17 inch velgen

hallo goedenavond ik ben een trotse eigenaar van een polo 1.4, 85pk uit 2009.
ik heb momenteel nog steeds de fabrieks plastic velg onder mijn auto,
mijn vraag is kan ik deze GTI denver velgen onder mijn auto plaatsen met de zelfde banden die ik er momentel onder heb?
dat zijn namelijk de 185 R60 15 88H Allseasons banden, en moet ik mijn auto dan ook verhogen of niet?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    68.7 KB · Weergaven: 41
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Laat je anders even een keer informeren bij een bandenbedrijf hoe en wat met maat band ect.

Even in het kort.

Je heb verschillende inch maten als "grote" velg.

15 inch is kleiner als 17 inch. Dus je moet een band hebben die platter is en zodoende de zelfde omtrek heb als de originele maat.

De juiste maat band voor 17 inch op een polo is 215/40 17

215 is de breedte van de band
40 is de hoogte
17 is de inch maat
 
Laat je anders even een keer informeren bij een bandenbedrijf hoe en wat met maat band ect.

Even in het kort.

Je heb verschillende inch maten als "grote" velg.

15 inch is kleiner als 17 inch. Dus je moet een band hebben die platter is en zodoende de zelfde omtrek heb als de originele maat.

De juiste maat band voor 17 inch op een polo is 215/40 17

215 is de breedte van de band
40 is de hoogte
17 is de inch maat

ik zie namelijk ook dat veel mensen 225-45-17 op deze velgen hebben, heb jij enig idee waarom ze geen 215-40-17 hebben?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
225 / 45 /17 gaat niet passen

215/40/17
205/40/17

zijn de maten die passen verhogen hoeft niet denk eerder verlagen door de platte band komt er iets meer ruimte

ik rij met gti denver velgen (18 inch) veren verlaagt 40/35 gaat prima
 
vw  polo 6r bm  1.2 tdi 
225 / 45 /17 gaat niet passen

215/40/17
205/40/17

zijn de maten die passen verhogen hoeft niet denk eerder verlagen door de platte band komt er iets meer ruimte

ik rij met gti denver velgen (18 inch) veren verlaagt 40/35 gaat prima
ik zal morgen eens en foto maken want ik weet namelijk niet of het veel of weinig ruimte er tussen zit
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!