7MJKF-D.jpg



Camera zit ingebouwd in de kenteken plaat houder heb dit setje er zo bij gekocht vond het wel een leuke gadget :)

Reactie's en tips meer dan welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, je bent echt goed bezig!!! Big Grin Erg cool, zo'n achteruitrijcamera. En een bijzonder nette plek, zo in de kentekenplaathouder.

De letters "GTI" zou ik persoonlijk weglaten, maar da's een kwestie van smaak ;)
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Bedankt mercer, Erg leuk al de reactie's! wat betreft de letters gti is inderdaad een kwestie van smaak ik wil graag een exacte gti look dus dan mogen die letters niet ontbreken! Toch bedankt voor je berichtje houd me zeer gemotiveerd!
 
Mischien iemand meer verstand van foutmeldingen en misschien tip's (schrik niet)!


Motor foutmeldingen:

1 - lucht massa meter (Code: 17552)
2 - Pomp Verstuiver klep cilinder 3 (code: 18076)
3 - Verbranding's cilinder 3 (code: 16687)


ABS foutmeldingen:

1 - Wielsensor signaal rechts voor (code: 285)
2 - Stuurhoek sensor (code: 778)

Airbag foutmeldingen

1 - crash sensor zij airbag bijrijder G180 (code: 1222)
2 - crash sensor zij airbag bestuurder G179 (code: 1221)
3 - Bijrijder airbag ontsteker 1 (code: 589)
4 - Zender zijairbag bijrijder N200 (code: 1218)
 
Weer een update, Maar niet een waar 100% tevreden mee ben. heb vandaag het sierstuk voor mijn uitlaat binnen gekregen plus de Gti achterbumper onderlip alleen blijkt deze niet gti te zijn maar gewoon standaard, Waarschijnlijk weten ze het verschil niet bij winpart's.
toch maar erop gezet + de uitlaat maar ook daar ben ik niet 100% tevreden mee. Ik vind hem iets te hij is was aan de flinke kant. Foto's zeggen meer dan worden:


Dit is met mijn oude onderlip:
Foto-D3TSQO7K-D.jpg


Deze is met de nieuwe onderlip vind het zwart een stuk mooier! maar wil toch een originele Gti onderlip hebben:

Foto-8BMBN4CL-D.jpg


Foto-IQ7OT7MG-D.jpg


Foto-3VPJNS3O-D.jpg


Wat denken jullie van de uitlaat?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!